• 1
  • 2
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Фло - специалист
IvelinM написа:
Мисля с каменна вата да запълня между гредите, а самите греди да стъпят на някакви подложки от гума/силикон/нещо друго. Какъв материал бихте препоръчали за тези подложки? Някъде във форума четох за микропореста гума, но не можах да разбера откъде се купува.

Също, за да може тази конструкция да разпределя товара към периферията на плочата, нужно ли е гредите да се подпират само в крайщата? Или не е наложително?
Според мен,рано или късно така замислената и изпълнена "палуба" ще се разсъхне и заскърца шумно,като това ще се чува и на долния етаж,защото ватата не може да обере луфтовете от ходенето по разсъхналите дъски.Затова аз бих го направил така: дюбелирам гредичките здраво за бетона и нареждам няколко дъски.Прихванати здраво за гредичките запълвам междината с монтажна полиуретанова пяна и така нататък-дъски,пяна,дъски,пяна до края на стаята.Няма нужда от гуми,найлони,подложки и други скъпотии,пяната е хидрофобна,залепва и за бетона и за дъските и не им позволява да мърдат повече.Казах вече,че един голям флакон пълни 40 литра обем.
Spokoiniq - майстор
Подложка от пореста гума, която се слага под U профили за стени, няма да обере нищо при бичменца за дюшеме, не се излагайте.Тя е за равно-равно, мека е, сплесква се.
Има вариант да си нивелираш гредичките на скарата с подлагане на монтажно лепило, не и пяна.Дюбелиране задължително.За звукоизолация към долния етаж няма да говорим, глупаво е при 5см каквото и да е като изолация, с твърда връзка на скарата с пода.Пяната не е звукоизолация, и никога не е била.Ако искаш да не прискръцква старо дюшеме се попълва с нея, "троп-троп" остава.Имаш реално една дървена мембрана, върху която стъпваш.
Така или иначе дюшемето е лек вариант, както и посипка с керамзит+гипсфазер 2 слоя.Аз съм направил студиото си на таванска плоча 10см именно с керамзит, за да е леко и наистина да има ефект, разбира се за звукоизолация не стига само той, но е най-добре в твоя случай.Иначе Най-дебелата изолация за под по система на Кнауф скоро ще покажа в отделна тема, как се прави по учебник.
IvelinM - помощник
Аз точно за студио (фотографско) ще ползвам помещението за момента, и вероятно поради липса на средства първоначално на плоча :) Впоследствие обаче може да бъде пригодено за постоянно обитаване, което е свързано с повече мебели и натоварвания откъдето идват и притесненията ми за дебелината на плочата.

Варианта с пяна ми е малко странен, не мисля че при 10 см. разстояние между пода и дъските ще държи достатъчно здраво че да предотврати скърцане, но пък и нямам толкова опит за да преценя реално. Въпреки това, по мои изчисления, при 10 см. носещи греди и размери на помещението 4х6 метра ще отидат към 50 флакона от по 40 литра пяна, което си е доста. Един такъв флакон струва около 8-9 лв., поне според това което видях в интернет, което ще рече към 400 лв. за пяна. Същия обем каменна вата би струвал между 160 лв. (30кг/куб.м) и 300 лв. (75кг/куб.м) в зависимост от плътността.

Скърцането си мисля да го боря с лепене на дъските към гредите с лепило от типа на Хелмевект, или от това с което лепят паркет. Даже си мислех дали да не слепя и дъските една към друга с лепило по нута и федера. Това би довело до почти монолитна конструкция с малка възможност за скърцане, като приемаме че все пак дъските и гредите ще са относително сухи при монтажа. Разбира се, това ще направи цялото нещо крайно неразглобяемо, но май не виждам друг вариант.

