Според мен не е задължителна, ако влагата на замазката е в норма. Мисля, че дотук всички говорим за условия АКО замазката е в норма - ако не е, задължително да се изчака! Ако няма време за чакане - грунд хидроизолиращ, на 2 ръце например - и тогава. Найлонът може само да утежни нещата при влага.
Между другото, правили сме ламинати и върху доста по-влажни замазки от препоръчаното (обстоятелствата са го налагали), и не се сещам да сме имали проблеми. Самият ламинат е много по-устойчив на влага от естествения паркет.
Относно препоръките върху пакетите (които се копират до една от тези, които дават съвети във фирми, сайтове и т.н.) - не всички са абсолютно задължителни за всеки повод. НЕ Е задължително ламинатът да престои минимум 48 часа - ако разликите в температурата вън-вътре е 5 градуса, за какво е това време за адаптация? Ако влажността на въздуха в помещението е драстично по-висока от тази навън (да не се бърка с влажността на пода), то със сигурност и тази на пода ще е по-висока, тогава важат горепосочените действия. Описанията на пакетите важат в общия случай - конкретно адаптацията е за големи разлики -15 навън, +25 вътре - длъжни са да опишат всички условия, иначе на запад бият за това.
Между другото, за мен най-добрата подложка е т.нар. Kronotherm или Super quality - подложка от естествени материали, зелена, тежка, която наистина е термоизолираща. Недостатъкът и е, че е по-скъпа, по-тежка и се работи по-трудно с нея. Отделя власинки, които НЕ ТРЯБВА да се вдишват. Тя не се мачка, не се къса, но не съм убеден дали не поема влага, откъдето следва, че май май е добре да се полага само в сухи помещения. Звукът от това как тропа ламинат върху нея и върху XPS, да речем, е коренно различен.
Всичко това са си мои наблюдения и мнение, така че не трябва да се приемат за чиста монета!
P.S. За филмчето - гипсфазерът не е ли водонепропусклив? Ако да, то явно използват пароизолацията за преграда между перлита и гипсофазера, а него - за устойчивост на пода. Същият ефект би могъл да се получи, ако вместо гипсофазер се използват лакирано OSB или шперплатови плоскости, които са влагоустойчиви.
Между другото, правили сме ламинати и върху доста по-влажни замазки от препоръчаното (обстоятелствата са го налагали), и не се сещам да сме имали проблеми. Самият ламинат е много по-устойчив на влага от естествения паркет.
Относно препоръките върху пакетите (които се копират до една от тези, които дават съвети във фирми, сайтове и т.н.) - не всички са абсолютно задължителни за всеки повод. НЕ Е задължително ламинатът да престои минимум 48 часа - ако разликите в температурата вън-вътре е 5 градуса, за какво е това време за адаптация? Ако влажността на въздуха в помещението е драстично по-висока от тази навън (да не се бърка с влажността на пода), то със сигурност и тази на пода ще е по-висока, тогава важат горепосочените действия. Описанията на пакетите важат в общия случай - конкретно адаптацията е за големи разлики -15 навън, +25 вътре - длъжни са да опишат всички условия, иначе на запад бият за това.
Между другото, за мен най-добрата подложка е т.нар. Kronotherm или Super quality - подложка от естествени материали, зелена, тежка, която наистина е термоизолираща. Недостатъкът и е, че е по-скъпа, по-тежка и се работи по-трудно с нея. Отделя власинки, които НЕ ТРЯБВА да се вдишват. Тя не се мачка, не се къса, но не съм убеден дали не поема влага, откъдето следва, че май май е добре да се полага само в сухи помещения. Звукът от това как тропа ламинат върху нея и върху XPS, да речем, е коренно различен.
Всичко това са си мои наблюдения и мнение, така че не трябва да се приемат за чиста монета!
P.S. За филмчето - гипсфазерът не е ли водонепропусклив? Ако да, то явно използват пароизолацията за преграда между перлита и гипсофазера, а него - за устойчивост на пода. Същият ефект би могъл да се получи, ако вместо гипсофазер се използват лакирано OSB или шперплатови плоскости, които са влагоустойчиви.