Ел. инструментите. Консумативи.
To&To - специалист
съб окт 11, 2025 4:20 pmТрифон П.Трифонов написа:
съб окт 11, 2025 2:23 pmTo&To написа:
Трифоне, купих си 194t. Знам че имаш Щил едноръчка. Искам да и сложа нова шина на 1.3 Тези Лайт шини бива ли ги? И да е на 35 см. Да я направя малко по-универсална. За кастрене ще си ползвам оригиналната 1.1 на 3/8, 30 см.
Само мога да предполагам, ползвал съм старите. Колегата си оборудва 151 с карвинг лайт 30см и е много доволен.
Ако работиш качен на дървото ще ти е от полза по-ниското тегло. Щил се кълнат, че са направени от износоустойчива стомана.
Използва се в личното ми стопанство. Не съм професионалист, но се качвам и по дърветата чат пат. Понеже исках шина на 1,3 3/8, 35 см и видях тези Лайт шини. Дават им до 30% по-ниско тегло, което ще компенсира разликата в тежестта при по-дълга шина която смятам да я използвам за по универсални работи. 20-30тина лева повече за Лайт шина няма да ме съборят. Ще пробвам и ще си я взема. Наскоро имах една ракла около 2,5 м³ тънки дърва 10-15 см. Нарязах ги сам, без помощник, без магаре, без нищо за нула време. 194t ми стана любимата резачка :) Може да се използва за много неща. Гори по-малко от ток :) Та за това питам. По нататък, пролетта ще и сложа портнат ауспух да видя как е.
съб окт 11, 2025 6:01 pmTo&To написа:
...194t ми стана любимата резачка :) Може да се използва за много неща. Гори по-малко от ток...
Моята я прибирах само първата година. От тогава насам си седи под навеса на дръвника.
Вадя от сака, ритам, пали и си свършвам работата. Днес ги почистих до блясък- готови за работа.
Основната работа я върши малката. Дори повалянето на 35см дърво в основата вчера не беше проблем.
To&To - специалист
съб окт 11, 2025 6:14 pmТрифон П.Трифонов написа:
съб окт 11, 2025 6:01 pmTo&To написа:
...194t ми стана любимата резачка :) Може да се използва за много неща. Гори по-малко от ток...
Моята я прибирах само първата година. От тогава насам си седи под навеса на дръвника.
Вадя от сака, ритам, пали и си свършвам работата. Днес ги почистих до блясък- готови за работа.
Основната работа я върши малката. Дори повалянето на 35см дърво в основата вчера не беше проблем.
Моите всичките са перфектно почистени и готови за работа. Само едноръката не съм я прибрал :) Има време до зимата. Сега е на стенд бай все още :) Ами мощността и не е малка. 172, 180 на Stihl са със същата мощност. Онзи ден гледах един комшия как се бори с 35 кубикова хубава резачка. Имах чувството, че с едноръката щеше да е по-лесно и по-бързо.
съб окт 11, 2025 6:59 pmTo&To написа:
... Онзи ден гледах един комшия как се бори с 35 кубикова хубава резачка. Имах чувството, че с едноръката щеше да е по-лесно и по-бързо.
Със захабена верига, замърсени филтри.......занемарена техника, е така.
Споделих опит на колега със лайт шините. Същият има 193Т. От както е купил 151Т, другата не е палена. Подшушнах му как да си я "пипне" и от тогава се радва на леката машинка. За по-груба работа си има 261 и 661.
To&To - специалист
съб окт 11, 2025 7:32 pmТрифон П.Трифонов написа:
съб окт 11, 2025 6:59 pmTo&To написа:
... Онзи ден гледах един комшия как се бори с 35 кубикова хубава резачка. Имах чувството, че с едноръката щеше да е по-лесно и по-бързо.
Със захабена верига, замърсени филтри.......занемарена техника, е така.
Споделих опит на колега със лайт шините. Същият има 193Т. От както е купил 151Т, другата не е палена. Подшушнах му как да си я "пипне" и от тогава се радва на леката машинка. За по-груба работа си има 261 и 661.
Яки машини дал Господ при мен. Имах нужда от лека и надеждна резачка за всякаква по лека ежедневна работа. Имах на ум 182, 130, 135 или 3510. Тази ми изпадна на сметка и изобщо не съжалявам. Нямах си и на представа колко удобна и многофункционална може да бъде една едноръчка. Никога не бях им обръщал внимание.Мислех си, че са само за арбористи.