Ако тази микропореста гума е прекалено мека за подобен товар, дали не могат да се импровизират подложки от вътрешна гума за колело? Използвал съм много пъти такива за изолиране на вибрации на машини, няма причина да не станат и тук.
Spokoiniq - майстор
Ако дюшемето ти е чамово, и на челна стойка да го редиш, пак ще съсъхне и ще прискърца.Разгледай това, което публикувах в раздела сух под.Посипка повече от 5-6см се разделя с една кожа картон, и после може още 5.Топлоизолацията ти е гарантирана при всички положения, носимостта с две кожи гипсфазер отгоре-също.Твърди връзки нямаш, прилична шумоизолация за такъв тип помещение.Може да се презастраховаш с три кожи гипсфазер за пода.Отгоре редиш трислоен паркет с лепене и си ти :)Със скара от греди(разбирам искаш да обереш 10см денивелация) и дюшеме+вата 70-80 килограмова(по-малко просто си избий от главата за шумоизолация), няма да ти стъпи особено евтино, и пак ще тропка.Челно лепене на дюшеме...не знам някой да го препоръчва с чиста съвест.Лепене към гредите-безсмислица, ако не си заковал(завинтил) дъската, и чакаш лепило да ти помогне(още повече полихлоропреново)...няма сми да обяснявам повече.
Плочата няма как да усилиш постфактум, та ако не е зор за запълниш 10см помисли за редукция.Направи си го комфортно, плочата няма да висне, гаранция.Върху моята имаше 15см сгурбетонова замазка, топлоизолацията на таваните на старите тухлени кооперации.Изрих я и на нейно място съм положил описаната в темата ми система, танто за кукуригу се получи почти.Основен недостатък на таванските плочи от тоя тип, че че и мишка да се разхожда отгоре, долу се чува, колкото до товароносимостта-ти ще правиш студио, а не стругарски цех с няколко тона машини, не се шашкай.За въпроса за гумата-хубава подложна гума правят в Курило http://www.zebra-bg.com/products.html
Друг е въпроса за бюджета ти, ама както винаги съм казвал, направи сам може, но с пръдня боя не става.
Tsilkov - майстор
IvelinM написа:
Също, за да може тази конструкция да разпределя товара към периферията на плочата, нужно ли е гредите да се подпират само в крайщата? Или не е наложително?
Ако наистина плочата е проблемна аз бих направил точно това,защото ще свали товара от плочата!За съжаление при тоя вариант ще се наложи да сложиш по сериозни греди да не скърцат,но пък върху тях можеш да направиш това което ти казва spokoiniq.Ако ковнеш гредите с дюбели става най-зле от към носимоспособност понеже нито отвеждаш товара в края ,а и на всичко отгоре разпробиваш и без това изтормозения бетон.
IvelinM - помощник
Аз май първо трябва наистина да проверя колко точно е дебела тази плоча за да съм наясно има ли нужда от такива гимнастики. Сега като се замисля, горе не е като да е нямало над 1 кубик сгур събрана накуп насредата на стаята без никакви последствия, та може би тая работа с провисването да е моя параноя от много време прекарано с майстори :rolleyes:

Нямам денивелация за обиране, имам грапава плоча за изравняване но никаква друга нужда за промяна на ниво. Ако приемем че плочата ще издържи без допълнителни конструкции, отново саморазливната замазка изглежда най-лекия и евтин вариант. Смятам обаче да пробвам първо как ще е на гола плоча, и ако нуждата от звукоизолация се усеща направо ще премина на варианта който Spokoiniq е споделил без мазилки отдолу.

А за дюшемето ми е интересно, защо да не се лепи челно?
Spokoiniq - майстор
Приеми го на доверие :-D Ако искаш може да сгъстиш скарата, но дори и дъбово да е дюшемето(в което се съмнявам) пак е дърво, съхне и свива.Ламелите са дълги и винаги ще мръднат.
edmondo - напреднал
Май-тази тема е най-близка до моя проблем.
Както повечето постройки, от преди "революцията от 96-та година", моята къща на село е строена с скъперничество на желязо, бетон бъркан на ръка и материали от де що има...
Къща е на два етажа от по ~60 кв.м.. Проблемът е с плочата на втория етаж. Поарди денивелацита на имота, плочата се полува по-тънка в едно от помещенията което е 14 кв.м..
Сега не знам дали са декофрирали по-рано, дали не са избързалии да натоварят плочата там с материалите за втория етаж или Бог знае по каква причина има леко провисване плюс тресене на стени и прозорци при продскок.
Дограмата я смених та вече тя не тресе :drinkers:
Пробих с 6 видия в центъра на помещението и единия край по една контролна дупка, оказа се призлително еднаква дебелина 7,5 - 8 санта плоча :shock:.
Кажете ми как да направя замаската като за да се изрвани нивото с тези на другите помещения, на места се полуава повече от 14 см :supz:
Несъмненно имам пълния шанс да съединя двата етажа :snakeman:

Мислил съм върху два варианта:

-Вариант А-
10-ка или 12-ка рифел през четиредест сната да стъпи на носещите стени, мрежа 4 или 6.
Сериозно подпиране на плочата отдолу.
Смело заливане с бетон вместо замаска.
Само че не знам дали няма да разчекне някога къщата при някой земетръс.
И дали въобще конструктвно къщата ще понесе товара в тази си част.

-Вариант Б-
Пак желязо но този път бетона да е максимално тънък но пък по - богат на филц.
Да кажем ще търся пряко сила не повече 7 санта в тежкия участък на провисналото.
Като стегне добре след някоя друга седмица да наредя фибран 5 см, а върху него съвсем тънка изравнителна замаска, като естествено заради фибрана ще сложа и мрежа.

Моля дайте съвет или ми коригирайте моите извратени идеи
perko - специалист
Защо никой не споменава за допълнителни трегери под плочата? Не става ли по този начин или е прекалено сложно за изпълнение?
Ако е достатъчно здрав, би могъл един трегер да поеме голяма част от товара и да го предаде на краищата на плочата, където е доста по-устойчива, или директно на основата ако има възможност.
edmondo - напреднал
Може би защото трегера трябва да бъде вързан към пояс, колона или друг конструктивен елемент от железобетон. А при вече изградена конструкция и то основно от носещи стени не виждам начин как това да стане. Плюс това трегер на площ от 12 до 20 кв.м. предвидено за жилищна част също ми се вижда бемислен.
Дефакто всяко натоварване на компрометиран плоча си е жив риск, но какво да правим, че ние българите сме сиромаси хора :roll:
  • 1
  • 2

Тема "Подсилване на тънка плоча" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: