• 1
  • 2
Много интересна и все по-често дискутирана тема.
infomar
Помещението е приземно, сухо на циментова замазка запълнено от долу не знам с какво/може би пръст или камъни. Повдигнато е над нивото на земята около 20-40 см.

Изображение

Идеята ми е следната

1. Изолация на стените от вънка от нулевото ниво до под покрива с 5-8 см изолация по стандартна схема, като в долната част над земята до един метър изол.плоскости са XPS. Хидроизолация от нулево ниво до 0.6-0.8 м. височина от вънка под изолацията с един от показаните по-долу материали.
2. Хидроизолация на пода на стаята вътре със специални материали.
- Течна хидроизолационна мембрана superflex или Ceresit CR166 - гъвкава хидроизолация или AQUAMAT-PENETRATE или Isomat® SL 17 Еластична хидроизолация за употреба под плочки. !!! на до 30 см по височина на стените от страни. Друг вариант - От вътрешната страна на стаята, ъгъла между пода и стената да се оформи „холкер” с полимерно модифицирана циментова замазка DUROCRET. След това пода да замажа с 2 слоя AQUAMAT, както и стените на височина до 30 см от пода.Моля, ако някой реално е ползвал някое от посочените да сподели мнение.
- По ъглите се залепва хидроизолационна гумена лента под мембраната. Необходима ли е такава лента в ъглите? На пазара има толкова много материали за горната цел, та се обърквам кое да ползвам с оглед - качество-цена. Реално в момента пода и стените не са влажни, но не се живее в тях.При живеене ще се вдигнат температурите и ще се получи температурен градиент, което би могло да доведе до предвиждавне влагата на горе към пода и стените. (или си въобразявам?)

После вариантите са два:
1. Директно поставяне на плочки по целият под и на 30 см.височина по края на пода по стените. Идеята за поставяне плочки по долният ръб на стените на 30 см. височина е да се избегне евентуално появила се капилярна влага в бъдеще от основите. Т.Е. след като се спре възможността за изпаряване, не би трябвало влагата да се движи на горе. Нещо подобно на комина - запушва се комина и пушекът не се движи на горе.

2. Поставяне на:
- Плочите от екструдиран полистирен (XPS)- 2 см. или Високоплътен подов фибран FIBRAN ECO (няма възможност за по-дебел)
- Стъклофибърен плат за хидроизолационни покрития ИЛИ МЕТАЛНА РАБИЦА-МРЕЖА и замазка на плата 0.5 см. с бюджетно лепило за плочки. Коя от двете мрежи ще е по-подходяща?
- поставяне плочки/теракот с голям размер - 30 х 30 или по-големи.
или
- 1 см. подложка за ламинат и слагам самия ламинат напречно на фугите на фибрана/XPS. Необходимо ли е паро изолация под ламината?
Мога ли да елиминирам фибрана и да поставя директно втрху мембраната 1 см. подложка и ламината? Целта ми с фибрана или подложката е не толкова за топло изолация на помещението, колкото да се елеминира директният досег на циментовият под с влажен топъл въздух над него и потенциален конденз по него. Тази изолация ще бъде ли достатъчна за да не се появи конденз и върху ламината?
Върху пода ще има стандартни мебели. Веднага някой ще скочат с предложения за поставяне на хидрофобен гипсо фазер и др. подобни под плочките или ламината. Затова ако някой има наблюдение как се държи ламинат при поставяне на обикновена замазка 0.5 см. да каже.

3. Поставяне директно на дюшеме или дървени плоскости имитиращи паркет с дебелина 1-2 см..

Ако поставя плочките директно върху бетонната плоча при затопляне на помещението ще може да се използва акумулиращият ефект на бетона през зимата и охлаждащ през лятото.
Недостатък - предположение за възможно възникне конденз върху плочките? Не съм 100% сигурен!!!
Конденз възниква при разлика в температурите и наличие на влага във въздуха. Появява се върху по-студените места с топъл, влажен въздух над тях (температурата на вътрешната част на външна стена/под трябва да бъде по-висока от температурата на росата в помещението). Ако температурата на плочките е равна на тази в стаята, не би трябвало да има конденз, но ако се покрият с мокет или килими, предполагам, че може да възникне такава ситуация. Кондензът не възниква от влага под плочките а от влагата във въздуха над тях. Затова не виждам смисъл да правя нещо повече от полагане на хидро мембрана върху бетонният под под плочките/ламината. Добра (принудителна) вентилация на мокрите помещения или евентуално използване зимно време на влагоуловител
Всички действия да извърша през горещите дни на лятото, за да може всичко да изсъхне добре и да няма остатъчна влага.

Другият проблем е ако направя кухня/баня в долен приземен етаж, а между етажите е гредоред (над тази долна кухня/баня), за да се избегне навлизане влага в гредореда над нея, мисля да поставя на междинният таван от долната страна рамка с Аквапанел 2400/1200/12.5 INDOOR KNAUF покрит от долната страна с подобна на пода хидроизолационна мембрана. После какво мога да положа на тавана под тази мембрана - директно гипсова замазка или Селитрон/Депрон 6мм и на него вече гисовата замазка.
infomar
Явно никой няма мнение по темата. Сам ще се оправям. Благодаря все пак.
firediesel - специалист
По идеите ти според мен
1. Хидроизолация отвън както си начертал е задължителна но трябва да осигуриш хубава основа ( гладка, здрава без пукнатини за предпочитане цементова)
2. За хидроизолациите си е личен избор с какво разполагаш и си работил ( аз съм работил с AQUAMAT и съм доволен)

За пода ти си знаеш най-добре ако в момента е студен слагай изолация ако не няма смисъл.
за да избегнеш появата на влага от основите най-добре е да няма влага там - да се направи около къщата дренаж под нивото на основите и тогава няма от къде да се появи капилярна влага.
infomar
Да поставя и още един проблем в същата тема:

В това приземно помещение искам да направя баня и още една над нея. Над долната баня ще бъде горната и между тях е "кара-таван" измазан от доло с хоросан.
Горната баня: Пода върху гредореда да бъде със скара и гипсокартон/фазер за влажни помещения:
- върху пода който сега е с дъски ще поставя дебел найлон.
- върху найлона метална скара със съответните профили - от страни двойни UA с дюбил пирони и по средата двойни UW през 50 см.
- между скарата перлит
- върху перлита отново найлон
- отгоре един слой 12.5мм. обикновен гипсов картон
- отгоре 12.5мм. влаго устойчив гипсов фазер или картон за горно крайно покритие
- грунт СТ 17
- по ъглите на пода и страните поставяне лента СL 154 и маншони на пода около тръбите СL 54
- теракотени плочки с лепило СМ 16 или СМ 17 и фугир СЕ40 или СЕ 43.
Въпрос:
1. Необходимо ли е да правя допълнителна хидро-изолация с АКВАСТОП 1 върху влаго устойчивият гипсо картон/фазер с СS 166 преди полагане на плочките?
2. На тавана на долната баня необходимо ли е да правя хидроизолация за да не навлиза влагата от парата в кара-тавана между двете бани с АКВАСТОП 1? Върху тази изолация после гипсова замазка, мисля, че ще хване върху хидро изолацията. Състоянието на тавана в момента е добро/на хоросан. Така ще се получи "запечатване" на кара тавана и трябва да се прави в сухо време!!
Pooh - майстор
Кой Ви даде тази идея за направа на под? Освен факта, че няма такава официална система, противоречи и на здравият разум. UW профилите по никакъв начин не са подходящи за под. Гипсокартон на под е допустимо да се ползва само като разделетелен слой, при голеди дебелини на насипката (над 6см.).
Личното ми мнение, че детайла на пода трябва да е нещо от рода на:

- плочки
- флексово лепило
- хидроизолация
- гипсофазер за сух под (Vidifloor 2*10мм. или готови елементи Vidifloor SOLO)
- суха посипка за нивелиране
- найлон, поне 0.5мм., който да е подвит по стените и се изрязва след монтажа на плоскостите
- велпапе - предпазва найлона от нарянаване
*Хидроизолационите ленти по ъглите, са задължителни при всяко подобно изпълнение.

Разбира се, всеки е свободен да експериментира, но Вашият експеримент, според мен, ще Ви създаде доста проблеми в бъдеще. Ако все пак държите на скарата - има решения и за този случай - рендосани дървени гредички, но не и тънкостенни профили, сметнати да могат да понесат теглото на гипсокартонени плоскости, но не и на ходещ човек ...

Поздрави и успех с реализацията.
infomar
Да използвам профилите които стават за плотове и вертикални стени, ми каза човек, който си е направил по този начин пода. Неговото обяснение беше, че когато има перлитова насипка под гипсо картона, при поставяне на тежести върху него, теглото се пренася и върху пространството между гредите което не е носещо. С цел да прехвърли тежестта на гредите, той поставя двойни профили (влизащи един в друг и става греда/правоъгълник) по края и между крайната рамка, напречно на подовите греди. После между рамката и вътрешните ребра насипва перлит. С рамката прави правилна нивелация на пода. Дори предлага перлита да се намокри леко и да се добави малко сив цимент и да се положи в това състояние.
Ползване на дървени греди може би е по-удачно, но и по-скъп като вариант.
Щом казваш, че направено по този начин няма да стане и ще доведе след себе си големи проблеми, ще се замисля и ще отида да видя"експеримента" на моят колега.
Явно малко колеги са правили сухи подове и затова няма различни мнения по темата. Между другото - питах двама уж големи майстори за това, и всеки казва, че не става със сух под в какъвто и да е вариант, и трябва 10 см плоча!!

Никой нищо не казва необходимо ли е предпазване на гредореда от влагата на банята под него?
Pooh - майстор
infomar написа:
Никой нищо не казва необходимо ли е предпазване на гредореда от влагата на банята под него?
Без да изказвам специализирано мнение, но изпитвам някакви съмнения, относно способноста на АКВАСТОП 1, да задържа водните пари (друго не виждам как може да засегне тавана). Дори и официалният "Информационен лист" пише "...нормална пропускливост на водни пари..." (каквото и да означава това). Така и така ще взимате за стените и пода - намажете и тавана - не пречи, пък може и пак да не съм разбрал :wink: Много по-важно ми се струва вентилирането на баните - това е решението на проблема с конденза в мокрите помещения. При добра вентилация, тавана няма от къде да дръпне влага ... освен ако не протече горната баня, но този въпрос вече го обсъдихме.

Сега за технологията на изпълнение на сух под:
Перлита и заместител на посипката по нашите земи. Не коментирам доколко и дали е удачен - щом се ползва, значи върши работа, но си остава заместител. Не мисля, че цената на посипката е чак толкова висока, за да си заслужава усложняването на живота с перлит, пък и с мокрене ... но и да не е много, че водата не може да излезе после ... и разни "домашни" подправки (цимент в случая). Вероятно има някакъв резултат, но аз лично предпочитам да се доверя на хора, които са правили изпитания на продуктите си, отколкото на хора, които "подобряват" заместителите :wink: Далеч съм от мисълта да омаловажавам труда и знанията на който и да било - изказвам само личните си съображения за конкретния случай. Също така не разбирам каква е изобщо ролята на профилите, при положение, че има посипка. Технологията при посипка е да има т.нар. Плаващ под, а профилите са твърда връзка ...
Идеята ми е следната - запознайте се със системите за сух под и после преценете кой вариант Ви устройва и доколко може да се импровизира.
infomar
Pooh написа:
......Също така не разбирам каква е изобщо ролята на профилите, при положение, че има посипка. Технологията при посипка е да има т.нар. Плаващ под, а профилите са твърда връзка ... .
Доколкото разбирам целта на скарата е да разпредели основното тегло да се поеме от носещите греди на "кара" тавана (върху които ляга скарата) и да няма "плаващ " под. Т.е. ако има плаващ под и точково натоварване, да не се получи издуване на площта между гредите на долу и висване на тавана от долната част.
Аквастоп 1 явно ще се замени с ТЕРАЗИД GT-11 или ТРЕСИТ МТ-52 а лепилото за плочки с еластичното лепило ТЕРАЗИД FLEX и фугиращата смес с ФУГАРИД.
За вентилацията си прав и я имам в предвид - поставяне на достатъчно мощен вентилатор в банята. Не знам каква трябва да е оригиналната посипка и къде може да се намери/ценово как е? Но щом 90% се прилага от колегите, не трябва да има проблем :?

ТЕРАЗИД GT-11
Прилага се в различни части на вътрешни помещения под керамични настилки и облицовки /бани, перални и мокри помещения и други/. Също така за изолация на основи и стени под нивото на терена на битови и промишлени сгради като защита от капилярна влага и високо ниво на подпочвени води, а също за изолация в декоративни басейни, цветарници и други. Разходна норма: 1,5 до 2,0 кг/m² в зависимост от порьозността на основата.
Pooh - майстор
Ъъъъ ... чакай, че сега се зачетох по-внимателно. Върху грдите няма ли наковано "черно" дюшаме (дъски)? Ако съществуващият вариант е само гол гредоред - помислете сериозно над това. Ето защо винаги предпочитам да коментирам по снимка, но тук пропуснах да питам. Сега поправям грешката си - има ли снимка на пода в момента? Също и от долната страна (тавана на долната баня)? Хубаво е да се уточни първо състоянието в момента, за да не се умува върху неприложимо решение :wink:

Това е посипката, а за Плевен не зная къде се предлага, но я търсете при дистрибуторите на системи за сухо строителство (складовете за гипсокатон).
infomar
Идващата седмица ще отида и направя снимки.
Има някакви дъски, но не са в първа младост и не бих разчитал на тях, въпреки, че не са за изхвърляне. Не знам и доколко пода е равен/нивелиран. Ако приема оптимален вариант - равен под, сравнително запазени дъски, то може да поставя ГК директно върху тях, но ме безпокои, че няма да прилягат 100% върху пода а на отделни места. Затова ми се иска да има някаква междинна посипка. Не ми харесва обаче самото понятие - "плаващ под", което ме навежда на вероятността, ако теглото в единият край вследствие на някаква постоянна тежест натисне пода, той да "потъне" а в срещуположният край да "изплава".
Хубаво беше ако някой експлоатира вече направен подобен под да сподели резултати.
  • 1
  • 2

Тема "Моля за идея за под/таван в приземно жилищно помещение." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: