* Трябва ви компютърно захранване с интегрален драйвер TL494
- защото с него става най-лесно
* Какво се маха и оставя
- Махате диода на 5те волта, диода или транзистора на 3,3те волта от радиатора. Оставяте само диода на 12те волта, който трябва да е 200V обикновен 2*8А(2*6А) или го сменяте с шотки 100V 2*10А
- от 4ти пин на интегралната схема се разкарва всичко, без една схема, която може да си я сглобите допълнително, ако изкорубите всичките елементи. Представлява кондензатор 47uF с плюс на 14пин и минус на 4ти И резистор от 4ти пин към 8ми пин - 10-47кома, колкото по-голям, по плавно ще тръгва.
- Вижте 15ти и 16ти пин къде се намират. Към момента пуснете на 16ти маса, на 15ти +5, по нататък ще си направите ограничението по ток с тях.
- 12ти пин - може да има сглобена верига с PNP, която да спира захранването на 494 - разкарайте я, тук трябва от връзката на изправителния диод и дросела да тръгва един бърз диод, да филтрира с кондензатор 50V и да попада на 12ти пин. Може от стенбай да има диод със захранващото напрежение. Има още една верига с 1,5к резистор и диод, отиваща към драйверното трафче, да не я махнете? Ще стане зян.
- 3ти пин - може да има свързана базата на един PNP транзистор към него, разкарайте транзистора, разкарайте и резистора от този транзистор и някакви диоди ако има свързани, трябва да остане само една R-C верига от 3ти пин към 2ри пин, стойности по спомен 47nF+47k, варират.
- 2ри пин - трябва да остане делител 4,7к+4,7к от 5те волта (14пин) към масата и R-C групата към 3ти. Всичко друго се маха.
- 1ви пин - трябва да си има 4,7к към маса, от +12те към 1ви пин слагате потенциометър 20-22к със замасен корпус и паралелнa R-C група 22н+ 10к. Другите пътечки към него се отстраняват.
* Настройка и напрежения:
- Ако всичко е наред захранването трябва да тръгне веднага и да вдигне напрежение, според потенциометъра.
14ти пин - 5V
12ти - 16-30V
4ти - 0V
- Врътва се потенциометъра, да изкарва максималното напрежение и си донастройвате стойността на макс. напрежение с паралелни резистори от 1ви пин към маса (паралелно на 4,7к), защото тия потенциометри има +-20%
- Ако сложите последователен резистор - долната граница ще се вдигне от 2,5V нагоре, но трябва да намалите потенциометъра
* Ако няма наличен стен-бай Stand by напреженията, дефект в схемата и е не оправим
- Може да добавите малка схема изолирана подходящо с изход поне 16V, става и с 12V, която да захранва TL494 при тръгването, а после да се само-захранва от точката преди дросела и след изправителния диод
- Може да го преправите в АТ, става така:
-- Има разлики в драйверните трансформатори, но в общия случай тръгва по следния начин в само-осцилиращ режим.
-- Добавяте 2 резистора по 330к база-колектор и на 2та силови транзистора, резисторите база-емитер трябва да са по 2,4к, ако не са или ги сменете или си поиграйте с веригата с драйверните NPN-ки
-- Драйверните NPN-и - тук трябва да имат база-колектор резистори 3,9к (ако са 1,5к или друга стойност се сменят, че честотата много бяга с по-голям ток), а база-емитер се добавят и на 2та резистори 1к
-- Може да работи и с резистор 2,4к на единия транзистор до 220 ома на 2та, като се променя честотата на осцилиране значително и времето за отпушване на силовите транзистори. Играл съм си много, но не съм извел закон кое, как и кога, какво променя.
!!Така успешно се заменя изгорялото дежурно захранване.
*Захранването към момента няма защита по ток и внимавайте с товара.
Ще вида как тръгва темата и ще допиша защитата след време.
Ще добавям само в първия пост, ако нещо съм забравил, споделяйте.
- защото с него става най-лесно
* Какво се маха и оставя
- Махате диода на 5те волта, диода или транзистора на 3,3те волта от радиатора. Оставяте само диода на 12те волта, който трябва да е 200V обикновен 2*8А(2*6А) или го сменяте с шотки 100V 2*10А
- от 4ти пин на интегралната схема се разкарва всичко, без една схема, която може да си я сглобите допълнително, ако изкорубите всичките елементи. Представлява кондензатор 47uF с плюс на 14пин и минус на 4ти И резистор от 4ти пин към 8ми пин - 10-47кома, колкото по-голям, по плавно ще тръгва.
- Вижте 15ти и 16ти пин къде се намират. Към момента пуснете на 16ти маса, на 15ти +5, по нататък ще си направите ограничението по ток с тях.
- 12ти пин - може да има сглобена верига с PNP, която да спира захранването на 494 - разкарайте я, тук трябва от връзката на изправителния диод и дросела да тръгва един бърз диод, да филтрира с кондензатор 50V и да попада на 12ти пин. Може от стенбай да има диод със захранващото напрежение. Има още една верига с 1,5к резистор и диод, отиваща към драйверното трафче, да не я махнете? Ще стане зян.
- 3ти пин - може да има свързана базата на един PNP транзистор към него, разкарайте транзистора, разкарайте и резистора от този транзистор и някакви диоди ако има свързани, трябва да остане само една R-C верига от 3ти пин към 2ри пин, стойности по спомен 47nF+47k, варират.
- 2ри пин - трябва да остане делител 4,7к+4,7к от 5те волта (14пин) към масата и R-C групата към 3ти. Всичко друго се маха.
- 1ви пин - трябва да си има 4,7к към маса, от +12те към 1ви пин слагате потенциометър 20-22к със замасен корпус и паралелнa R-C група 22н+ 10к. Другите пътечки към него се отстраняват.
* Настройка и напрежения:
- Ако всичко е наред захранването трябва да тръгне веднага и да вдигне напрежение, според потенциометъра.
14ти пин - 5V
12ти - 16-30V
4ти - 0V
- Врътва се потенциометъра, да изкарва максималното напрежение и си донастройвате стойността на макс. напрежение с паралелни резистори от 1ви пин към маса (паралелно на 4,7к), защото тия потенциометри има +-20%
- Ако сложите последователен резистор - долната граница ще се вдигне от 2,5V нагоре, но трябва да намалите потенциометъра
* Ако няма наличен стен-бай Stand by напреженията, дефект в схемата и е не оправим
- Може да добавите малка схема изолирана подходящо с изход поне 16V, става и с 12V, която да захранва TL494 при тръгването, а после да се само-захранва от точката преди дросела и след изправителния диод
- Може да го преправите в АТ, става така:
-- Има разлики в драйверните трансформатори, но в общия случай тръгва по следния начин в само-осцилиращ режим.
-- Добавяте 2 резистора по 330к база-колектор и на 2та силови транзистора, резисторите база-емитер трябва да са по 2,4к, ако не са или ги сменете или си поиграйте с веригата с драйверните NPN-ки
-- Драйверните NPN-и - тук трябва да имат база-колектор резистори 3,9к (ако са 1,5к или друга стойност се сменят, че честотата много бяга с по-голям ток), а база-емитер се добавят и на 2та резистори 1к
-- Може да работи и с резистор 2,4к на единия транзистор до 220 ома на 2та, като се променя честотата на осцилиране значително и времето за отпушване на силовите транзистори. Играл съм си много, но не съм извел закон кое, как и кога, какво променя.
!!Така успешно се заменя изгорялото дежурно захранване.
*Захранването към момента няма защита по ток и внимавайте с товара.
Ще вида как тръгва темата и ще допиша защитата след време.
Ще добавям само в първия пост, ако нещо съм забравил, споделяйте.
Последна промяна от Subsa на ср ное 13, 2013 10:02 am, променено общо 3 пъти.