• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
8180 - майстор
emilvtc написа:
А някой ще помогне ли с линк или инфо за калкулатор...
Имаше един виц, дето Господ се провиквал: "Еми пусни един фиш бре" :)

Та и аз: "Еми виж си ЛС, бре!"
emilvtc - специалист
8180 - Благодаря

perko - благодаря за коментара ти.

bulhomes2, Линка към дискусията която си отворил там ми беше много интересен. Е, не сте стигнали до някакво крайно мнение и решение (за съжаление).

Идеята ми е с този зид (тухла - изолация - тухла) да постигна дълговечност на конструкцията и да не се занимавам с ТИ на всеки 5 години. Верно - получава се някакъв термомост, но той може частично да се компенсира. На пода вътре в стаята предвиждам дебел фибран 8-10см (след сметки ще се уточни колко точно) под плочата на подовото водно отопление. Предполагам тази изолация също някак си ще помогне.

Относно въпросните щипки за фиксирането на двата зида един към друг - идеята с заварената мрежа от арматурно желязо с дебелина примерно 5-6мм би била по-лесна за полагане (ако не е крива де), а и фиксирането на двете стени ще е по-стабилно с нея. Изработва се малко по-тясна от общата дебелина на двата зида + изолацията и след като се изградят примерно всеки 2 реда тухли се полага върху тях.

Относно конденза на парата в стената - идеално би било ако не се получава конденз във вътрешността. Разбира се такъв вариант се получава само ако термоизолацията е много дебела (тоза означава и скъпа), което предполагам много рядко се практикува.
Т.е. вярно ли е твърдението, че точката на конденз трябва да се изчисли така, че да е в обема на слоя ТИ? Примерно ако ТИ е EPS - то конденза да се получава във вътрешността му, тъх като при замръзването на водата обема и се повишава (говоря за леда) и точно това би разрушило мазилките и стените. PES е материал, който позволява механични промени и усилия в известни граници без да се разрушава. Говоря за промяната на обема влага при замръзване/размръзване... Та има ли нещо вярно в това или мисля в грешна посока ?

Въпреки, че броя на тухлите е един и същи в квадратен метър - предполагам, че парите за труд ще са малко повече. освен това си мисля, че трябва фугите на тухлите да се запушат (измашат) от вътрешната страна бежду стените, така че да се спре циркулацията на въздух през тях. Така "сандвичовата" стената като се измаже от вътре и отвън ще се получат 3 въздушни камери със затворен въздух помежду им...
(предполагам майсторите няма да са щастливи от тази операция ...)
bencho_rb - специалист
Answers: 1
Относно въпросните щипки за фиксирането на двата зида един към друг - идеята с заварената мрежа от арматурно желязо с дебелина примерно 5-6мм би била по-лесна за полагане (ако не е крива де), а и фиксирането на двете стени ще е по-стабилно с нея. Изработва се малко по-тясна от общата дебелина на двата зида + изолацията и след като се изградят примерно всеки 2 реда тухли се полага върху тях.

виж този саит http://www.google.co.uk/images?q=wall+t ... 45&bih=555
bulhomes2 - майстор
Понеже питаш за парите за труда. Това ми е писмото от строителя със сметките за разликите между дата зида:
"Направих анализи за фасадите както говорихме.Ще ти покажа какво се получи.Цената на единичната зидария /с тухли четворки е 111,04 лв/м3 , което е 111.04:4 =27,76 лв/м2 зидария. Външната варовоциментова мазилка е 6,81лв/м2.Топлоизолацията- 26,95 лв/м2.Зидарията с единични тухли със стиропор м/у тях 39,47 лв/м2.Виж прикачените файлове. Останалите елементи-вътрешна мазилка,вътр.шпахловка и силиконова мазилка са с еднакви цени и в двата варианта. Да направим рекапитулация: Първи вариант/ тухла 25 см +топлоизолация/ - 27,76+26,95=54.71 лв/м2.Втори вариант/ зидария с единични тухли със стириопор м/у тях/ + външна мазилка - 39,47+6,81= 46,28 лв.Разликата 54,71- 46,28 = 8.43 лв/м2. Ако обекта е 160 м2 фасади, то общата разлика е 1348,80 лв.Ти прецени сам какво да избереш.Ако е необходимо аз да избирам бих избрал първия вариант макар ,че е по скъп като цяло.Защо?Не може да се сравнява здравината на носещ 25 см зид с неносещи 12 см.зидове особено при земетръс.Освен това на етапа груб строеж за зидарията с четворки 25 см се ангажират много по малко средства/26,76<<39,47/.При първия вариант бетоновите пояси и греди "захващат и затискат" зидарията, докато при втория се прави еластична връзка с монтажна пяна,варов разтвор и клинове м/у бетона и зидариите. При втория вариант под гредите и поясите термичният мост се прекъсва което е предпоставка за конденз в тези участъци."
mitko414 - специалист
bulhomes2 написа:
Ако е необходимо аз да избирам бих избрал първия вариант макар ,че е по скъп като цяло.Защо?Не може да се сравнява здравината на носещ 25 см зид с неносещи 12 см.зидове особено при земетръс.Освен това на етапа груб строеж за зидарията с четворки 25 см се ангажират много по малко средства/26,76<<39,47/. При първия вариант бетоновите пояси и греди "захващат и затискат" зидарията, докато при втория се прави еластична връзка с монтажна пяна,варов разтвор и клинове м/у бетона и зидариите. При втория вариант под гредите и поясите термичният мост се прекъсва което е предпоставка за конденз в тези участъци."
bullhomes,
Ако фло види това почерненото, какво ще последва? :)

emilvtc,
Виж това, а и цялата тема си струва.
PIP - майстор
Фибран върху кофража не виждам причина да не може да се положи, но не виждам i как крайния таван ще е идеално прав и готов за шпакловка. Ако къщата ще е на един етаж аз бих я направил направо с градоред от горе и ‘повече’ вата. Да не споменавам, че в цял свят фибрана се използва само за подове и цокли.
Това с двойните зидове и аз съм го мислил, дори пусках тема на времето, но имай предвид че в България по закон ще трябва да строиш с колони, така че този двоен зид се обезмисля, понеже така и така трябва да изолираш бетона, който е най-големия термо мост.
Хубави тухли (поротерм) с външна изолация от каменна вата (ако можеш да си позволиш 8-10см) и качествена трипластова дървена дограма с троен стъклопакет биха били моя избор. Просто, но качествено откъм изпълнение и материали.
Това, което на мен не ми харесва на външната изолация е, че след поставянето и ме е страх да се облегна на къщата. Уж масивна сграда а да не смееш да хвърлиш една снежна топка по нея. Така че друг вариант е да се излолира с каменна вата изцяло и след това да се облече с комбиниране на камъни, дървена обшивка, тухла, варена мазилка и т.н. Така може да се спести от цената на каменната вата, като се използва такава с по-малка плътност. Варианти колкото искаш...
bulhomes2 - майстор
PIP написа:
Фибран върху кофража не виждам причина да не може да се положи, но не виждам i как крайния таван ще е идеално прав и готов за шпакловка...
Заповядай да ти покажа
8180 - майстор
emilvtc написа:
Относно конденза на парата в стената - идеално би било ако не се получава конденз във вътрешността. Разбира се такъв вариант се получава само ако термоизолацията е много дебела (тоза означава и скъпа), което предполагам много рядко се практикува.
Т.е. вярно ли е твърдението, че точката на конденз трябва да се изчисли така, че да е в обема на слоя ТИ? Примерно ако ТИ е EPS - то конденза да се получава във вътрешността му, тъх като при замръзването ... Та има ли нещо вярно в това или мисля в грешна посока ?
Предвид първия ти пост, това червеното нещо много куца и не се връзва с приципите.
За зеленото може и да "има нещо вярно", но какъв е смисъла, когато може да се проектират стени БЕЗ никакъв конденз. Пропускаш, може би, че материалите (с изключение на ватата) са все пак ограничено паропропускливи, т.е в стената между вътр. и външн. повърхности концентрацията постоянно пада (зимата в БГ) - от вътрешната до външната концентрации. Зедно с нея, пада и Температурата на росата.
В твоя хипотетичен зид, ако приемем, че вътрешната и външната зидарии са с приблизително еднакви свойства по отношение на паропропускливостта, вероятността от съществен конденз е малка - колкото влязло, толкова и излязло. При по-професионалните разглеждания тук включват и механизма на съхнене на евентуалният зимен конденз през лятото и проверяват баланса в годишен план. Всичко, естествено, подлежи на пресмятане. :)

П.П. Обърни внимание на странния, на пръв поглед, факт. Ако разглеждаме твоята стена, в средата на ТИ ще имаме еднакви температури при значителни вариации в дебелината на ТИ. :? И температурите и концентрациите ПАДАТ отвътре до вън - въпросът е линиите им да не се доближат и пресекат.
emilvtc - специалист
Благодаря за инфото за строителните блокчета ТИВИТ ...

http://www.tivit-bg.com/products/blocks.html


Благодаря и за линка за скобите "връзващи" стените една за друга.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Тема ""Вградена" термоизолация по време на строежа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: