• 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 138
Ел. инструментите. Консумативи.
mitko64 - майстор
Как ще харчи в покой човече, никой не е казал такова нещо. Доколко разбрах харчи да отблокира ротора и да го поддържа отблокиран по време на въртене. Явно е на принципа на механичните блокировки на ъглошлайфи, оберфрези и дремели, само че наобратно- блокировката е постоянно включена с пружина при покой.
stan73 - майстор
Нарича се спиране с противовключване. Още на времето го учихме в техникума по Автоматизация на ел. задвижване. Вероятно сте забелязали преизкряването от колектора при максимални обороти и при рязко отпускане на спусъка - точно това е спирането с противовключване.
ESPACE - майстор
Нищо не противовключва, ключа в отпуснато състояние дава накъсо ротора.
fore - майстор
Тука вече говориме за две коренно различни неща.
Едното е моторната спирачка, която кара ротора да спира на момента без инерция, а другото е механичен постоянен блокаж на шпиндела от предавките. След малко ще го видя и ще кажа дали е в мотора или не.
stan73 - майстор
ESPACE написа:
Нищо не противовключва, ключа в отпуснато състояние дава накъсо ротора.
Да, така звучи по-евтино и по-лесно постижимо. Предполагам, че си прав и така го правят.
Homunculus - помощник
Този винтоверт е с блокировка на шпиндела, това са три ролки, които се движат в един пръстен.... а бе, трябва да го видиш и ще разбереш как работи. Блокировката в редуктора се намира най-отпред. Ако моторът не е монтиран към редуктора е възможно блокировката да не сработи, защото редукторът почти не оказва съпротивление, а и може да има много грес при ролките. Боро го е описал точно, вече 5 години "лашкам" патронници по този начин. По-подробно процедурата е следната: сглобяваш винтоверта и го фиксираш с отвора за батерията нагоре в стиска през няколко(4-5)слоя тънки памучни парцали, най-добре от чаршаф. Челюстите на стиската трябва да контактуват с корпуса точно на мястото, където зъбчетата на редуктора влизат в отворите на корпуса. Стягаш стиската добре. Не се притеснявай, нищо няма да се счупи. С едната ръка хвани винтоверта за дръжката и с другата удари шестограма рязко. Аз използвам удължен "Г"-образен шестограм 10x200мм и пластмасов чук. Ако не стане по този начин следващият инструмент трябва да е ъглошлайф... Успех!
fore - майстор
Homunculus написа:
Този винтоверт е с блокировка на шпиндела, това са три ролки, които се движат в един пръстен.... а бе, трябва да го видиш и ще разбереш как работи. Блокировката в редуктора се намира най-отпред. Ако моторът не е монтиран към редуктора е възможно блокировката да не сработи, защото редукторът почти не оказва съпротивление, а и може да има много грес при ролките. Боро го е описал точно, вече 5 години "лашкам" патронници по този начин. По-подробно процедурата е следната: сглобяваш винтоверта и го фиксираш с отвора за батерията нагоре в стиска през няколко(4-5)слоя тънки памучни парцали, най-добре от чаршаф. Челюстите на стиската трябва да контактуват с корпуса точно на мястото, където зъбчетата на редуктора влизат в отворите на корпуса. Стягаш стиската добре. Не се притеснявай, нищо няма да се счупи. С едната ръка хвани винтоверта за дръжката и с другата удари шестограма рязко. Аз използвам удължен "Г"-образен шестограм 10x200мм и пластмасов чук. Ако не стане по този начин следващият инструмент трябва да е ъглошлайф... Успех!

Ето и мако снимки по въпроса, който колегата е описал вярно. Първата блокировка е заедно с ударният механизъм - пакета в тресчотката под патрона на неговият шпиндел демек. Но е с 5 зъбни колела. Всички пакети са с по 5 зъбни колела.

Втората блокировка е в скоростите- на 1 скорост се блокира в обратна посока. На 2 се върти принудително с ръка. Мотора се върти на ръка без проблем.
Няма фантастики в моторчето !

шпиндел блокировка
Изображение

1 скорост- блокировка
Изображение

2 скорост
Изображение

---------

ударен механизъм
Изображение


Верта се сглобява по лесно, отколкото се разглобява. :rolleyes:

Не мога да развия патрона, защото блокировката на шпиндела не издържа- смазани са колелата и леко превъртам ротора като удрям. А без да удрям- си счупих ръцете да натискам и не става.
Тия са го заварили изродите !

Много жилава машина предвид натискането и чукането което му упражних ! Само не разбрах защо така са натегнали и залепили този патрон.

Ако някой успее да развие на Лидлският верт патрона да каже как ???
Ще мисля нещо с компресора и гайковерта да го мъча евентуално.

Челюстите на стиската трябва да контактуват с корпуса точно на мястото, където зъбчетата на редуктора влизат в отворите на корпуса.
Не мога да го разбера това колега ???

Реално аз го слагах на дъска и с ръка и крак го натисках на пода. А с другата ръка биех по 13-ка шестограм. Но ротора превърта и това е.

Включвах го на 1- ва скорост с цел да имам двойна блокировка, но и това не помогна.


Блокажа работи на 100% без мотора.
Последна промяна от fore на чет мар 24, 2016 2:11 pm, променено общо 1 път.
Здравейте!
Имам проблем с къртач Hitachi dh40mr.
При натискане на бутона тръгва да върти нормално, но след няколко секунди оборотите рязко падат. При отпускане и отново натискане на бутона се повтаря същото. Можете ли да ми кажете на какво може да се дължи това?
Homunculus - помощник
"Ще мисля нещо с компресора и гайковерта да го мъча евентуално."

Недей, може да се строши нещо.


"Челюстите на стиската трябва да контактуват с корпуса точно на мястото, където зъбчетата на редуктора влизат в отворите на корпуса."
Не мога да го разбера това колега???"
На редуктора трябва да има две зъбчета, правоъгълни, 3-4-5мм дебели. На всяка половина на корпуса трябва да има по един отвор, в който влизат зъбчетата на редуктора. Стяга се точно там, за да не се раздуе корпуса и редуктора да превърти.

Режи с ъглошлайфа, но задължително закрепи винтоверта в стиска!
Homunculus - помощник
yanko81 написа:
Здравейте!
Имам проблем с къртач Hitachi dh40mr.
При натискане на бутона тръгва да върти нормално, но след няколко секунди оборотите рязко падат. При отпускане и отново натискане на бутона се повтаря същото. Можете ли да ми кажете на какво може да се дължи това?
Най-вероятно се е счупил магнитът на тахото. Може и електрониката да е.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 138

Тема "Машината ви е повредена- попитайте ТУК." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: