Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
alexast - специалист
Благодаря за отговорите.
С човека който ще строи сме се разбрали за 14/14 смърч
като ще ги правим през 120мм
А какво е по добре да слогам между гредите: Блокчета тип тухла или да го направя с ОСБ вътре и отвън и посредата пълнеж.Повтарям НЯМА ЗИМА и не ми трябва изолация

Благодаря
Руди - майстор
Ще строиш са два етажа с плосък покрив, доколкото стана ясно. Няма да е без покрив втория етаж.

1. Изолацията не служи само за предпазване от студ, а и от жега, и от шум, и от вятър, и от влага.
2. Не е добре да ползваш блокчета. Ще получиш тесни и високи неукрепени тухлени стенички, без превръзки в ъглите и излишно тегло.
3. Добре е да имаш обшивка отвън и отвътре, която да свързва и укрепва колоните, още по-добре паянти (диагонали) от дърво. За повечето обшивки като OSB например, препоръчителното подпиране е през 60 см, т.е. или колоните ще са през 60 см, или ще имаш допълнително половин сечение между две колони.

За гредоред обикновено се ползват правоъгълни сечения, тия 14/14 могат да се разделят наполовина (6,5/14), лежащи на тясната страна. Разстоянието между тях зависи от отвора, товара, и качеството на дървото, най-често 30 до 45 см.

Най-сложно е с покрива-тераса. Потърси детайли за хидроизолиране. Добре е да не се ползва замазка или бетон за наклон, а да се наклони гредореда, за да не се претоварва. И трябва надеждно да се импрегнира. И още куп детайли, които l'architetto non ha visto, щото не е правил такова нещо.
alexast - специалист
Руди написа:
Ще строиш са два етажа с плосък покрив, доколкото стана ясно. Няма да е без покрив втория етаж.

1. Изолацията не служи само за предпазване от студ, а и от жега, и от шум, и от вятър, и от влага.
2. Не е добре да ползваш блокчета. Ще получиш тесни и високи неукрепени тухлени стенички, без превръзки в ъглите и излишно тегло.
3. Добре е да имаш обшивка отвън и отвътре, която да свързва и укрепва колоните, още по-добре паянти (диагонали) от дърво. За повечето обшивки като OSB например, препоръчителното подпиране е през 60 см, т.е. или колоните ще са през 60 см, или ще имаш допълнително половин сечение между две колони.

За гредоред обикновено се ползват правоъгълни сечения, тия 14/14 могат да се разделят наполовина (6,5/14), лежащи на тясната страна. Разстоянието между тях зависи от отвора, товара, и качеството на дървото, най-често 30 до 45 см.

Най-сложно е с покрива-тераса. Потърси детайли за хидроизолиране. Добре е да не се ползва замазка или бетон за наклон, а да се наклони гредореда, за да не се претоварва. И трябва надеждно да се импрегнира. И още куп детайли, които l'architetto non ha visto, щото не е правил такова нещо.
Благодаря Руди за пълния коментар, и аз се опитвам да избягам от блокчетата, и ще послушам съвета ти единственото изискване което имам в проекта е едебелина на под и стени. За гредореда си прав и ще действам така, за това да са през 60 см то тогава може и 12/12 да се ползва предполагам.
Благодаря.

Търся човек на когото срещу заплащане да ми направи изчислението на гредите. НЕ ТЪРСЯ АРХИТЕКТ КОНСТРУКТОР( нищо против гилдията)

Благодаря
шоп - майстор
alexast написа:

Благодаря Руди за пълния коментар, и аз се опитвам да избягам от блокчетата, и ще послушам съвета ти единственото изискване което имам в проекта е едебелина на под и стени. За гредореда си прав и ще действам така, за това да са през 60 см то тогава може и 12/12 да се ползва предполагам.
Предполагате? Строежа не е предположение! Ами ако искате трамплин/батут да си подскачате и вибрирате може и 12х12 :-) Дедите ни са правили 12х12 или 14х14 но от дъб, не от чам!

Защо ли руснацит и финландците правят междуетажните и покривните ферми от талпи 20х5? Сигурно са глупави?!
alexast - специалист
шоп написа:
alexast написа:

Благодаря Руди за пълния коментар, и аз се опитвам да избягам от блокчетата, и ще послушам съвета ти единственото изискване което имам в проекта е едебелина на под и стени. За гредореда си прав и ще действам така, за това да са през 60 см то тогава може и 12/12 да се ползва предполагам.
Предполагате? Строежа не е предположение! Ами ако искате трамплин/батут да си подскачате и вибрирате може и 12х12 :-) Дедите ни са правили 12х12 или 14х14 но от дъб, не от чам!

Защо ли руснацит и финландците правят междуетажните и покривните ферми от талпи 20х5? Сигурно са глупави?!
Влезнал съм тук да питам НЕ ДА СЕ ЗАЯЖДАМ , както усещам този прилив от ваша страна.
Ако знаех нямаше да питам тук по проект са 10/10
Което значи че не искам да спестя от материали , а да направя нещата по устойчиви
шоп - майстор
alexast написа:
Ако знаех нямаше да питам тук по проект са 10/10
Което значи че не искам да спестя от материали , а да направя нещата по устойчиви
Приятелски безплатен съвет от мен. Изхвърлете проекта и проектанта. 10х10 см на 4 метра надвес ще провисне от самосебе си в течение на 1-2 години. Какъв ще е резултата ако го натоварим с мебели и подови конструктивни елементи?!?!

Ако искате качество на дървна сглобяема конструкция изисквайте хоризонтални слепени греди със сечение минимум 200х50мм. Още по-добре ако се мине на ферми.

10х10 см мокър дървен материял не става и за направата на сеновал на село.
plamen6703 - майстор
alexast написа:
Влезнал съм тук да питам НЕ ДА СЕ ЗАЯЖДАМ , както усещам този прилив от ваша страна.
Ако знаех нямаше да питам тук по проект са 10/10
Което значи че не искам да спестя от материали , а да направя нещата по устойчиви
Нали разбираш /може и да не разбираш/, че няма такъв проект и такъв проектант, който ще ти изготви такъв проект.
Намери конструктор, ама не такъв, който го няма :wink: а конструктор да му платиш и да ти изготви проект. Има неща, които стават на принципа направи си сам и неща, които са сериозни и отговорни и е необходима съответната експертиза за тях. Не се заяждам, но само балъци могат да налапат въдицата за такъв проект и такъв проектант :cool: :partyman:
alexast - специалист
plamen6703 написа:
alexast написа:
Влезнал съм тук да питам НЕ ДА СЕ ЗАЯЖДАМ , както усещам този прилив от ваша страна.
Ако знаех нямаше да питам тук по проект са 10/10
Което значи че не искам да спестя от материали , а да направя нещата по устойчиви
Нали разбираш /може и да не разбираш/, че няма такъв проект и такъв проектант, който ще ти изготви такъв проект.
Намери конструктор, ама не такъв, който го няма :wink: а конструктор да му платиш и да ти изготви проект. Има неща, които стават на принципа направи си сам и неща, които са сериозни и отговорни и е необходима съответната експертиза за тях. Не се заяждам, но само балъци могат да налапат въдицата за такъв проект и такъв проектант :cool: :partyman:
Факт е че има. Може и да съм балък , незнам, но не си мисли че това беше първия и единствен които съм попитал. Спрях се на този заради по различната визия която ми предложи, но не и заради цената на услугата му.
Продължавам да сондирам мненията

Благодаря ви
alexast - специалист
шоп написа:
alexast написа:
Ако знаех нямаше да питам тук по проект са 10/10
Което значи че не искам да спестя от материали , а да направя нещата по устойчиви
Приятелски безплатен съвет от мен. Изхвърлете проекта и проектанта. 10х10 см на 4 метра надвес ще провисне от самосебе си в течение на 1-2 години. Какъв ще е резултата ако го натоварим с мебели и подови конструктивни елементи?!?!

Ако искате качество на дървна сглобяема конструкция изисквайте хоризонтални слепени греди със сечение минимум 200х50мм. Още по-добре ако се мине на ферми.

10х10 см мокър дървен материял не става и за направата на сеновал на село.
Аз не съм купувал материал все още просто пиша каквото чета в проекта.
Защо само хоризонталните трябва да са слепени, те ли са по важният елемент на дървената конструкция

Благодаря
plamen6703 - майстор
Дай една снимка на тоя проект, но сигурно на мястото къде си няма с какво да го снимаш :cool:
Харесваш тарикатските неща, но не знам дали знаеш, че тарикатите носят вода на баламите :partyman:

Тема "Дървена конструкция на 2 етажа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: