Здравейте! Надявам се тук да получа малко помощ. Алармата на мотора ми беше монтирана когато го купих, но не беше свързана. Нямам никаква идея каква марка или модел е. Сега през зимната пауза реших да разхвърлям мотора и освен другите ремонти и профилактики да свържа и алармата. Не разполагам обаче със схема. Това, което дотук разбрах е, че двата кафяви кабела са за мигачите, розовият захранва сирената, белият се свързва с ACC ON /захранването за аксесоарите/. Остават един оранжев и един син кабел. Предположих, че те са за блокиране на запалването. Оказа се обаче, че единия е плюс, а другия минус. Напрежението м/у тях е около 10 - 11 V, а между всеки от тях и съответната клема на акумулатора е 12,4 V /колкото е напрежението и на самия акумулатор/. Нямам никаква идея за какво са. Интересното е, че няма значение дали алармата е включена или изключена. Напрежението си е едно и също /т.е. на тези два извода нищо не се случва при вкл. или изкл. на алармата или когато алармата е сработила/. Освен, ако не се окаже, че алармата е без опция за блокиране на запалването и с възможност за дистанционно палене. Или просто е повредена. Шок сензора, диода и антената са си свързани на отделни куплунги. Та ще съм много благодарен, ако някой по вещ в занаята ми помогне да се ориентирам при свързването.
PepeLopez написа: Остават един оранжев и един син кабел. Предположих, че те са за блокиране на запалването. Оказа се обаче, че единия е плюс, а другия минус.?
И какво значи съответната клема? Има няколко положения:
1. Оранжев - клема "+" U=?
2. Оранжев - клема "-" U=?
3. Син - клема "+" U=?
4. Син - клема "-" U=?
Но ако през тези кабели захранваш алармата - няма защо да ги проверяваш за реакция при различни състояния на алармата.
И как разбра, че кафявите са за мигачи, а розовия за сирена?
Ако розовия е за сирена тогава има напрежение за сирената при възбудена аларма. През едно реле може да осигуриш защита по запалването.