Ел. инструментите. Консумативи.
dragozow - майстор
CS-4010 е с 0,8 кг по-лек от 445, има 5 г. гаранция, части има и не са скъпи, но рядко се налага. Правят се в Япония и са много качествена марка, у нас са непознати, но вече имат фенове с по няколко машини. Аз каквото съм продал не се е върнало, нещо подобно на Tanaka от преди години. За цена звънни.
nikolson - майстор
Гърците номера ли правят? :-D
Didomir - помощник
Влязох в клуба на притежателите на Echo. Чест и почитания на г-н Драгозов, отлично пред-продажбено и след-продажбено обслужване.

Днес пуснах резачката в действие. Около 4-5ч. рязах и мога да споделя следните изводи:

1. Сравнено с Husqvarna 120 Mark II, имам повече мощност и по-нисък разход на гориво.
2. Разход на масло за веригата - както трябва да бъде - резервоар бензин и ти остава малко масло. Не знам защо с Husqvarna-та разхода на масло беше убийствен, почти 2 резервоара масло за 1 бензинова смес.Не че ще фалирам, по-скоро не искам веригата да работи без масло.Не обичам да си тормозя инструментите, професионален дефект от ВМЕИ/ТУ предполагам :idea: .
3. Always On бутона е голямо удобство. Не може да си задавиш машината.
4. Теглото - Echo 4010 е по-леко от Husq-a , респективно имам повече свършена работа с по-малка умора. Някой ще каже е какво толкова,глезиш се, +700гр. утежнаване, ама мятайте ги 4-5-6 часа и ще видите разликата. За мен е очевидна.
5. Пали топла от първия път.ES Start-a е голямо удобство (дърпа се с по-малко усилие спрямо Stihl и Хускварна 120 Mark II).
6. Праймер-а също. Значи няма как да си взема Stihl ако ги няма тези неща (праймер и ES Start/Ergo Start), по-скоро да са допълнителна екстра която струва 150-200 BGN.На смукач дърпам 2пъти макс, на Husq-a 3-4 пъти, преди ползвах Stihl 180 на приятел, там падаше голямо дърпане студена.
7. Удобно е да виждаш нивото на горивото и маслото без да отваряш капачките.
8. Натягането на веригата отстрани е по-удобно от кривината на Husqvarna 120 (отпред е винта).
9. Верига Oregon и шина - реже яко, с голяма стружка. Имам усещането че веригата се разтята по-малко от на Husq-a 120 (може и да е субективно).

Карам я с Oleo-Mac Eurosint2 evo пълна синтетика (бензин Shell 95), 1:40 (и тример Daewoo , него с 1:33) и масла за веригата Nevada (+ имам и Oleo-Mac и Stihl ForestPlus). Надявам се да ми служи добре машинката.
Намерих на добра цена Husqvarna XP, като свърши Oleo-Mac-a минавам на него. Като цяло мисля да го карам на синтетика само,май
няма да спестя кой знае колко от масло ако е минерално/полусинтетика.
От списъка с машини които разглеждах за покупка (Stihl 231/251, Husqvarna 445), мисля че избрах оптималният вариант отностно мощност/качество/цена.

Ще споделям в темата как се държи машината за в бъдеще, надявам се да е от полза на бъдещи потребители.
Димитър Димов - специалист
Честито,но с някои неща не съм съгласен: дори китайчетата ги правят така че да свършва първо маслото и след това бензина ,а защо при теб е било обратно – не знам ,вероятно е имала нужда от сервиз.Казваш че си работил 4-5 ч.,не знам колко куб. си срязал,но аз преди години когато ползвах дърва с хускварна 55 за около 3 часа режех 7 кубика.От 95 г. Хомелит,от 2003 -партнер 391,от 2008 хуск 55 всички палят от раз когато са топли.какво значение има да гледаш бензина и маслото,ако машината е в ред и на всяко свършване на бензина зареждаш и масло.Веригата по всяко време може да се смени,а до колкото имам спомени орегон правеха веригите и шините на хускварна,но с надпис хуск.Винаги съм писал че при покупка на даден уред се ръководиш от сервиз и поддръжка.Така че ако сервиза ти е на 200-300 км. каква ти е ползата от предимствата които си изброил?
Didomir - помощник
съб авг 26, 2023 11:06 pmДимитър Димов написа:
Честито,но с някои неща не съм съгласен: дори китайчетата ги правят така че да свършва първо маслото и след това бензина ,а защо при теб е било обратно – не знам ,вероятно е имала нужда от сервиз.Казваш че си работил 4-5 ч.,не знам колко куб. си срязал,но аз преди години когато ползвах дърва с хускварна 55 за около 3 часа режех 7 кубика.От 95 г. Хомелит,от 2003 -партнер 391,от 2008 хуск 55 всички палят от раз когато са топли.какво значение има да гледаш бензина и маслото,ако машината е в ред и на всяко свършване на бензина зареждаш и масло.Веригата по всяко време може да се смени,а до колкото имам спомени орегон правеха веригите и шините на хускварна,но с надпис хуск.Винаги съм писал че при покупка на даден уред се ръководиш от сервиз и поддръжка.Така че ако сервиза ти е на 200-300 км. каква ти е ползата от предимствата които си изброил?
Машината е Echo CS-4010. Марката е доста популярна в САЩ/UK, според някои е по-добра от Stihl/Husqvarna (или поне определени модели).

Веригата и шината са ребрандирани Oregon ( не мисля че е нещо лошо, даже напротив, до преди години Oregon правеха за Husqvarna вериги и шини и мисля че са доста качествени. Надпис Oregon има и на шината и на веригата).
Събарям дървета диворасляци 3ч (Ф 15-50см), и после 1-2ч носене, рязане и кастрене каквото съм свалил.За повече нямам power :partyman:
Не твърдя че съм еталон, разбирач и т.н.Разбирачи и профита във форума има достатъчно.

Разликата в разхода на масло го отдавам на различен принцип на работа на маслената помпа, но пък може и да не съм прав.Husq-a е закачена на коляновият вал, на Echo - на съединител/задвижване на веригата ( не знам дали е така, просто предположение).

Сервиза ми е в София,въпроса е че ако трябва да си закарам машината на сервиз, хеле пък Husq 120 Mark II на около 15-20км, няколко пъти не ми излиза сметката най-малко като загубено време за относително нисък клас/ефтина машина. Всички трябва като излизат от завода и да работят.Има свещ, двигател, маслена помпа и няколко дреболии, не е ядрена физика.Не го казвам като хейт, каквото съм хванал да правя с нея е свършено, въпроса е че може по-добре срещу съответните пари.

Нисък клас машина и неколкократно посещение на сервиз - по добре следващият клас машина (+ 100-200BGN) ,без посещения в сервиза.Поне така мисля аз.Значи аз отивам да режа на 60км , в 2те посоки - 120км (10л дизел да предположим, по 1ч в посока). Машината ако откаже какво правим ? Добавям 40км за сервиз и седмица забавяне да си свърша работата.
Да не ме разбереш погрешно, мисля че всяка техника се чупи, но една резачка от завода трябва да излиза готова за работа.
Soviet_Soldier - специалист
Орегон е компанията изобретила тоя тип вериги и се счита за най-престижна в сферата. Това дали ще се разтяга, колко ефективно ще реже, и колко ще струва, зависи от серията ѝ. Орегон имат много видове различни вериги ,с различно предназначение и цена, PowerCut, MultiCut, SpeedCut, VersaCut и кви ли още не.
Хускварна преди ползваха Орегон, след това създадоха свое производство и в момента, поне професионалните им модели са си с хускварновски шини и вериги.

Аз лично съм скептичен към Хускварна, първо защото консумативите и частите им са с огромни надценки, и второ защото вече май е напълно нормално да си купиш хуска и настройките на карбуратора никакви да ги няма. Точно преди няколко дни мой приятел си купи чисто нова, не може да се работи с нея. Така са я "настроили" в завода, пък винтовете на карбуратора под някаква нестандартна форма и не може просто да вземе плоска отвертка и да си я настрои, пък и той не е особено в час с тия неща. Плюс това, става въпрос за хоби машинка, която в 90% от случаите няма да попадне в ръцете на опитен човек, който да може да си я настрои. Даде я по гаранция и сега чака . . .

Относно прозорчето за маслото - наличието му не е важно. Дори при резачките с настройващи се маслени помпи, когато са настроени на максимална производителност, бензинът свършва преди маслото. Винаги остава малко масло, когато е подбрано правилно. Ако е твърде рядко, вероятно може и да се постигне, да се изпразни резервоара за масло преди този за гориво, но това вече е неправилна експлоатация.

Прозорчето за бензин е много удобен детайл, макар и дребен.

Разни стартери с двойни пружини, праймери, демпферни дръжки и подобни "екстри" са съмнително парктични, защото на куп правят машината по-тежка и неудобна за продължителна работа. И това не е само мое мнение. Инженерите се мъчат всеки възможен грам да смъкнат, за да направят машината по-удобна за работа, даже алуминиеви болтове почнаха да поставят. Да, това вдига цената, това усложнява ремонта, защото лесно могат да бъдат счупени, но крайният резултат е много добро съчетание между мощност и тегло, съответно по-комфортна работа с по-малко усилия.
Отсъствието на метален картер при някои модели на Husqvana е част от усилията да се намали масата на съвременния верижен трион. Бих определил решението като правилно, ако цената на пластмасовия корпус не бе с космическа надценка, и не правеше ремонта на подобна машина нецелесъобразен.
В днешно време ЕС ужким много се вълнуват от екология, но не обръщат внимание, че маркетинговите стратегии на повечето производители (не само в тази сфера) са насочени към това да се закупи нов продукт, вместо да се стимулира възможността за ремонт на стария, съответно и съкращаването на отпадъците.
Честита придобивка!
Най после някой да се престраши с това Ехо!
Има чар в това споделяне, еуфория почти по детски, в която всички предимства светят толкова ярко, а недостатъците.......А, няма такива!!!
Нормална е тази радост. Нащо гардже най-хубаво, хаха!
Само бензин, масла, вериги и здраве!
емовлаха - специалист
Честито и безпроблемно ползване на Ехо-то ! Същите тези модели без праймер и т.н на Щил МС 231 и 251 при грамотно ползване изрязват прилични м3 до кончината си. Ценово обаче нещата не стоят както преди след смяна на оранжевите задни дръжки със професионалното окачване на някой модели в непрофесионалния клас
Интересно сравниение в лекия професионален клас/митове и легенди

dragozow - майстор
Радвам се, че си доволен, със здраве да си я ползваш. Echo машините са хубави и единствения им недостатък у нас е, че не са известни. Части за тях има, не са скъпи. За съжаление машините и специално трионите няма как да са евтини, защото се влагат хубави материали и се правят в Япония. Като казвам хубави материали, високия клас идват с шина Сугихара със сменяем връх и това е само един пример. От следващата година Yamabico(фирмата майка) сама ще си прави и карбураторите, пак в Япония. Именно защото всичко е много изпипано дават 5 години гаранция за физически лица, което е без аналог. Echo имат доста постижения и в областта на теглото, най-леката машина за работа с една ръка е тяхна, най-лекия професионален трион също е техен, най-лекия акумулаторен трион също. При моторните коси се славят с предавателното число на редуктора, има десетки примери как при видимо еднакви параметри се представят доста по-добре от други марки. В България вече имаме няколко бригади професионалисти, които като купят една машина се връщат за още няколко.
емовлаха - специалист
Тези също не са толкова извесни същата гаранция имат :)

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: