• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
emilvtc - специалист
Размишлявайки по темата ми дойде идеята да направя вградената ТИ не от монолитен блок EPS, а да направя кутия от EPS в която да затворя въздух. (Вижте картинката)

Такава щуращина има ли някакъв практически смисъл? (плюсове и минуси)

Е, ще е по-трудно изпълнението и едва ли ще намеря майстор който да го изпълни, но от друга страна докъто майстора гради зидарията от тухли - примерно аз паралелно с него бих могъл да си монтирам ТИ в нея и да поставям прикрепващите скоби (или мрежа) за зидовете. нека оставим обсъждането за по-"сложното" изпълнение и цената му за накрая и да се фокусираме върхо евентуалните предимства на "сандвича"

До колкото ми е известно (може и да греша) сухия въздух има много добри изолационни свойства. Та идеята ми е да заменя част от дебелината на вградения EPS със два по-тънки слоя и затворен помежду им въздух.
"Х" и "Т" образните профили от EPS могат да се изрежат лесно с помощта на опънат реотан захранен от регулируем токоизправител. Те на практика ще гарантират дистанцията между EPS листовете и с тях ще се "затвори" въздуха в средата.

Даже си мисля, че по време на монтирането им биха могли и да се фиксират и лепят с монтажна пяна или с друго. Какво друго средство с ниска цена може да се използва?

Идеята е както писах по-рано - градят се 2 реда тъхли четворки "на калъч", замазват се вертикалните фуги между тухлите от страната на вградената ТИ, поставя се "т" профил и в него се нанизват двата листа EPS. Върху тях се поставя "Х" профил отгоре, който затваря импровизираната кутия с въздъх в нея. Отгоре се поставят скобите за фиксирането на зидовете и хоросана. После се нареждат следващите 2 реда тухли и операцията се повтаря.

Зида горе завършва с капак от фибран, в който има направени кръгли отвори над двата реда тухли. (кръгли са щото лесно биха се направили с примерно с инструмент за отвори за контакти в бетон) Прави се куфража за пояса/гредата, като зе залага и фибран от страни с предварително нанизани дюбели. Така при изливането на бетона тох ще фиксира тухлите (през кръглите отвори във фибрана отдолу) и ще фиксира фибрана и от страни.
Така като че ли се избягва термомоста между бетона и зида в горната му част.

Още нямам решение за избягване на термомоста в долната част на зида. Някой има ли идея как да се реши този проблем?

Друг принципен въпрос - понеже тухлените зидове от четворки НЕ са носещи - допустимо ли е в горната им част да се "затискат" с бетона на гредите/поясите отгоре?

Относно резултатите от няколкото симулации които направих с калкулатора любезно ми предоставен от 8180 наистина се оказва, че може да се направи "зандвичова" стена без конденз в нея с четворки "на калъч" и ТИ 6-8см в нея и то при параметри вътре 22градуса/50% влажност и параметри вън -14градуса/80% влажност Вабно е паропропускливостта на външните замазки/бои да не е голяма. Като ослисля резултатите и сътворя нови ще ги опиша за да ги обсъдим. За момента съм обнадежден от изчисленията.

Та в тази връзка си мисля да направя изчисления на конструкцията с ТИ със затворен въздух в нея, но ще ми трябват параметри за паропропискливостта (предполагам, че е "1") и топлоизолационния му коефициент...

Да уточня - това което се опитвам да постигна е за "лична" употреба и не-технологичността на градежа мога да я пренебрегна, ако крахната термоизолация е
с добри параметри . Т.е. не е комерсиално (за печалба) а за постигане на добър резултат. Тазбира се трябва да има някакъв баланс и компромис :-)

Прикачен файл

VansnaStena_1 (Small).jpg
VansnaStena_1 (Small).jpg (31.89 KиБ) Видяна 4205 пъти
8180 - майстор
emilvtc написа:
Та в тази връзка си мисля да направя изчисления на конструкцията с ТИ със затворен въздух в нея, но ще ми трябват параметри за паропропискливостта (предполагам, че е "1") и топлоизолационния му коефициент...
Не мога да цитирам източника, но от някъде съм записал:
Ламбда въздух = 0,024
Това е за сух и неподвижен въздух. В ефективните ТИ материалите, всъщност изолира точно въздухът, затворен от полистирол, влакна и подобни, които предотвратяват движението му.
Като изключение може да се разгледа стъклопакетът - случай, доста подобен на замисленото от теб. Там възд. междина е 16мм, да речем при височина 2м. В някаква степен тази тясна междина се противопоставя на свободното движение от конвекцията (топлият въздух нагоре, студеният- надолу). Кога, как и при каква геометрия може да се разчита на посочената ламбда - не знам.
Преди дни се забавлявах с обратната сметка:
viewtopic.php?p=326927#p326927
Ако не съм сгрешил в сметките, там Ламда въздух излиза ок. 0,05, което е по-лошо от стиропора.

Мю на въздуха се води "базова" стойност = 1. За останалите материали се дава колко пъти се различават от въздуха.
emilvtc - специалист
Относно проблема с термомоста в долната част на "сандвичовата" стена - опитах се да го заобиколя по начина показан на картинката.

Притесненията ми са, че тъх като външния зид е изнесен 3-5см пред бетонната плоча - няма да е "стабилен". Освен това ако започне директно с тухла четворка - тя може и да се счупи под tежестта на тухлите над нея. За това стената започва с тухли единички (вижте картинката), като целта им е да преодолеят гореописаните недостатъци.

Това работещ вариант ли е?

Сещате ли се за по-добър вариант на избягване на термомоста ?

Прикачен файл

VansnaStena_2 (Small).jpg
VansnaStena_2 (Small).jpg (31.68 KиБ) Видяна 4176 пъти
FMaster - специалист
Колега ето ти верния отговор:

Изображение

Успех!
emilvtc - специалист
FMaster,
това е най-често използваната структура на изолация.
От снимката в аватара ти предполагам, че се занимаваш професионално с топлоизолация.

Можеш ли да споделиш от опита си какъв е експлоатационния период (прогнозен и реален ако имаш наблюдение) на една такава изолация?
Също така кое е слабото место на предлаганата от теб система по отношение на "дълговечността" и ? (всяко решение си има своите слабости ) Какви са те в конкретния случай?

Относно термомоста между стената и пода - предложената от теб схема го решава на 100%.
FMaster - специалист
Отговарям с незнание, защото никой от колегите не би могъл да отговори на въпроса освен от теоретична гледна точка. У нас топлоизолацията е нов процес , а ние сме така да се каже пионерите в това отношение. На "запад" образно казано този процес е дълговечен ... в смисъл, бил съм на обмяна на опит (специализация) в Германия и там видяхме сгради с топлоизолация ЕПС на по 20, 30 и нагоре години. НО ... едно голямо НО ... материалите и самата технология нямат общо с нашите, за съжаление сме роби на финикийските знаци и невежеството на по-голямата част от фирмите за "топлоизолация", а контрола на изпълнение или така нареченото БДС ги НЯМА никъде.
Неминуемо един ден "нашия" варянт на топлоизолация ще доведе до вътрешно овлажняване на стените, неизбежно проникване на капилярна влага - в случаите на добро топлоизолиране (по наши осмотрения) без неоходимата защита на основата, до мухъл и конденз отвътре при употребата на евтини и некачествени финишни покрития! (достатъчно е едно износване и авария в топлопроводната или ВиК инсталация и всичко отива по дяволите!
При нашите условия и изпълнение би трябвало да действа чисто физично и теоретично, без проблем над 20 години ... но това за момента е само теория която ще следим във времето. У нас няма (не говоря въобще за качество и стандарт) топлоизолиран обект на 20 години до момента!

П.П. по въпроса за слабото място в твоя случей, в така показаната диаграма от теб е че трябва да има поясна пътека от бетон между плочата основата която ще удължи живота на топлоизолацията с години! Има и други неща, но те са "най-малко общо кратно" от вертикална планировка, арх.план, използвани материали, начин и спазване на техн. изисквания при полагането им, изпънлението на грубия строеж и полагането на основите.
kuuuuuul - майстор
Ако бях на твое място бих приложил сандвич зида,но първо зидам външното/ако е зидано както трябва неможе лесно да падне :!: /след това стиропора се залепва и се зида другата стена като пак се залепва за стиропора.Тъй като къщата ще е на един етаж/ако е възможно е за предпочитане от два :!: /ще ти е много лесно да сложиш и една външна изилация вместо /перлитена мазилка/ и няма да имаш нужда от тези сложни сметки защото те така или иначе са само ориентировъчни,а тъй като гледам че си фен на точните сметки сметни и колко ще ти струва такава изолация и за колко време би се изплатила.А за колко още важни неща трябва да мислиш по време на строежа бедна ти е фантазията.Пожелавам ти успех :partyman:
emilvtc - специалист
kuuuuuul,
Какво имаш в предвид, като казваш че е по-добре на 2 етажа вместо на един? Това е въпрос, който много ме интересува и все още нямам отговор на него.

Ако етажите са два - площта на покрива и основите ще е по-малка - съответно себестойността им би била по-малка.
За сметка на това обаче ще трябва да има една плоча в повече и част от площта ще отиде за стълбище и коридори.
Дали себестойността на сграда на 2 етажа с обща РЗП 130кв.м. (по 75 на етаж) би била по-малка от варианта същите 130кв.м. да са на един етаж?

Моля споделете своя опит и виждане по въпроса.

Относно варианта който предлагаш - първо едната , после другаата стена - как биха се поставили привързващите стените скоби в тях?
kuuuuuul - майстор
Не си ме разбрал правилно на един етаж е много по добре, ако имаш тази възможност, да ли ще е по евтино е трудно да се каже но предимствата според мен са повече,направо умирам от яд с мойте три етажа но нямах друга възможност/само 300м2 място/.Покрива може да е по голям но по достъпен,за ремонт,колектори и т.н.,правиш го веднъж но подръжката му си остава за цял живот/ако си я правиш сам/,за стълбите да не говорим, може би най гадното,място,средства и катерене ако мястото позволява не се замисляй.За стената ако лепиш стиропора според мен няма нужда от тези скоби,или най много до пловината и там скоби.
bulhomes2 - майстор
Кууул, погледни линка дето го дадох в началото! Не е сериозно да се подценяват строителните предписания. Ако човека е навит да експериментира - ок - да се оправя, но не е редно да му даваш такъв съвет ако не си го правил и не си се убедил, че няма да има проблеми. Даже това на снимката е с единички, а предполагам, че той си мисли да го прави с четворки, което е още по-слабо.
Направо пуска снимката, да не ровите...
Изображение
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Тема ""Вградена" термоизолация по време на строежа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: