От мобилни телефони до цифрови камери
seeker - специалист
Здравейте, преди една година въпросната машина спря да работи. Отворих я, прегледах четки, кабел - нищо не подсказа за проблем. Направи ми впечатление един елемент от бутона за пускане, че беше с отпоен един от трите му крачета. Презапоих го, и машината проработи. Скоро преди дни - пак същия проблем. Викам си "пак този елемент", презапоих и отново в "боя". Да, ама не - за минути работа машината пак спря. Айде пак спойки, но тоз път дръвце - машината не тръгна. Предполагам съм "опукал" въпросния елемент. Поразрових из нета, но инфо за него или заместител не можах да изровя. Да приложа и снимка на заподозрения:

Прикачен файл

20190609_112808-1.jpg
Последна промяна от Virtex на пон юни 10, 2019 4:41 am, променено общо 1 път.
Причина: добавено заглавие + преместване на темата
DMN - майстор
seeker написа:
Скоро преди дни - пак същия проблем.
Пак същия проблем означава ли, че пак се беше разпоил?
Ако е така може да има по-висока консумация на двигателя поради някакъв проблем в него. И така въпросният елемент(триака) да загрява много повече, че чак да се разпои, макар че много преди това ще е излязъл извън строя.
Огледай за изкрящи четки. Ако имаш някой ватметър измери мощността на празен ход. Ще ти дам пример. Преди време ми попадна един ъглошлайф, който работеше, но нещо не беше наред - искреше по-силно от четките. Пуснах го през ватметър и той отчете около 1000 вата на празен ход. А машината по характеристики май беше към 600-700 вата. Пробвах същия номер и на моя работещ ъглошлайф, който по характеристика е 900 вата, на празен ход ватметъра отчете около 300-400 вата по спомени.
Така че за да се случват тези неща при теб, може да има някаква причина. Огледай и дали има добра въздушна вентилация на този елемент, може да има нещо запушено някъде.
Сменяй триака и то ще си покаже :) .
seeker - специалист
Да, на няколкото пъти едно и също краче се беше разпоило. Нямам ватметър и няма да мога да измеря. И мен ми "текна", че може да грее в повече, ма тъпо и упорито разглабям и сглобявам проклетата машина. Пък и доста си я тормозя.Този даден по горе линк на заместител ще потърся, дано стане. При първа възможност ще пробвам и пиша непременно.
DMN - майстор
seeker написа:
Пък и доста си я тормозя.
Явно там някъде ще е проблемът съчетан с недоброто охлаждане на триака.
А може производителят да го е изчислил точно по този начин - по време на 3 годишната гаранция, е по лесно и евтино да се смени триакът, отколкото да удържи триакът, а да прегрее и да се повреди моторът от претоварване . Просто мое предположение :) .
seeker - специалист
За съжаление нямаха посоченият от линка на Hidrazin елемент, могат да го поръчат, ма за утре. Да не съм валат взех Триак BT138/600E TO-220. Да го запоявам и пробвам, или да си изчакам BT137/600E TO-220? Че сърце не трае :-D
vlax - специалист
пон юни 10, 2019 11:09 amseeker написа:
За съжаление нямаха посоченият от линка на Hidrazin елемент, могат да го поръчат, ма за утре. Да не съм валат взех Триак BT138/600E TO-220. Да го запоявам и пробвам, или да си изчакам BT137/600E TO-220? Че сърце не трае :-D
Става,запоявай
:partyman:
seeker - специалист
Да, ама не. Тъкмо започнах да подреждам нещата и забелязах че едната клема от платката се мандахерца свободно от кофти спойка. Прекарах им на четирите по един поялник. Обаче пустата му машина пак не ще да тръгне.
vlax - специалист
Дай някакви снимки,колкото повече по-добре.
seeker - специалист
Ето снимки:

Прикачен файл

20190517_003450.jpg

Прикачен файл

20190610_132746-1-1.jpg
20190610_132746-1-1.jpg (114.44 KиБ) Видяна 350 пъти

Тема "Проблем с ел. длето pes 200 parkside - търсене на част" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: