puh4 написа:Яки мишинки са наистина. То за мен подмяна на четки дори не е ремонт, а смяна на консумативи.naix написа:Аз имам 2 броя от този модел Makita и досега не съм имал проблеми с тях. Зад ругата марка нямам мнение, тъй като не съм ги ползвал.Във фирмата която бачкам имаме 4 перфоратора, само единия е изревал за четки (най-стария 6 годишен).
Когато човек купува,важно е да прави максимално информиран избор.Освен разпространените критерии,добре е да се вземе под внимание:
-"покупката" не приключва с плащането на цената в магазина.Тя приключва с утилизацията на инструмента,т.е. "изхвърлянето" му;
-от моя гледна точка АЕГ,Макита,Метабо,ДеУолт,БОШ(само синия),Крес,Флекс,Хилти,Хитачи са относително равностойни в съотношението цена/качество.Разликите в техническите характеристики не са особено големи като предимството на някой модел от една марка пред аналога на друга марка обикновено е съпроводен със съответно предимство на втория в някой друг показател;
-предимството на даден пазар на някоя от горните марки се определя от:
а) ангажираността на производителя с местния пазар,
б) коректността спрямо потребителя,
в)качеството на сервиза.
За мене Макита са "primus inter pares" -пръв сред равни.Освен чисто субективните(личните) съображения,като например,че всяка сутрин и вечер на път за/от работа минавам покрай оторизиран сервиз на марката,факта,че в града има още един сервиз,заявлението на сервиза,че времето за ремонт е времето за ремонт,а не да чакам седмици за части.Приемлива цена на резервните части(проверено).От гледна точка на ангажираност на производителя такива марки са Макита и БОШ-те имат свое представителство в БГ.За ДеУолт какво да кажа?Много ме кефят,но най-близкото представителство е в...гръцко.Не знам кой ги внася у нас,но тук цените са едни такива набалончени(над ценовата дискриминация,която ни прилагат обичайно производителите).За Хилти ще отделя специално внимание,защото те и АЕГ чрез "Елпром"-Ловеч,който после стана "Елтос" бяха най разпространени до 1989г.На сайта им има противоречия,които ме карат да съм подозрителен.Напр. в гаранционните условия пише,че следгаранционния сервиз няма да надхвърли 25% от покупната цена,а в общите търговски условия е 35%???
Друго,което се набива на очи е [bсистематично продължително екстремно натоварване][/b] като повод да се откаже гаранционно обслужване -нещо,предполагащо субективизъм.
Ъглошлафите са с гаранция 6 месеца.
Липса на дилърска мрежа-продажбата става само в техни центрове.
Разходите за куриер са за сметка на клиента,дори в гаранция.Сигурно в двете посоки ще излезе 20-30лв.
Някой сигурно може да добави още.