Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
SanDRo - напреднал
Здравейте,

Полагаме подово в къща (за термопомпена инсталация) и предстои замазка. Нивото на пода е сметнато на 15см. като имахме уговорка подовата инсталация да дойде поне на 8-9см. и после да имам около 5см. замазка - вече има поставени вградени структури за тоалетни, дограми и т.н. В последствие започнаха да полагат подовото и се оказа, че максималната им височина е 5см (около 3см изолационна подложка + 2см за пъпките+тръбите). Това значи че трябва да изпълня поне 9см. замазка, което ми се струва много. Въпросът ми е как да процедирам...... проучвах вариантите, коментирах ги с човекът, който ще прави замазката, с инсталаторите на подовото... Виждам няколко варианта:

1. Слага се фибран 2-3см под подложката за подовото и после се слага тя + пъпките. Стигаме до 7-8см. и допълваме със 7-8см. замазка:
- Човекът със замазките казва, че така го правят по принцип и така трябва да стане;
- Хората, които правят инсталацита, казват, че е добре тяхната система да лежи директно на бетона, защото иначе е по-голяма вероятността да поддаде и отделно трябва да се дупчи, за да се захване (сега я лепят директно с пяна);
- От "проучването" ми имаше и такива препоръки, имаше и препоръки за по-дебела замазка с по-засилен акумулиращ ефект, в същото време замазка с такава дебелина е почти задължително да се армира, за да няма изненади - това ще оскъпи изпълнението;

2. Слага се директно инсталацията за подовото и отгоре се изпълнява около 9см. замазка:
- Хората със замазките, че и това не е проблем, но не сме коментирали армировка и т.н. единственото, което знам за стандартна замазка е, че ще вземе по 1лв. отгоре на сантиметър (цената е 20лв/кв.м за до 5см, т.е. 9см става 24лв кв/м);
- Хората с подовото предпочитат това, щото не трябва да дупчат и си лепят директно всичко по пода;
- От "проучването ми" - трябва да го коментирам с конструктора дали теглото няма да дойде в повече (съмнява ме). Също така както писах и по-горе - ще се затопля по-бавно, но равномерно и охлаждането на теория ще е по-бавно. Силно препоръчително е да има армировка, за да се намали шанса за пропуквания, което ще оскъпи допълнително.

3. Четох за вариант за олекотени замазки, за допълване с разни камъни и т.н. но тук ми е изцяло тъмна Индия, не че по другото съм много компетентен, но по-лесно си обяснявам разликите при другите варианти.

Въпросът ми е по кой начин препоръчвате да процедирам. Лошото е, че вече подхванаха и почти са налепили подложките + пъпките за подовото, та ако трябва да се слага фибран ще се разлепя всичко, но пък мога да го изискам с чиста съвест предвид предварителни договорки.

Не знам доколко тези 2-3-4см. отгоре ще са от съществено значение, но пък 9см. замазка ми се струва абсурдно много. Иначе замазката е планирано да се бърка на място - пясък с цимент - няма планове да се взима готова или да се слагат разни фибри и т.н. а и квадратурата е голяма - над 400 квадрата. В случая не ме интересува толкова финансовата страна на нещата, а това дали полагането на фибран отдолу наистина предразполага към пропадане и е свързано с много дупчене и дали толкова дебела замазка може да има негативни последици (като изключим това дали конструкцията е сметната за това тегло и акумулирането на топлина/по-бавното загряване). По принцип мога и да направя нещо по средата - да я изпълня до 13-14 см. над бетона, което просто ще ми увеличи праговете на вратопорозорците с 1-2см. и ще ми вдигне тоалетните чинии с толкова.

Благодаря ви предварително за всякакви препоръки и мнения!
шоп - майстор
И двата варианта са работещи и си имат + и -
По-дебелата изолация намалява топлозагубите. Аз лично този вариант бих избрал.

Дебелата замазка също не е лошо решение, особено ако имота ще се използва постояннно. 2,3,4 см по-дебела замазка на 400м2 си е един сериозен топлоакумулатор.

У нас имам стаи с до 13 см дебела замазка. Армиране, поне с фибри + пластификатор си е задължително и за 5 см дебелина на замазката.
Има евтини поцинковани армиращи мрежи с дебелина на телта 1,8-2мм и око 50х50мм. Дори нахвърляни върху тръбите вършат чудесна работа.


П.П. да бъркате на място на ръка ми се струва душегубка особено за 400м2. Много труд и време е. Това да правят хиляди курсове с кофите и да тъпчат тръбите не бих го позволил.
Машинна замазка задължително.
Chefo77 - майстор
Има ли някаква изолация под сегашната основа - тази, върху която слагат подложката с пъпките?
SanDRo - напреднал
Ами това което говорих с бъдещите изпълнители на замазката - тя ще е с машина, няма да се бърка на ръка, но просто ще се вземе пясък и цимент, а не готова замазка на чували - поне това ми казаха.

Изолация под пъпките има - то е някаква готова система на едни големи листи, което ми прилича на стиропор с някакво фолио (общо 3см) и върху него пластмасата с пъпките. Затова варианта реално е фибран (3см макс) и отгоре да легне този стиропор или стиропора го слагат на бетона + 8-9-10см замазка върху тръбите.
chapara - майстор
Не слагай фибран.
Десет сантима замазка си е резонно + всичко което шоп ти е изредил.
SanDRo - напреднал
И аз така го бях замислил като казаха, че това им е най-дебелата подложка, ама в последствие се сетих да говоря и с конструктора - според него ще натоварим много плочите - плочите са 14 и 16см, а върху тях ще трябва да изсипя поне 8-9см замазка. Каза че е смятано на 4-5см замазка като натоварвания.

Вариантите които се сещам са да се застраховам и просто да не изпълня нивата докъдето са планирани, та да сложа 7см примерно, което пак е повече от 5, но не двойно повече. Другото е да стане олекотена с перлит, но там много противоречиви мнения четох като вреден, радиоактивен и т.н. не знам кое е конспирация и кое истина. Армировка също четох, че е задължителна, както казвате и вие, но със стоманени мрежи още повече ще се натовари плочата, но пък те би трябвало и да държат по-стегнато. Нужно ли е да се слагат разни фибри и т.н. добавки, ако се ползват мрежи или е препоръчително и двете заедно?
chapara - майстор
,,И двете дедо попе" - имаш подово. Ако нямаше е друга бира😉
SanDRo - напреднал
Предполагам визираш подовото, заради температурата, която ще предизвиква по-големи линейни разширения? Те не са ли пренебрежими за такива ниски температури - примерно темп на водата няма да е повече от 32-33 градуса - сигурно през прозореца като напече ще нагрява пода повече?

Каква армировка препоръчвате - тънките мрежи с по-малко око или от армираното желязо тия дето са с по 20+ см. око. Освен фибри, тоя пластификатор също ли е нужен? И последно - бъркане на цимент и пясък или да видя готова на торби, дето ще е по-скъпа, но вероятно и по-лека и с вече заложени фибри и т.н. вътре?
chapara - майстор
чет юли 18, 2024 2:43 pmSanDRo написа:
Предполагам визираш подовото, заради температурата, която ще предизвиква по-големи линейни разширения? Те не са ли пренебрежими за такива ниски температури - примерно темп на водата няма да е повече от 32-33 градуса - сигурно през прозореца като напече ще нагрява пода повече?

Не е пренебрежимо, винаги има вероятност за по резки темперирания на къщата. Просто го направи като хората.
И това, че ще компрометираш къщата с натоварване +4см. замазка в повече на кв.м. разпределен товар е смех!отворно

Каква армировка препоръчвате - тънките мрежи с по-малко око или от армираното желязо тия дето са с по 20+ см. око. Освен фибри, тоя пластификатор също ли е нужен? И последно - бъркане на цимент и пясък или да видя готова на торби, дето ще е по-скъпа, но вероятно и по-лека и с вече заложени фибри и т.н. вътре?


https://gsstroimarket.bg/product/13628- ... f1-8-50h50

Фибри и пластификатор, да.

Бих заложил на бъркана, пясък и цимент. Другата, ако не е някакъв матерял, олекотен, но и нездрав, не е по лека и в повечето случаи сравнително едър.

Тема "Дебелина на замазка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: