• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
ben84 - специалист
Здравейте
Търся колкото може по-проста схема, която да подава "+" към реле при 800 - 1000 оборота на ДВГ.
Сигнал мога да взема или от датчик на Хол или индуктивно от високоволтов кабел.
Идеи? :)
MrMurdjo - майстор
Съвсем просто няма как да стане. Двигателят ще гасне при движение с ППХ в момента, в който се наложи превключване на предавка.
Освен това е като изобретяване на велосипеда. Май всички коли с компютър за управление на двигателя го имат като вградена функция.
А карбураторни почти не виждам, с изключение на някоя Лада или Москвич. По-последното им производство имаха вграден блок за ППХ и те. Дори мисля, че все още може да се намери в някое магазинче за части за съветски автомобили.
Някога си бях направил такава на Жигулата, вземаше импулси от чукчето на запалителната система.
ben84 - специалист
Мисълта ми е, че имам готов датчик (тъй да се каже), който подава "-" към релето, когато е затворена клапата на карбуратора и ми трябва "+" при обороти над 800. При тия две условия релето ще разкъсва веригата на клапана за газ.
За повече яснота карбуратора е К126Н, Датчика е "направи си сам", Бобината е http://amavto.com/images/objects/object_5831.jpg В комплект с датчик на Хол.
Имам блок ППХ От руска класика, ама сигналите там са други и не става.
ПП. То съвсем просто и не очаквам. Мога иначе да запоявам, знам що са електрони и дупки, знам що работи транзистора, знам и логическите схеми, ама пусто в сметките ич ме нема :axe:

Прикачен файл

11722456_1023655770980493_8287511392891196120_o.jpg Това е колата :)
Gadnyara - специалист
Егати якия осмак!
ППХ навремето го мислих, като бях с вакуумен изпарител и стигнах до някои заключения.

При затворена дроселова клапа, изпарителят също "затваря" и разходът на газ е символичен.
Дори да прекъснете клапана, след него има доста гориво, което ще замине по направление и при подаване на газ ще мине време докато се напълни пак до карбуратора. Ще има пропадане.
Трябва си доста дълго спускане, за да има смисъл. В такъв случай, точно на този Москвич може директно да му се изгаси мотора и да се спуска по инерция. :wink:

Съжалявам, че не давам конкретен отговор на въпроса.
lov - майстор
Нека първо да кажа какво съм правил на времето и какви са ми били проблемите пък после решавай за себе си.
След доста схемни решения не можах да се преборя със смущенията в електрическат система. Тоест блока за управление постоянно капризничеше. Какви ли не варианти на дачици пробвах но все нещо куцаше и то когато си иска. И реших на мина на нещо фабрично
Та като за начало ползвах блок за ППХ от москвич и изпарител REX с електрически клапан на управлението и се почнаха ядовете. Ел. клапна почна да здава багажа на 2-3 месеца. Проблем идва от много честите включвания и изключвания. Смених изпарителя с вакумен от дъщата марка като ползвам въздушния клапан от същата система.Като само разтоварвам пусковата мембрана. И нещата станаха от раз и до последно си работеше жигулката докаъо замина за скрап.
MrMurdjo - майстор
Е-х, някога, когато взех книжка преди 40 години, баща ми имаше такъв осмак. Курса го карах на Жигула, но Москвича беше първата кола, която съм карал самостоятелно :)

Последно, не много отдавна, помогнах на един познат да си направи приставка (с таймер 555), която следи инжекторните импулси на заводския компютър и когато влезе в режим на ППХ, да изключва подаването на газ от газовия инжекцион. При тестовете обаче често гаснеше, защото минаваше доста време, докато газта тръгне отново и стигне до цилиндрите по маркучетата. Особено при градско движение, където всяко връщане на газта я задейства. Наложи се да удължим закъснението на включването за да се избегнат моментите с кратко отпускане на газта.

На Жигулата, както казах, вземаше импулси от кабела на чукчето - през кондензатор и резистор, а след тях изправяне с два диода. От там върху интегрираща RC верига, където напрежението се изменяше според честотата на импулсите и към входа на компаратор. Имаше многооборотен тример-потенциометър за нагласяне на прага на сработване на компаратора някъде около 1000 оборота/мин. Допълнително беше монтирано микроключе на привода на педала на газта, разрешаващо работа само при напълно пуснат цензура (пeдaл) на газта. И второ ключе на педала на съединителя, изключващо системата, независимо от оборотите. Последното за да не гасне при движение с активен ППХ и последващо превключване на предавка (или минаване на неутрал). Минава известно време, докато засмуче отново гориво, дори и на бензин.


:-D Боже Господи! Чета и не вярвам на ушите си - форумът ме е цензурирал. Думата "цензура" да се чете "пeд@л"
kr1100 - майстор
@MrMurdjo
ОФФ Просто се чудя какив икономия да се прави при 19 ст на литър газ по онова време ? и редовно получавани заплати. ?
lov - майстор
Понятието спортна злоба не си ли го чувал. То за много неща и мен са ме смятали за луд щото се топлехме на нафта, а аз висях по покривите да слагам соларни панели. Тъй че системата за ППХ си беше предизвикстелство. Айде аз я направих малко по късно когато газта вече имаше цена.
Пък сега колко гъдели има дето се купуват на смешна цена ама е по сладко като си го сглобиш сам. Тъй че ако смяташ, че основното на този форум е да спечелиш като си правиш нещата сам и да не плащаш на майстори сбъркал синфорума. По важна е тръпката.
dyaneff - майстор
За да има система ППХ, трябва да има сигнал, че автомобила се движи. Защото условието за определени обороти и ключето на дросела важат и когато автомобила работи на място.
MrMurdjo - майстор
То затова има праг на сработване по обороти. На празен ход системата е под този праг и не се включва.

@kr1100
Никога не съм имал кола на газ. Беше си за бензин с преработен клапан за принудително гасене, монтиран на резбата на жигльора за празен ход и затварящ въпросния жигльор. А идеята тогава я заимствах от материал в списание "За рулем". Това беше на ладов карбуратор от по-старите модели. След това на карбуратор "Озон", отварянето на жигльора се командваше с вакуум.
  • 1
  • 2

Тема "Система за ППХ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: