Здравейте колеги прависамци!
Не съм много в час с електрониката. Познанията ми са повърхностни (е, на младини си бях направил няколко несложни устройства). Затова предпочитам да работя с готови модули. И така, към въпроса.
Купувам си някои китайски евтенийки, и като цяло съм доволен. Но с поредния продукт срещнах трудност. Става въпрос за един контролер за зареждане на LiIon батерии - https://ru.aliexpress.com/item/Smart-El ... yId=400103.
Изгледах и някои ревюта на братята руснаци. Искам да подменя излязли от строя NiCd батерии на две акумулаторни отвертки - едната е на 3.6 V, а другата на 2.4 V. Започнах с първата, че няма нужда от преобразувател на напрежението. Пробите започнах със зареждане. Светна червения диод, след време - синия - акумулатора 18650 беше зареден. При опита да пусна двигателя платката изгоря. Допуснах, че може да съм я закачил със свредлото - трябваше да разпробия отвори за светодиодите. Смених я - същата работа. На следващата сложих по-тънки проводници, за да ги запоя по-бързо и да не я прегрея. Запоих ги с изключен от контакта поялник, за да избегна утечки. Същата история. На четвъртата всички връзки бяха с крокодили, Свързана крушка светеше нормално, но при включване на двигателя и тази, както предните само леко трепна моторчето, "кихна" и до там. Консумацията на отвертката при натоварване върху шпиндела с пръст не надминава 2,3 А. Не мога обаче да измеря дали има някакъв пик в момента на включването. А платката е със защита от късо.
Ако някой има някаква идея, моля за съвет!
Поздрави!
Стефан
P.S. Не успях да открия как да заменя този дълъг линк с кратък текст, за което се извинявам!
Не съм много в час с електрониката. Познанията ми са повърхностни (е, на младини си бях направил няколко несложни устройства). Затова предпочитам да работя с готови модули. И така, към въпроса.
Купувам си някои китайски евтенийки, и като цяло съм доволен. Но с поредния продукт срещнах трудност. Става въпрос за един контролер за зареждане на LiIon батерии - https://ru.aliexpress.com/item/Smart-El ... yId=400103.
Изгледах и някои ревюта на братята руснаци. Искам да подменя излязли от строя NiCd батерии на две акумулаторни отвертки - едната е на 3.6 V, а другата на 2.4 V. Започнах с първата, че няма нужда от преобразувател на напрежението. Пробите започнах със зареждане. Светна червения диод, след време - синия - акумулатора 18650 беше зареден. При опита да пусна двигателя платката изгоря. Допуснах, че може да съм я закачил със свредлото - трябваше да разпробия отвори за светодиодите. Смених я - същата работа. На следващата сложих по-тънки проводници, за да ги запоя по-бързо и да не я прегрея. Запоих ги с изключен от контакта поялник, за да избегна утечки. Същата история. На четвъртата всички връзки бяха с крокодили, Свързана крушка светеше нормално, но при включване на двигателя и тази, както предните само леко трепна моторчето, "кихна" и до там. Консумацията на отвертката при натоварване върху шпиндела с пръст не надминава 2,3 А. Не мога обаче да измеря дали има някакъв пик в момента на включването. А платката е със защита от късо.
Ако някой има някаква идея, моля за съвет!
Поздрави!
Стефан
P.S. Не успях да открия как да заменя този дълъг линк с кратък текст, за което се извинявам!