Батерията е PAP 18 A1. На зарядното има червен и зелен светодиод - при заряд свети червения, при заредена батерия зеления.
В момента като се сложи батерията да се зарежда започват последователно да светят червения и зеления светодиод - червен/зелен/червен и т.н. - 10 пъти за около 10 секунди и остава на зелен ( заредена батерия ). Батерията не е заредена разбира се. Ако процедурата се направи много пъти батерията постепенно ще се зареди. Сложих батерията да се зарежда на изправител положението е същото - тръгва заряден ток, спира, пак тръгва, пак спира и така 10 пъти и заряда се прекратява.
Като се сложи батерията на разряд, тя отдава ток десетина секунди и спира да отдава. Трябва да свалиш товара ( да пуснеш спусъка на винтоверта ) и пак да го включиш ( да натиснеш спусъка ) за да заработи следващите десетина секунди.
Напреженията на отделните елементи бяха между 3 и 3.4 волта. Махнах електрониката на батерията и заредих елементите на изправителя с ток 800mA, докато вдигнат напрежение до 4.1V . Това стана за около час и половина и в края на заряда напреженията на елементите бяха от 4.05 до 4.1 волта. Върнах електрониката на мястото и - нямаше промяна в работата на батерията - държеше се по същия начин.
Интересно че като се мери напрежението на празен ход на батерията тя показва по ниско напрежение (около 16V примерно) отколкото е сумарното напрежение на елементите ( 20V примерно ). Напрежението се вдига до сумарното след като се включи товар - това явно е някакво схемно решение в електрониката ( минуса на батерията като цяло не е минуса на 'най-долния' елемент - свързани са през два паралелни транзистора - по-големите на снимката ) - не съм се задълбочавал в него.
Предполаагам че процесора на платката не харесва нещо при заряд и разряд и изключва батерията - какво точно - божа работа каква логика е заложена.
Някой имал ли е подобен проблем и решил ли го е по някакъв начин?
Приемам всякакви мнения на какво може да се дължи проблема.
В момента като се сложи батерията да се зарежда започват последователно да светят червения и зеления светодиод - червен/зелен/червен и т.н. - 10 пъти за около 10 секунди и остава на зелен ( заредена батерия ). Батерията не е заредена разбира се. Ако процедурата се направи много пъти батерията постепенно ще се зареди. Сложих батерията да се зарежда на изправител положението е същото - тръгва заряден ток, спира, пак тръгва, пак спира и така 10 пъти и заряда се прекратява.
Като се сложи батерията на разряд, тя отдава ток десетина секунди и спира да отдава. Трябва да свалиш товара ( да пуснеш спусъка на винтоверта ) и пак да го включиш ( да натиснеш спусъка ) за да заработи следващите десетина секунди.
Напреженията на отделните елементи бяха между 3 и 3.4 волта. Махнах електрониката на батерията и заредих елементите на изправителя с ток 800mA, докато вдигнат напрежение до 4.1V . Това стана за около час и половина и в края на заряда напреженията на елементите бяха от 4.05 до 4.1 волта. Върнах електрониката на мястото и - нямаше промяна в работата на батерията - държеше се по същия начин.
Интересно че като се мери напрежението на празен ход на батерията тя показва по ниско напрежение (около 16V примерно) отколкото е сумарното напрежение на елементите ( 20V примерно ). Напрежението се вдига до сумарното след като се включи товар - това явно е някакво схемно решение в електрониката ( минуса на батерията като цяло не е минуса на 'най-долния' елемент - свързани са през два паралелни транзистора - по-големите на снимката ) - не съм се задълбочавал в него.
Предполаагам че процесора на платката не харесва нещо при заряд и разряд и изключва батерията - какво точно - божа работа каква логика е заложена.
Някой имал ли е подобен проблем и решил ли го е по някакъв начин?
Приемам всякакви мнения на какво може да се дължи проблема.