• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
8180 - майстор
Ето нещо от Стройко по темата:
http://www.wallroofpanel.eu/bg/products-bg.php
v_tan - специалист
До Явор.
Здравей, по въпроса с изолацията и проблема с конденза на влага решението според мен е следното (бях го описал по рано в темата, но може и да не е ясно):
Прикачен файл:
изолация дървена къща - детайл.jpg
Проблема с гниенето на осб-то при външна изолация, най напред е открит в Канада, където този тип допълнителна изолация е навлязла масово в началото на 90-те години. Първите проблемни къщи са открити няколко години по-късно, и е потърсено решение на този проблем. А то е именно изолационния материал (ESP) да не е залепен директно върху осб-то или шперплата. Има много конструктивни начини за отделяне на двата слоя (специални гофрирани пластмасови обшивки под изолацията, рабицови мрежи и др.), но те не се предлагат в БГ. За това аз си измислих този вариант, който за момента работи. Важно е разбира се и замазката и мазилката да са изпълнени качествено, без празни фуги около отворите... Със сигурност решението е по-добро от директното лепене на изолацията, което съпроводено със спестяване на пароизолацията отвътре води до плачевни резултати.
Толкова засега.
К А Я - специалист
Четох подобно американско изследване и понеже го четох през електронен превод, останах с впечатление /възможно погрешно/, че главният проблем е идвал от не добре изолирани места около прозорци и подобни и поради невъзможност да се изведе проникналата вода е довела до проблема.Разглеждайки канадското строителство, забелязах междина само при тухлена облицовка.Иначе коват паропропускливата мембрана за ОСБ и директно без междина ЕПС.В един форум /мотолодка.ру/ един украинец подробно със снимки в 5 части описваше строителството на неговата си дървена къща.Още повече, че това му е професията там.Според него и канадският строителен код не е задължително оставянето на междина, освен при тухлена облицовка.Дори сайдинга го коват без междина.Впрочем според него сандвич панели /готови/ използват само в крайните северни райони и това е свързано с късият строителен период и необходимостта от бързо завършване.
Tsilkov - майстор
Според мен не трябва да се оставя междина защото това прави слоя ЕПС безмислен като вкараш зад него студен въздух :shock:.Гниенето в този случей трябва да се реши с плътно пароизолационно фолио по възможност изпускащо в зависимост от посоката - абе с дишащите материали като ватата си е голям филм :rolleyes:
v_tan - специалист
То идеята е да няма студен въздух зад изолацията. За това трябва да се напъне човек и да я изпълни максимално стегнато, без разни дупки, недомислици и др. А иначе и на монолитното строителство като се налепи на кюфтета има въздух отзад. Аз на къщата до момента съм изхабил 15 кутии с полиуретанова пяна да уплътнявам дупчици...
КАЯ за изследването, и аз останах с впечатление че нещо около вратите и прозорците не обичат да изолират тия хора. А сандвич панелите за мен са голяма глупост.
Те в америките и други недомислици правят. Директно върху обшивката - рабица и после мазилка.. гъзарска работа. Лошото е че и у нас им подръжават.
Tsilkov - майстор
При кюфтетата също има малко въздух ,но той отгоре и отдолу е запушен , а не както ти си решил да е вентилиран пласт.Естествено остава опцията тоя вентилиран пласт да го запушваш зимата и да го отваряш лятото ,ама става голяма играчка :?
P.S.Освен това доколкото си спомням правилния начин за лепене на стиропор е с ивици по края на плоскостта и кюфтета само в средата.
8180 - майстор
Я да попитам - каква е целта на обсъжданото мероприятие, че не открих питането на Явор, откъдето започнахте?
От коя влага го пазите това ОСБ?
Ако вътре, в конструкцията, е вата, изначално има нещо объркано с поредността на слоевете за БГ.
Иначе съм срещал нещо подобно в задокеанската литература. Преведох си го като "дренажен" слой под т.нар. Стуко, но не се задълбочих. Поне отдолу беше отворен и водата се отвеждаше извън стиропора (в случая на картинката).
v_tan - специалист
Питането на Явор е по мейл. За влагата за която се говори, би трябвало да е такава попаднала зад изолационния слой при дъжд например. Проблема с дифузия отвътре навън е решен с пароизолация вътре.
Цилков, правилно е че трябва по края слоя лепило да е нерекъснат, но на много малко места се прави. Особено при криви стени. А при мен се получава един слой статичен въздух от ~5мм, който отделя задната част на стиропора от мембраната и ОСБ-то.
Напоследък се замислям дали би имало някакъв ефект ако се изрежат в стиропора горе под стрехата парчета например 20х40 см и се махнат, а на тяхно място се напъха каменна вата и отгоре някаква решетка, така че да не могат да влизат враговете...
Идеята ми е да се получи високо паропропусклив слой (отдушник) от където да се изпарява влажен въздух ако има натрупване на влага зад изолацията. То е ясно че ако има проблем това не е решение, просто теоретично се чудя би ли работило нещо такова. Може би ватата трябва да е затворена отпред и с паропропусклива мембрана (еднопосочно навън).
8180 - майстор
v_tan написа:
Идеята ми е да се получи високо паропропусклив слой (отдушник) от където да се изпарява влажен въздух ако има натрупване на влага зад изолацията. То е ясно че ако има проблем това не е решение, просто теоретично се чудя би ли работило нещо такова. Може би ватата трябва да е затворена отпред и с паропропусклива мембрана (еднопосочно навън).
Май питането е към Цилков, но ще си позволя да споделя.
Според мен НЕ става замисленото. Както споменах, с въпросните 5мм може да се търси някакво оттичане (дренаж) на евентуален конденз - надолу и навън. Нещо подобно има и в английските къщи зад декоративните фасадни плочки/тухли.
Вентилираните изпълнения изискват по-сериозно движение на въздуха, респективно по-голяма междина, изпълнена извън основната ТИ. Обикновено подробните описания са при покривите.
Апропо, малко съм скептичен към едностранно паропропускащите мембрани, както и към действието на нарисуваната върху ОСБ. Тя вероятно ще свърши работа за извеждане на парите (евентуални) от ватата. Външната влага, обаче може и да създаде проблем, ако се появи там. Очаква се съхненето да е през лятото, когато вероятно, физиката ще бута парите навътре през стиропора (а е нужно обратното). Ако е вода, стиропорът ще пречи за постъпването на топлина за изпарение отвън. Дори и изпарена влагата ще се стреми да се набута през мембраната към ОСБ и ватата, особено при климатик вътре.
Това е основен проблем при леките къщи (недокрай изяснен за мен лично) - мислим основно за "омокрянето" и по-малко за "съхненето". Ако в годишен план второто преобладава - нещата са на 6.
Що се касае вътрешната влага през зимата, най-добре е (и достижимо) да не се допуска конденз в "плътта" на стената. Постига се с правилно подредени слоеве, което споменах - по-плътните отвътре (обратно на картинката).
Цилков да ме поправи, ако не съм си "научил урока".

В-тан,
Чудесна тема и изпълнение - чета я с интерес.
Tsilkov - майстор
v_tan написа:
дали би имало някакъв ефект
Ще подобриш двиежението на въздуха и съответно вентилируемостта на слоя.В случея доколкто разбирам се опитваш да докараш вариант "вентилирана фасада" ,но както вече ти казах според мен сега си на "от два стола на земята".За да бъда по-конкретен ще те питам два въпроса приемаики ,че вентилируемата междина заработи(което предполагам ще стане макар че само гадая -8180 ти е набелязал някои от проблемите):
-Защо след като вентилираш (влиза студения въздух с температура -15 ,а отгоре бяга с 10) отпред слагаш стиропор.За това си има решение вентилирана фасада и просто можеше да наковеш сайдинг(дървен,фиброциментов,аквапанел с мазилка.......).
-Защо след като ще имаш вентилиращ пласт отпред отзад запушваш с паропреграда и правиш къщата си "недишаща"?То на запад доста го правят това за да се запасят ,но там вентилират с рекуператори ,а и малко пари отгоре не са от такова значение.
v_tan написа:
За влагата за която се говори, би трябвало да е такава попаднала зад изолационния слой при дъжд например.
Такава влага принципно не би трябвало да има :o
v_tan написа:
То е ясно че ако има проблем това не е решение, просто теоретично се чудя би ли работило нещо такова. Може би ватата трябва да е затворена отпред и с паропропусклива мембрана (еднопосочно навън).
Напротив много добро решение си е (естествено като има теч не можеш да го оставиш незапушен де :lol: ,но после ще изсъхне много бързо).Паропропусклива се слага когато правиш сайдинг(и естествено на покрив :lol: ) понеже има дупки и се отнякъде влиза по малко - при тебе няма нужда.
8180 написа:
Това е основен проблем при леките къщи (недокрай изяснен за мен лично) - мислим основно за "омокрянето" и по-малко за "съхненето". Ако в годишен план второто преобладава - нещата са на 6.
Прав си ама не се гледа в годишен план ,а в зимен план ,защото мокра изолация "не работи" зимата ,а лятото нямаш чак такава нужда от нея :idea:
v_tan написа:
но на много малко места се прави. Особено при криви стени.
То е достатъчно по краищата (встрани,горе и долу) на самата фасада да се запуши с непрекъснат слои циментово лепило.Ся тва че има неграмотници дето не го правят/наблюдават да се рпави сие за тяхна сметка.

v_tan понеже се отплеснах с писане и май не се разбра какво искам да кажа пиша накратко - междината така и така си я направил,а вътре имаш пароизолация(предполагам е абсолютно плътна и не си я дупчил с кабели или нещо подобно) най-добре отдолу и отгоре я запуши да не циркулира въздухът и ако се наложи нещо(или лятото няма какво да правиш) я отпуши колкото да изсъхне ватата и зимата пак я запуши.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21

Тема "Строителство на дървена къща - текущ проект" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: