Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Тани - модератор
Какви са изискванията за гредите за строителство на къща ? За стените , и тези на гредореда еднакви ли са или има разлика?
PIP - майстор
Гредите за градореда обикновено са с 5см дебелина и дълбочина в зависимост от дължината на провиса. Грубо съотношението е: метража на провиса /в метри/ го умножаваш по две и получаваш колко е дълбочината в инчове. Примерно 4м провис изисква 20см дълбочина. Където се налага се удвоява дебелината чрез две греди залепени или свързани една към друга. Обикновено се полагат 40см център от център – аз ще се съобразявам с размера на ватата, така че може да има лека разлика. Проблема с гредите е, че не се препоръчват при помещения с провис над 4м, може би макс 5м.
На запад вече почти навсякъде се заменят с новите инжинерни I греди, които макар че са два пъти по-скъпи за линеен метър са по-здрави, не се събират като масивното дърво, което избягва скърцането и се монтират по-бързо. Също се ползват до 6м провис.
Гредите дето аз съм приготвил /в момента съхнат/ са с размер 22на8см за междинното ниво и 18/8 за под покрива. Нямам провиси над 4.2м и леко съм се презастраховал, защото у нас дървото не се избира, докато на запад съм забелязал, че е с доста по-малко чворове, така че предполагам има някакъв контрол.

Ето няколко полезни линка:

линк1

линк2

линк3

линк4

линк5

линк6
ако се разтърсиш в google ще намериш много информация, проблема е че е съобразена с чужди стандарти.
8180 - майстор
PIP,
Готини линкове. Благодарско :)
Доста съм се ровичкал, но май всичките са ми нови. А тия таблици само в руски сайтове съм ги намирал - може би ми е бедна терминологията при търсене.
Ако си попадал на нещо по-практично и DIY за американските къщи, сподели го моля - особено за т.н. оптимизиран framing - 2х6, 24 о.с., сподели го, моля.
За Това става дума.
Rumpi Teslata - напреднал
Здравейте Колеги,

Аз се занимавам с продажбата на сглобяеми къщи. От практиката мога да Ви кажа, че греди с размери 5 на 20 см (ширина х височина) се ползват в европа за гредоред между етажи. Ние също пробвахме в една къща, НО внимавайте - забелязва се ефекта на люлееш се мост ако гредореда не бъде натоварен. Какво правят в Германия? След като направят гредореда върху него отливат 5 см армирана циментова замазка от лек бетон, а тук в БГ никой не прави такова нещо. Понеже не се одобрява от клиентите този метод, ние правим гредоред с размери 14 х 22 или 12 х 24 см, като междуосовото разстояние е 62 - 64 см. Вярно е ватата влиза трудно, но за сметка на това при игра на футбол на втория етаж, не се получават вибрации.
Надявам се да Ви помогне това нещо.
Извинявам се ако има правописни грешки.
masteradmin - майстор
rumpi teslata е г-н Радославов. Президента на www.kashti.com. Той ми предостави диска със снимките които съм започнал да качвам в галерията.
PIP - майстор
Rumpi Teslata написа:
Здравейте Колеги...

Мога ли да се възползвам и да попитам няколко конкретни въпроса:
- Мислите ли, че това люлеене може да се избегне с по-гъстото оребряване на гредите една с друга? Надявам се наличието на стомано-бетонни колони и пояси да помогнат също.
- Другия въпрос е свързан със шумоизолацията. Аз мисля върху гредите директно от горе да наредя талашитени плоскости (около 2см дебелина) и върху тях да кова душаме или паркет (около 3см дебелина). Въпроса е, знаете ли какво точно се ползва между талашитените плоскости и душамето. До колкото знам е вид фолио, но не съм го виждал.

Мерси предварително.
Тани - модератор
Rumpi Teslata написа:
Здравейте Колеги,

ние правим гредоред с размери 14 х 22 или 12 х 24 см, като междуосовото разстояние е 62 - 64 см. Вярно е ватата влиза трудно, но за сметка на това при игра на футбол на втория етаж, не се получават вибрации.
Ако наистина е така , значи и последния недостатък на тези къщи е решим!

А от какъв материал се изработват гредите и колко време трябва да съхнат , за да не се измятат и да стават за тази цел?
Rumpi Teslata - напреднал
Здравейте,

Междуосовото разстояние между гредите се смята от конструктор, тако освен натоварването се смята дървената конструкция на собствено провисване. Преди години са използвали масивни дървени греди, дялани пред 100 год и рендосвани в по ново време. Те са били подбирани от дълги прави дървета, някой са били от широколистен материал, а други от иглолистен. Но стига толкова история. Ние в момнат използваме моногослонъ слепени греди от бял бор. Представете си едон профил съставен от 5 слоя като всеки съседен слой и разлечен. Примверно първи, трети и пети са радиално срязани от дарвото, а втори и чметвърти аксиално. При натиск всеки слой се опитва да се криви в различна равнина и като цяло гредата запазва геометрията си. Конструктивно такава греда има характеристики за товароносимост като на два пъти по дебела дървена масна греда и другото свойство е че са красиви. Лакират се и ако се оставят видими с дървена обшивка създават уют в първото ниво.
Та разстаянието между гредите се определя от ватата, която се слага между гредите. Тя е на 60 см, но е редно светлото разстояние да е по малко за по добро уплътняване. Тази вата е звукова преграда само за акустичен шум - прахосмукачка, миксер, сеошоар и т.н. Тя поглъща звук с честота около 1000 Hz. Удърния шум се разпространява по конструкцията и той се намалява като върху гредите се поставя 22 мм OSB плочи (тези от талашит които колегата казва) и върху тях шумоизолация. Ние ползваме Велафон - тя се предлага от фирма Криома и мога да дам инфо за тях ако има интерес. По важното е да съблюдавате правилото, че изолацията се подвига в ъглите между стена и под на поне 4-5 см и чак тогава се полага паркета. По този начин при стъпване ударът се не се разпростира по стените. Вариант 2 е да се направи армирана замазка от лек цимент и върху него да се постави подовата настилка.
Ще продължа в ново съобщение да не би сесията да се затвори.
Rumpi Teslata - напреднал
Материалът е бял бор. Технологията е следната - първо се почистват дефектите по дървото, падащи чепове, или пукнатини, след това отделните детайли клинозъбно се снаждат по дължина. Съхне. След това с помоща на преса облепените слоеве се притескат един в друг и таза в зависимист от технологията определени часове. След като изсъхне профилът минава през четиристранно обработваща машина и профилът се калиблира на точен размер. Влажноста след като излезне гредата в края на технологичната линия е 10 %. След ден два влажнаста се покачва до 12 % и така се запазва през годините.
Rumpi Teslata - напреднал
Някои от производителите изпозват дъдтавни трегурни греди. Те представляват двойно Т като горната и долната част са от дърво, а междината част е от метал. Правят ги фирма НОРТОП и те позволяват да се преминава по големи разстояния от 6 м. Не сме ползвали такива греди, по една единствена причина - цена.
Ако трубва да си направите сами греди съветваме ВИ ДА ДОСТИГНЕТЕ ВЛАЖНОСТ ОТ 10 - 12 % преди обработка на точен размер, защото съврементие машини спират да работа при влажност по голама от 15 %.

Извинявам се за правиписните грешки.

Тема "Материалите: Греди" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: