От мобилни телефони до цифрови камери
AAsat - специалист
Батерията е PAP 18 A1. На зарядното има червен и зелен светодиод - при заряд свети червения, при заредена батерия зеления.
В момента като се сложи батерията да се зарежда започват последователно да светят червения и зеления светодиод - червен/зелен/червен и т.н. - 10 пъти за около 10 секунди и остава на зелен ( заредена батерия ). Батерията не е заредена разбира се. Ако процедурата се направи много пъти батерията постепенно ще се зареди. Сложих батерията да се зарежда на изправител положението е същото - тръгва заряден ток, спира, пак тръгва, пак спира и така 10 пъти и заряда се прекратява.
Като се сложи батерията на разряд, тя отдава ток десетина секунди и спира да отдава. Трябва да свалиш товара ( да пуснеш спусъка на винтоверта ) и пак да го включиш ( да натиснеш спусъка ) за да заработи следващите десетина секунди.
Напреженията на отделните елементи бяха между 3 и 3.4 волта. Махнах електрониката на батерията и заредих елементите на изправителя с ток 800mA, докато вдигнат напрежение до 4.1V . Това стана за около час и половина и в края на заряда напреженията на елементите бяха от 4.05 до 4.1 волта. Върнах електрониката на мястото и - нямаше промяна в работата на батерията - държеше се по същия начин.
Интересно че като се мери напрежението на празен ход на батерията тя показва по ниско напрежение (около 16V примерно) отколкото е сумарното напрежение на елементите ( 20V примерно ). Напрежението се вдига до сумарното след като се включи товар - това явно е някакво схемно решение в електрониката ( минуса на батерията като цяло не е минуса на 'най-долния' елемент - свързани са през два паралелни транзистора - по-големите на снимката ) - не съм се задълбочавал в него.
Предполаагам че процесора на платката не харесва нещо при заряд и разряд и изключва батерията - какво точно - божа работа каква логика е заложена.
Някой имал ли е подобен проблем и решил ли го е по някакъв начин?
Приемам всякакви мнения на какво може да се дължи проблема.
hidrazin - майстор
От кой модел е батерията, проста или умна?
http://obrazki.elektroda.pl/4200847900_1454511717.jpg
Би следвало да провериш всеки от елементите без електроника на заряд и разряд с някакъв товар.
За зареждане е силно желателно да се използва зарядно за такива батерии а не изправител.
Ако решиш че отделните елементи са читави, натовари батерията(заедно с електрониката) с някакъв товар и виж какво се случва на транзисторите и колко е пада на напрежение на тях.
:partyman:
shadow__01 - майстор
Възможно е да е дефектирал транзистор. Може да се наложи разпояване за да се измери.
Няма ли останала гаранция тази батерия или важи само за машината?
hidrazin - майстор
shadow__01 написа:
Може да се наложи разпояване за да се измери.
Няма ли останала гаранция тази батерия или важи само за машината?
Едва ли е нужно разпояване... За гаранциите - пред мен на масата стои Li-Ion батарейка RAIDER.
На нея пише PRO и е 1300mAh 12V. Умряла уж в гаранция,
При проверка на гаранционните условия се оказа че в тях не влизат батерията, мотора и май зарядното, редуктора, патронника...
Общо взето влиза само пласТАМастата на дръжката...
:partyman:
shadow__01 - майстор
hidrazin написа:
При проверка на гаранционните условия се оказа че в тях не влизат батерията, мотора и май зарядното, редуктора, патронника...
Общо взето влиза само пласТАМастата на дръжката...
Подигравка с купувача. Поне бутона влиза ли в гаранцията?
А за тези парксайд-и е малко по-трудно. Едва ли Лидл има сервиз за тези машини.
Цените им са добри, но стане ли нещо сам се оправяш.
hidrazin - майстор
shadow__01 написа:
.... Поне бутона влиза ли в гаранцията?....
Ааааа... Не гарантирам!!! Ако падне сгода ще проверя по-подробно,
:partyman:
AAsat - специалист
Батерията ( те са две еднакви и се държат аналогично на две различни зарядни ) и машината не са мои. Щом са стигнали до мене вероятно гаранцията е минала.
Иначе батериите са от 'умните' - като лявата на снимката ( по скоро за съжаление ). Като е много умна може и да брои цикли на заряд и кой знае още какво.
Елементите по скоро изглеждат изправни. Заредих ги без електрониката както са 5 последователно ( не ми се занимаваше поотделно с всеки елемент ). По време на заряда изправителя работеше в режим генератор на ток ( 800mA ). Следях напрежението и като достигна около 4.1V на елемент спрях заряда. Елементите не се загряват. зареждане на Li-ion Имах някакви надежди че като ги заредя нещата ще се оправят но не се получи.
При зареждане на елементите през електрониката се получава зареждане с токови импулси - не знам така ли е заложено - ако някой има такава батерия може да каже. Собственика не е обръщал внимание как е, но според него по скоро при заряд е светел само червения диод на зарядното.
Поизмерих разни елементи по платката - изглеждат изправни. Двата по-мощни транзистора на платката мисля че работят коректно - отпушват се и се запушват взависимост от сигнала на гейтовете им. Мисля че процесора по някаква логика решава че нещо не е наред и подава съответните команди, които се изпълняват.
Днес ще се позанимавам още малко с проблема и каквото стане.
fantom - специалист
повечето Литиево-йонни се зареждат в режим CCCV (постоянен ток-постоянно напрежение)
но едва ли от там идва проблема
kosata - специалист
shadow__01 написа:
hidrazin написа:
При проверка на гаранционните условия се оказа че в тях не влизат батерията, мотора и май зарядното, редуктора, патронника...
Общо взето влиза само пласТАМастата на дръжката...
Подигравка с купувача. Поне бутона влиза ли в гаранцията?
А за тези парксайд-и е малко по-трудно. Едва ли Лидл има сервиз за тези машини.
Цените им са добри, но стане ли нещо сам се оправяш.

Лидъл имат 3 години гаранция и сервиз : http://www.lidl-service.com/cps/rde/SID ... aleAttr=bg
и тука : http://www.kompernass.com/

Тема "Проблем с Li-ion батерия" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: