• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 27
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Tsilkov - майстор
Фитилчо написа:
Тая чупка е, защото не трябва да отводнявам в съседите.
ОК - Ясно. Щото така както е начертано щеше да се деформира зверски та дори ид а се срути. Чудно ми е даже как е минало през общината. На съседа рпосто му сложи един улук (в краен случей стоящ) които да се отводнява при теб.
Фитилчо написа:
Колкото до профилите, на покрива мога да ги заменя с дървени евентуално.
То аз сега се загледах че ти сикаш с шперплатно Н което от топлоизолационна гледна точка е добро, ама самата конструкция столиците са на разстояние като за панели. Като цяло покрива трябва да го помислиш точно как ще е.
Фитилчо написа:
Тези в стените - просто ще добавя по още една колона 50/50 в празните пространства.
С плотове, без плотове вятъра си е вятър. проблемът е че ако конструкцията се деформира от вятъра ще ти изпрада стиропроа примерно и ще се напука гипскартона. с профили 50/50 за да компенсираш 100/50 през 30 см трябва да ги сложиш един до друг. Прочети линка които ти дадох за да не преразказвам христоматии. Другото е да накараш констуктор да ги сметне илид а разчиташ че няма вятър.
Фитилчо написа:
Коя е икономичната и НАЙ СИГУРНА минимална изолация, с която да се изолирам от влага отдолу?
Аз бих направил следното:
- добавка в самите рандбалки както си решил - мисля ViscoCrete се казваше на Сика. Ако ти се дават пари може и за плочата ама тя се очаква да пука повече а и отдолу нали ще слагаш баластра или трошен камък (по-добре второто)
- 5 см. XPS (1 метър ивица защото е кратен на 50 см) с височина на гроен ръб на плочата по възможност лепен на битумен грнд/лепило
- върху XPS-а дренажна мембрана за да го пази а и защото е евтина (2 лв./м2)
- под плочата 25 см трамбвоан трошен камък (несортиран). Опционално върху него найлон - хем изолация хем да не се излизва бетона в земята
- отгоре ако ти се дават пари пак може един дебел найлон от край до край по плочата даже под колоните (пак само опционално - може да го спестиш)
Тук по-засукан е въпросът как ще си оформиш(как ти е дадено по проекта) и на какво ниво цокъла и плочника пред него.
Фитилчо - майстор
Горе празнините ще сложа греди 100 на 50 дървени , хванати за металните.

Гредичките от ПДЧ горе ще са само за дистанционер, за да мога да поместя ватата, и да счупи термо моста също. :wink:
Носещото ще е отдолу, под дъсчената обшивка. Металните профили 100/100/5 и допълнителните дървени греди 100/50 .


Добавката е точно Visco crete. Около 120 лева за количеството бетон ще струва. Мисля и фибри да набухам, поне не са цифра. :)

П.П. Рандбалки са ивиците на ивичните основи нали?

Друго си мисля - не е ли добре, да сложа дървени греди и в стените вместо метални 50/50? По този начин навивам директно гипсокартона на тях. Ще хи пусна 2 см по напред, за да нямам опорна точка между желязо и гипсокартон...
Tsilkov - майстор
Фитилчо написа:
Друго си мисля - не е ли добре, да сложа дървени греди и в стените вместо метални 50/50?
Е нали точно това ти пиша аз - говорех за стените и затова ти псуанх линк към кнауфската ситема за стени :lol:
Фитилчо написа:
Добавката е точно Visco crete. Около 120 лева за количеството бетон ще струва. Мисля и фибри да набухам, поне не са цифра. :)
Според тая карта си средно 1 кг на 100 кг цимент - http://bgr.sika.com/bg/solutions_produc ... Crete.html. Обикнвоенно цимента е към 200 кг кубик което значи едно 2-3 кг/кубик. Съмнява ме само със 120 лева да минеш - по спомен беше около и над 5 лв./кг

Грешно се изразих -имах предвид ивиците ама то рандбалките са горе долу същото - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0% ... 0%BA%D0%B0
Фитилчо - майстор
Всичко точно, така ще действам ...

9 лева е за кубик са фибрите
120 лева с отстъпката от добавката стигат за до 15 кубика бетон


Я дай малко пак за основите и изолациите, ама дето вика Вадим, като на тапанар ми обясни ред по ред отгоре надолу, че май четвъртък ще кОпам :finga:

А проекта още не е минал в общината апропо :-D
Чакам една декларация от един съсед :supz:

П.П. Проверих сега - гредички 10 на 5 на 4 метра дълги - 9 лева бройката. От бор са . Добра ли е цената?
Tsilkov - майстор
Фитилчо написа:
П.П. Проверих сега - гредички 10 на 5 на 4 метра дълги - 9 лева бройката. От бор са . Добра ли е цената?
Това прави 450 лева на кубик при средна цена в складовете около 300. Освен това за предпочитане е да ги купиш на 3 метра заради по-малкото фира.
За сравнение CW-то 100/50 ти е 2 лв. за метър , но според мен е доста по слабо от към деформации и ще трябва по-нагъсто слагане спрямо дървения котио стандартно се слага през 40-60 см.

P.S. Как си решил да прекараш ел. и ВиК инсталацията. Най-простото и практично решение е CW 50/30 в хоризонтална обшивка от към интериора.
Фитилчо - майстор
Със СВТ ще правя инстаацията.
Водопровда ще е от мед.

Дървото ще е доста по добре - и откъм термо мост, и откъм деформации, кеф ти кабел да прокараш през него, спестяда всички метални УД профили под гипсокартона. Изобщо само плюсове има.

Къде цената е 300 лева на Кубик? Тази цена е от една дъскорезница в Костенец, ама явно са ме натоварили [-(
Фитилчо - майстор
Техническият ми е много читав :)


Изображение
Tsilkov - майстор
Питането ми беше от къде ще ги прекараш? Примерно през металната част обикновенно не минават.
За какво ти е таз фадрома - ти нямаш масов изкоп?
Фитилчо - майстор
Свалям ниво отзад ...
60 см под нивото :)
Pooh - майстор
Tsilkov написа:
Фитилчо написа:
П.П. Проверих сега - гредички 10 на 5 на 4 метра дълги - 9 лева бройката. От бор са . Добра ли е цената?
Това прави 450 лева на кубик при средна цена в складовете около 300. Освен това за предпочитане е да ги купиш на 3 метра заради по-малкото фира.
За сравнение CW-то 100/50 ти е 2 лв. за метър , но според мен е доста по слабо от към деформации и ще трябва по-нагъсто слагане спрямо дървения котио стандартно се слага през 40-60 см.

P.S. Как си решил да прекараш ел. и ВиК инсталацията. Най-простото и практично решение е CW 50/30 в хоризонтална обшивка от към интериора.
Tsilkov, знаеш, че не ти опонирам по принцип, но в случая ще си го позволя.
1. Ако говорим за механична деформация - прав си, но при монтирана система, CW100 няма да мръдне, особено ако е спазено условието за сгъстени профили. От друга страна, в България няма дървен материал, който да не изметне след монтажа. Иначе казано - сух материал, който да е подходящ за изграждане на стена. Не че не може да се намери, но дали има участници във Форума готови да си го купят? Особено в случая, където се гони максимално изпилване ... :?
2. Може и аз да не съм разбрал, но хоризонтално полагане на CW профили е ... най-малкото безсмислено, да не казвам, че е трудно и противоречи на всякакви стандарти. За кабели и водопровод има специални прорези в профилите, отделно има и стандарти за прорязване на допълнителни отвори. А за канализацията се изпълнява "Инсталационна преградна стена" при KNAUF номенклатурата й е W 116 за справка.

Не го приемай като заяждане - просто излагане на гледна точка. :thumbs:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 27

Тема "Строеж на гараж/къща изцяло направи си сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: