Размишлявайки по темата ми дойде идеята да направя вградената ТИ не от монолитен блок EPS, а да направя кутия от EPS в която да затворя въздух. (Вижте картинката)
Такава щуращина има ли някакъв практически смисъл? (плюсове и минуси)
Е, ще е по-трудно изпълнението и едва ли ще намеря майстор който да го изпълни, но от друга страна докъто майстора гради зидарията от тухли - примерно аз паралелно с него бих могъл да си монтирам ТИ в нея и да поставям прикрепващите скоби (или мрежа) за зидовете. нека оставим обсъждането за по-"сложното" изпълнение и цената му за накрая и да се фокусираме върхо евентуалните предимства на "сандвича"
До колкото ми е известно (може и да греша) сухия въздух има много добри изолационни свойства. Та идеята ми е да заменя част от дебелината на вградения EPS със два по-тънки слоя и затворен помежду им въздух.
"Х" и "Т" образните профили от EPS могат да се изрежат лесно с помощта на опънат реотан захранен от регулируем токоизправител. Те на практика ще гарантират дистанцията между EPS листовете и с тях ще се "затвори" въздуха в средата.
Даже си мисля, че по време на монтирането им биха могли и да се фиксират и лепят с монтажна пяна или с друго. Какво друго средство с ниска цена може да се използва?
Идеята е както писах по-рано - градят се 2 реда тъхли четворки "на калъч", замазват се вертикалните фуги между тухлите от страната на вградената ТИ, поставя се "т" профил и в него се нанизват двата листа EPS. Върху тях се поставя "Х" профил отгоре, който затваря импровизираната кутия с въздъх в нея. Отгоре се поставят скобите за фиксирането на зидовете и хоросана. После се нареждат следващите 2 реда тухли и операцията се повтаря.
Зида горе завършва с капак от фибран, в който има направени кръгли отвори над двата реда тухли. (кръгли са щото лесно биха се направили с примерно с инструмент за отвори за контакти в бетон) Прави се куфража за пояса/гредата, като зе залага и фибран от страни с предварително нанизани дюбели. Така при изливането на бетона тох ще фиксира тухлите (през кръглите отвори във фибрана отдолу) и ще фиксира фибрана и от страни.
Така като че ли се избягва термомоста между бетона и зида в горната му част.
Още нямам решение за избягване на термомоста в долната част на зида. Някой има ли идея как да се реши този проблем?
Друг принципен въпрос - понеже тухлените зидове от четворки НЕ са носещи - допустимо ли е в горната им част да се "затискат" с бетона на гредите/поясите отгоре?
Относно резултатите от няколкото симулации които направих с калкулатора любезно ми предоставен от 8180 наистина се оказва, че може да се направи "зандвичова" стена без конденз в нея с четворки "на калъч" и ТИ 6-8см в нея и то при параметри вътре 22градуса/50% влажност и параметри вън -14градуса/80% влажност Вабно е паропропускливостта на външните замазки/бои да не е голяма. Като ослисля резултатите и сътворя нови ще ги опиша за да ги обсъдим. За момента съм обнадежден от изчисленията.
Та в тази връзка си мисля да направя изчисления на конструкцията с ТИ със затворен въздух в нея, но ще ми трябват параметри за паропропискливостта (предполагам, че е "1") и топлоизолационния му коефициент...
Да уточня - това което се опитвам да постигна е за "лична" употреба и не-технологичността на градежа мога да я пренебрегна, ако крахната термоизолация е
с добри параметри . Т.е. не е комерсиално (за печалба) а за постигане на добър резултат. Тазбира се трябва да има някакъв баланс и компромис
Такава щуращина има ли някакъв практически смисъл? (плюсове и минуси)
Е, ще е по-трудно изпълнението и едва ли ще намеря майстор който да го изпълни, но от друга страна докъто майстора гради зидарията от тухли - примерно аз паралелно с него бих могъл да си монтирам ТИ в нея и да поставям прикрепващите скоби (или мрежа) за зидовете. нека оставим обсъждането за по-"сложното" изпълнение и цената му за накрая и да се фокусираме върхо евентуалните предимства на "сандвича"
До колкото ми е известно (може и да греша) сухия въздух има много добри изолационни свойства. Та идеята ми е да заменя част от дебелината на вградения EPS със два по-тънки слоя и затворен помежду им въздух.
"Х" и "Т" образните профили от EPS могат да се изрежат лесно с помощта на опънат реотан захранен от регулируем токоизправител. Те на практика ще гарантират дистанцията между EPS листовете и с тях ще се "затвори" въздуха в средата.
Даже си мисля, че по време на монтирането им биха могли и да се фиксират и лепят с монтажна пяна или с друго. Какво друго средство с ниска цена може да се използва?
Идеята е както писах по-рано - градят се 2 реда тъхли четворки "на калъч", замазват се вертикалните фуги между тухлите от страната на вградената ТИ, поставя се "т" профил и в него се нанизват двата листа EPS. Върху тях се поставя "Х" профил отгоре, който затваря импровизираната кутия с въздъх в нея. Отгоре се поставят скобите за фиксирането на зидовете и хоросана. После се нареждат следващите 2 реда тухли и операцията се повтаря.
Зида горе завършва с капак от фибран, в който има направени кръгли отвори над двата реда тухли. (кръгли са щото лесно биха се направили с примерно с инструмент за отвори за контакти в бетон) Прави се куфража за пояса/гредата, като зе залага и фибран от страни с предварително нанизани дюбели. Така при изливането на бетона тох ще фиксира тухлите (през кръглите отвори във фибрана отдолу) и ще фиксира фибрана и от страни.
Така като че ли се избягва термомоста между бетона и зида в горната му част.
Още нямам решение за избягване на термомоста в долната част на зида. Някой има ли идея как да се реши този проблем?
Друг принципен въпрос - понеже тухлените зидове от четворки НЕ са носещи - допустимо ли е в горната им част да се "затискат" с бетона на гредите/поясите отгоре?
Относно резултатите от няколкото симулации които направих с калкулатора любезно ми предоставен от 8180 наистина се оказва, че може да се направи "зандвичова" стена без конденз в нея с четворки "на калъч" и ТИ 6-8см в нея и то при параметри вътре 22градуса/50% влажност и параметри вън -14градуса/80% влажност Вабно е паропропускливостта на външните замазки/бои да не е голяма. Като ослисля резултатите и сътворя нови ще ги опиша за да ги обсъдим. За момента съм обнадежден от изчисленията.
Та в тази връзка си мисля да направя изчисления на конструкцията с ТИ със затворен въздух в нея, но ще ми трябват параметри за паропропискливостта (предполагам, че е "1") и топлоизолационния му коефициент...
Да уточня - това което се опитвам да постигна е за "лична" употреба и не-технологичността на градежа мога да я пренебрегна, ако крахната термоизолация е
с добри параметри . Т.е. не е комерсиално (за печалба) а за постигане на добър резултат. Тазбира се трябва да има някакъв баланс и компромис

Прикачен файл
VansnaStena_1 (Small).jpg (31.89 KиБ) Видяна 4205 пъти