Имам един трансформатор и мисля да го използвам да сглобя едно зарядно. Какво трябва да е напрежението на празен ход? Като закача акумулатора и напрежението на празен ход е около 15В. тока е много малак. Около 2А. Как мога да дигна тока? Трябва ли да се повиши напрежението за да се вдигне тока? Някой ако може да даде някоя по простичка схема за автоматично зарядно.
От мобилни телефони до цифрови камери
nikivd
- специалист
54 мнения в "Зарядно за автомобилни акумулатори"
nikivd
- специалист
- Мнения: 213
Тока го измерих с товар (батерия) - 2А. Напрежението на празен ход единствено мерих 15В. Иначе кат го закача на батерията пада на 12 и нещо, което е нормално. Ако увелича напрежението на празен ход и закача акумулатора тока ще се вдигне предполага. Но не знам дали това няма да повреди батерията. Въпроса ме е какво трябва да бъде напрежението на едно зарядно за 60-72АН на празен ход.
nikivd
- специалист
- Мнения: 213
Намерих информация за зарядно на Перник 12В 3.5А.
Изправеното напрежение, оказа се 21В. Явно тези 15В са крайно не-достатъчни. Сега мисля как да направя автоматичното изключване. Кат гледам на тази схема (първата) доста хитро са го измислили, може да я пробвам. http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
Изправеното напрежение, оказа се 21В. Явно тези 15В са крайно не-достатъчни. Сега мисля как да направя автоматичното изключване. Кат гледам на тази схема (първата) доста хитро са го измислили, може да я пробвам. http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
BAlexandrov
- специалист
- Мнения: 633
Аз имам зареждачка, която е по ток - давам му 4 ампера и си кара с 4 ампера от началото до края
ArturDent
- Почти Безобиден
- Мнения: 4384
Теоретично:
Колкото е по-малък зарядния ток, толкова е по-добре това за акумулатора. Т.е. и напрежението трябва да е малко над ония 12V на акумулатора.
Практически:
Понеже при ток да кажем 1А и акумулатор 70 Аh, ще трябва да чакаш 70 часа за зареждане (3 дена), затова и се дигат малко напрежението и зарядния ток.
Затова се процедира така: Отначало с по-ниско напрежение и по-голям заряден ток - получава се заради по-ниското напрежение на акумулатора. После като се позареди акумулатора, зарядния ток ще падне от само себе си. Тогава увеличаваш малко напрежението....и съответно тока.
Колкото е по-малък зарядния ток, толкова е по-добре това за акумулатора. Т.е. и напрежението трябва да е малко над ония 12V на акумулатора.
Практически:
Понеже при ток да кажем 1А и акумулатор 70 Аh, ще трябва да чакаш 70 часа за зареждане (3 дена), затова и се дигат малко напрежението и зарядния ток.
Затова се процедира така: Отначало с по-ниско напрежение и по-голям заряден ток - получава се заради по-ниското напрежение на акумулатора. После като се позареди акумулатора, зарядния ток ще падне от само себе си. Тогава увеличаваш малко напрежението....и съответно тока.
Найденов
- специалист
- Мнения: 457
Ето две схемички за зарядни, които вярно са старички, но са прости и лесни за изпълнение и работят доста добре:

http://media.snimka.bg/7685/021624904.jpg
ето и втората:

http://media.snimka.bg/7685/021624919.jpg
http://media.snimka.bg/7685/021624914.jpg
Ех, статиите не излязоха добре, но ако някой прояви интерес- ще давам подробности. Аз използвах идеите от двете статии и ги "съеших"- към първата схема добавих схемата за контрол и управление, изградена от транзисторите Т1, Т2, диодите Д5 и Д6, резисторите R3, R4, R6, R7. Оптрона, греца Д2 и симистора Д1 замених с ридреле, като оставих светодиода Д7, намотката на ридрелето изпълнява ролята на R2. Трансформаторите са с мощност 100- 150вата. Предимството на тези схеми е, че осигуряват несиметричен ток заряд- разряд, което се отразява много добре на акумулаторите.

http://media.snimka.bg/7685/021624904.jpg
ето и втората:

http://media.snimka.bg/7685/021624919.jpg
http://media.snimka.bg/7685/021624914.jpg
Ех, статиите не излязоха добре, но ако някой прояви интерес- ще давам подробности. Аз използвах идеите от двете статии и ги "съеших"- към първата схема добавих схемата за контрол и управление, изградена от транзисторите Т1, Т2, диодите Д5 и Д6, резисторите R3, R4, R6, R7. Оптрона, греца Д2 и симистора Д1 замених с ридреле, като оставих светодиода Д7, намотката на ридрелето изпълнява ролята на R2. Трансформаторите са с мощност 100- 150вата. Предимството на тези схеми е, че осигуряват несиметричен ток заряд- разряд, което се отразява много добре на акумулаторите.
Тема "Зарядно за автомобилни акумулатори" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!