пишман_майстор - майстор
Изгледах клипчето. Беше ми любопитно как се представя китайската марка с верига от немска стомана ( май не е майтап) .
Бе добре е. Вече ся колко време ще устиска... за един любител, вероятно години .
Някой знае ли с каква марка карб е?
Надали е на валбро, щеше да е перфе обаче ( ако бе)
To&To - специалист
пет окт 17, 2025 10:48 pmпишман_майстор написа:
Изгледах клипчето. Беше ми любопитно как се представя китайската марка с верига от немска стомана ( май не е майтап) .
Бе добре е. Вече ся колко време ще устиска... за един любител, вероятно години .
Някой знае ли с каква марка карб е?
Надали е на валбро, щеше да е перфе обаче ( ако бе)
Имам 2 китайки и една за възстановяване. Забавно ми е да се забавлявам с тях. Нямам оплаквания, режат учудващо добре и не са чак толкова не икономични на бензин, колкото разправят, но...
Заслужават си само ако човек разбира малко от резачки. Първо им махам шината, веригата и ауспуха. Слагам шини и вериги на Хускварна (и правени вериги на Щил). Шини 3/8 на 1.3 на 40 см или 0.325 на 1.3 на 38 см. Ауспусите (на последните са с каталитичен конвектор - "катализатор". Нагряват яко с този ауспух и направо почервеняват, душат се и се прецакват много бързо, особено за "горди собственици" които искат да нарежат цял камион с дърва наведнъж без почивка на машината. Обикновено стигат до втория кубик. Задължително сменявам и въздушния филтър с кит за "хартиен". Маслената помпа се "ъпгрейтва" за течове още преди работа. Задължително се сменява и горивният филтър с Хускварненски или Щилски. Свещта се сменят с NGK или Champion.Разработване на машината с "газовки" с около литър гориво и почивки на всеки 10 минути. Масло само пълна синтетика на Хускварна XP или Щил Ultra 40:1. Идват лошо настроени за да се улесни първоначалното запалване от хора неразбиращи. След разработване ги настройвам (мой си начин) на 2700-2800 на свободен ход и 12500-13000 без шина и верига. След 3-4 резервоара работа в дърво ги до настройвам като ги оставям на леко "четвъртене" и максимални около 12000 макс оборота. После работят супер - направо "чоплят семки" :)
Едната 52cc (реални 50-51) ми е на 15 кубика, другата 58cc (реални 54) е на около 45-50 кубика.
Не са с Валбро. Тези с Валбро са около 100 лева по-скъпи (например Hech 9та серия).
Дали си заслужава - не знам. Има допълнителни инвестиции за шини, вериги, филтри, ауспуси, свещи и т.н което ги доближава до марковите бюджетни резачки. Аз се забавлявам и ми е интересно. Пък и режат много добре. Сравнително мощни са (и тежки :) ). Поне частите им са "стотинки" и дори да сбъркаш нещо лесно се оправят. :)
пишман_майстор - майстор
Супер :)
А м/у другото кои са тия хех 9 серия ?
Това с мрежичката в ауспуха наистина е сериозен проблем и води до кофти щети. Аз лично ги премахвам или купувам някой менте ауспух , те за без таквиз екстри.
Днес ми пристигна една китайска точиларка.
Първото впечатление-добро.
Машинката е сравнително по-голяма от масовките по кауфлана и други подобни. Има реглажи, наклони , стиската- добра . На втора снимка съм сложил едно спрейче от лидела , за сравнение и представа на размери.
Но сглобка ( качество на сглобките) - не толкова.
На последната снимка се вижда една опция на стиската за веригата, може да се мести и тя ( освен ъгъла там, то ясно, наклона може да се мести и той) , да де ама китайците в бързината си го сглобили урбулешката и сачмите/фиксатори не бяха на мястото си. Разглобих го и оправих това .
Тези дни имам да поточа малко, ще кажа как е. Със сигурност ще е по-добре от лид'лската ми , с която досега се справях , но виждах много кусури и недостатъци.
Разбира се и тая ще има някакви, спрямо тия на Джоли или Орегон. Пък за Щил точиларка няма говорим. Пипах една такава- мечта.... но и тя има един сериозен кусур :-D не е за любители.
Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg (115.18 KиБ) Видяна 521 пъти
Прикачен файл:
2.jpg
Прикачен файл:
3.jpg
пишман_майстор - майстор
Пропуснах да попитам: някой да знае подходящ диамантен диск за заточване ф140-150мм външен , дебел около 4,7мм до 5.0мм и да е под 45градуса профила му/контактна повърхност за точене?

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: