Ел. инструментите. Консумативи.
Chefo77 - майстор
Базовката на 12 волта на Бош с 2х1.5 Ah батерии е на 199 в Тръпкови. На 239 се взема верт, 2х1.5 и ламБа, в куфар :wink:
Не съм убеден, че точно този е по-добър от показаната Макита.
Делян - специалист
Да, Боша също е добра оферта - изглежда по-компактно, но Чефо какво викаш - Макитата си заслужава 60-те лева отгоре?! Как седи въпроса със сервиза на Макита - във Варна имат ли такъв?
toshetozaz - специалист
Чефо,беше споделил някъде ,че праща неговите в Пловдив в Томика сигурно.Просто там реагирали по-бързо.
Chefo77 - майстор
Ами един от сервизите на Макита във Варна е този на Баш Майстора - да, смениха ми целия линеал на пендулата и фиксираха лазера, но им трябваше повече от месец за това. Дори и вината да не е тяхна, а на Макита България (за които чувам, че били много зле в последно време), не говори добре за поддръжката на марката, поне във Варна. Сравнението на местно ниво между сервизите на Макита и Бош е недопустимо, Тръпкови са МНОГО по-напред, поне за моите ситуации реагират изключително бързо. Томика използвах, докато Ники беше при тях, скоро не ми се беше налагало да сервизирам Макита, и определено съжалявам, че не пратих пендулата към Пловдив!
Не смея да твърдя, че Макитата е по-добра или по-лоша от посочения Бош (120). Ще ти кажа какво на мен ни ми харесва - прекалено обемна е, поне в сравнение с 10.8 (12) Боша, батериите са с голям обем, но малък капацитет, параметрите са по-слаби от тези на 10.8 (12). За тези пари АЗ категорично бих избрал това

https://www.profesionalnatehnika-bg.com ... %80-2x20ah

защото имам такъв (знам му способностите), защото е с по-големи, но по-компактни батерии и защото е с бързото зарядно (1130). Което не означава, че Макитата е лоша, разбира се!!! Просто посочвам предимствата на Боша на прима виста.
kozl - майстор
Това е гърба на част от захранване за зареждане на винтоверт, което е в кутия със стърчащ щепсел. От тази кутия кабел има до друга кутия в която влиза батерията за зареждане.
Прикачен файл:
Зарядно B&D_1.jpg
Какво мога да разбера от надписите, защото сниманото тежи за разлика от другото, следователно е с класически траф, а съпротивлението м-у щифтовете на щепсела е безкрайно, което значи, че вероятно първичната намотка е прекъснала.
На кутията в която влиза батерията няма никаква светлинна индикация. Дали има схема за ограничаване на зареждането или колкото - толкова, следиш по часовник :?
Китайска икономия :? Тая втората кутия де влиза батерията при зареждане е със значителни размери и с видимо никакво съдържание, но ще я разглобя за проверка.
Най-важното в случая е с какво мога да заменя блока де влазя в контакта :? Че с тва нестандартно напрежение :?
Chefo77 - майстор
Например, че е за батерии от старите типове (NiMH или NiCd), че е за 18 волта машина, ...
kozl - майстор
Добре, но в случая ми трябва повече информация. Това, за надписа за изхода, че напрежението е 21,75V с изправен ток 210 милиампера :? Много ме озадачава, защото китайците имат практика да разчитат на ограничаване на тока от характеристиката на трафа и ако заложа по-мощен как ще се зарежда батерията :?
То по принцип за сега не ми е ясно като няма сигнализация, дали има автоматизация на зарядния процес :?
Chefo77 - майстор
Не съм убеден, че има някакво ограничение. В старата фирма имахме едни умрели Айнхели и Агойома, които колкото и време да стояха на зарядното, все си се зареждаха. Макар да имаха лампички, те бяха по-скоро за информация, че зарядното подава ток. Убеден съм, че зареждаха докато ги изключиш, защото никога не са спирали сами, а е имало случаи да ги оставим повече от 8 часа и като ги изключваме, зарядните и батериите да са горещи :(
DundyTheCroc - майстор
На един стар китайски верт зарядното беше с ограничение по ток (резистор) и таймер с интегрална схема, командваща транзистор. Едва ли щеше да име по-скъпо да направят да се изключва по напрежение, така че изпълнения всякакви.
kozl - майстор
От кутията от предната снимка излезе това:
Прикачен файл:
Зарядно B&D_2.jpg
Зарядно B&D_2.jpg (92.35 KиБ) Видяна 1486 пъти
Явно не мое да се верва на надписите. Тука няма нищо повече от трафа.
Това е батерията и другата кутия в която се зарежда батерията:
Прикачен файл:
Батeрия и зарядно B&D.jpg
Ето и самата батерия:
Прикачен файл:
Пакет батерии B&D.jpg
Пакет батерии B&D.jpg (89.27 KиБ) Видяна 1486 пъти
И съдържанието на кутията в която се зарежда батерията:
Прикачен файл:
Зарядно &D.jpg
Така.... Пакета има три пина, но в зареждащата кутия са само 2. Сиреч термистора за температурата на батериите не се ползва при заряда. Както и предполагах трафа е разчетен да зарежда с ограничаване по ток според товарната си характеристика. Ограничителното съпротивление е към 4 ома. Като свързах траф 24V и поне 4 пъти по-мощен на мястото на повредения, зарядния ток отиде към 1,5 А, а ограничителното съпротивление пропуши.
Идеята ми е да ползвам някаква схема за зареждане по ограничение по ток и инверторен изправител 24V, които да натикам в зареждащата кутия.
Има ли готови платки за зареждане на такава батерия?

Тема "Винтоверти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: