Ел. инструментите. Консумативи.
prascho - майстор
Камъни не срещам защото повдигаме дървата на купчинка. Издърпвам най-горното и режа във въздуха като абсолютен аматьор :). Не удрям нито на почва, нито в съседно дърво; не заклинвам. Около 4м3 по-сухи метровки от миналата година и около 7-8м3 влажни от тази. Вярно е, че е относително и зависи от стопанина. Можех и да продължа със старата верига, но щеше да е по-бавно и допълнително шината се нагрява доста. С повечко почивки. Капачето на палчето дето стяга веригата се изметна, та му слагах по една треска за да го дистанцирам докато е топло от шината. По този начин му връщам заводския вид. Кумай знае за какво говоря. Докато с нова верига /заточена/ шината почти не се загрява и няма отражение върху заобикалящата я пласмаса.

П.П. За Ковеслав - Капачето на щифта за обягане на веригата с номер 4192411 :).

П.П. Лично мнение. Според мен 10м3 метровки с тази машина може да се нарежат на един път/дъх/ стига да се сменят веригите. Да кажем с 3 броя вериги. Машината има ресурс стига да не се допуска прекомерно загряване на шината от сили на триене породени от затъпяване на веригата, които могат да повлиаят на пласмасата.

Важно: при моят начин на рязане машината не работи /почива/ между отделните метровки. Време необходимо за изтегляне на дърветата. Не съм педантичен, но предполагам, че при 1,30 часа вратня покрай дървенията машината почива през 50% от времето. Точно това го приемам като предимство на електрическата пред бензиновата. Машината работи само докато се извършва сряза, а не постоянно. Би трябвало да се щади двигателя по този начин. Не знам само пусковият момент как действа.... За целта ангажирам и баща ми. Той придържа в края метровката.
koveslav - майстор
В рамките на два работни дни от около 8ч сутрин до около 16-16.30 следобед прибрахме 15 куб.м.+ нацепването и подреждането им.Веригата я сменихме на около 13куб.(няма как да се измери точно при разбъркани дърва).Палчета и други такива не съм пипал,скоро може би ще я занеса на профилактика по мое настояване ей така,за собствено спокойствие.Сега разбрах,че и аз съм от клиентите на Кумай.Но пак подчертавам-ползвам други шина и верига,споменати в моите постове и въобще не съм рязал с оригиналните-стоят си чисто нови за дълбока резерва,но май няма и да ми потрябват.Машината ми е на две години и отгоре и навъртя доста стаж,затова искам да я прегледат за всеки случай.За мен тазгодишния сезон приключи.
fore - майстор
Със сигурност ако електрическият мотор на резачка работи постоянно като бензинов това няма да е добре за него. Ще загрява доста най малкото.

ДВГ, макар и двутактов си е ДВГ и той няма нищо общо нито като КПД нито като мощност с един ел. мотор. Корено различни и несръвними почти.
И двата типа мотори имат и предимства и недостатъци, както и своето правилно приложение в дърводобива.
Стиви - специалист
Може би електротехниката не ти е силната страна! Ако беше прочел някоя инструкция на електроинструмент, щеше да видиш, че след по-голямо натоварване се препоръчва да се остави електродвигателя да работи на празен ход известно време за да се охлади. А ако беше прочел и част от мненията в тази тема, щеше да установиш че електрическите триони не загряват, защото не мога да се натоварят. Предимството на електродвигателите е техният голям въртящ момент. Именно въртящия момент е определящ за лесното рязане на дървата. За недостатък на бензиновите двигатели могат да се отбележат сравнително високите обороти при които се получава необходимия въртящ момент. Това предопределя високия разход на гориво и по-бързото износване на бензиновия двигател.
От каквато и гледна точка да се погледне, електрическия трион е по рентабилен от бензиновия. Като правило по рентабилните решения винаги са по скъпи, но в случая с резачките е точно обратното - по рентабилното решение е и по-евтино. Ако не се налага рязане в гората, то е много по разумно, само с половината от цената на бензинов трион, да се купи електрически заедно с макара с 20, 30 или дори 50 метра кабел. Тази инвестиция би ни осигурила много по бързо и евтино рязане на дървата за в бъдеще, с почти никаква техническа поддръжка на резачката. Работата в двора с електрически трион е и значително по-безопасна в редица случаи.
prascho написа:
Не знам само пусковият момент как действа....
Не се притеснявай за това, двигателят не тръгва под товар ! Просто гледай веригата да е във въздуха, когато натискаш спусъка.
koveslav - майстор
fore написа:
Със сигурност ако електрическият мотор на резачка работи постоянно като бензинов това няма да е добре за него. Ще загрява доста най малкото.

ДВГ, макар и двутактов си е ДВГ и той няма нищо общо нито като КПД нито като мощност с един ел. мотор. Корено различни и несръвними почти.
И двата типа мотори имат и предимства и недостатъци, както и своето правилно приложение в дърводобива.
Колекторния електродвигател,какъвто всъщност е и на резачката,ако е правилно изчислен може да работи неограничено време под нормалния си товар.Той се плаши повече от работа на свободен ход,без товар,тъй като центробежните сили при максимални обороти са най-големи и са възможни повреди на ротора от свръхобороти.Но пък ДВГ при свръхобороти къса от центробежните сили биелата(мотовилката) или буталото си.Т.е.-нещата практически стоят по същия начин като при двутактовия двигател-нито трябва да го претоварваме и да го караме да работи дълго време в нискооборотен режим,тъй като тогава и охлаждането е минимално,нито да го оставяме да се развърта продължително на макс без товар.Загряванията,за които говори колегата не са в електромотора на машината му.На него му е прегрявала шината, а тя от своя страна е затопляла до високи температури обтяжния механизъм.А кога прегрява една шина?Мазането при тези модели резачки дори е малко наднормено. Затова го попитах и колко реже с едно заточване....Изхода е сериозна верига,която дълго време си поддържа качествата между заточванията.Колкото по-добре реже веригата,толкова по-малко топлина се отделя,а и нужния натиск и съответно триенето на верига в шина е по-малко и т.н. и т.н.....
iivanov - майстор
Ковеслав, според теб, коя машина ще среже дървото при аналогичен въртящ момент? Като имаш в предвид и оборотите.Тъй де,13 м/с и 18 и нагоре си има разлика. И как точно сравняваш въртящите моменти? :? Дай малко математика.
koveslav - майстор
iivanov написа:
Ковеслав, според теб, коя машина ще среже дървото при аналогичен въртящ момент? Като имаш в предвид и оборотите.Тъй де,13 м/с и 18 и нагоре си има разлика. И как точно сравняваш въртящите моменти? :? Дай малко математика.
Можеш да "срежеш" еднакво бързо с голям въртящ момент или с голяма скорост.Разликата е в големината на подаването-това сочи технологията на рязането,а не просто математиката.Или иначе казано-скоростта на рязане е съвкупност от скорост на движение на режещия инструмент и дебелина на стружката (подаване).Максималната скорост на веригата на твоята машина е "Х",но на свободен ход.А колко е тази скорост под товар? При електромотора тази разлика без товар и под товар по принцип е доста по-малка,защото електромотора на електрическата резачка се върти на четири-пет пъти по-високи обороти от верижното колело.Не подценявай значението на зъбната предавка,която пропорционално повишава и въртящия момент,ако пренебрегнем триенето и загубите в самата нея-това сочи математиката.При твоята бензинова машинка верижното колело е директно на коляновия вал.... Но и не забравяй,че електрическа резачка на стойност колкото твоята бензинова е с доста по-високи параметри от тези които си представяш.В момента обсъждаме бюджетни машини,на стойност под половината на твоята машина,които въпреки икономиите в себе си пак добре вършат работата на твоята!!! На това му викат рентабилност на машината.Защото резултата вкъщи е само един-нарязани ли са дървата или не.И колкото по-евтино,по-лесно,по-безвредно и по-безопасно стане това,толкова по-добре!!
koveslav - майстор
fore написа:
Със сигурност ако електрическият мотор на резачка работи постоянно като бензинов това няма да е добре за него. Ще загрява доста най малкото.

ДВГ, макар и двутактов си е ДВГ и той няма нищо общо нито като КПД нито като мощност с един ел. мотор. Корено различни и несръвними почти.
И двата типа мотори имат и предимства и недостатъци, както и своето правилно приложение в дърводобива.
Доколкото си спомням теорията на ДВГ,то супермодерен четиритактов двигател с вътрешно горене трудно достига 28% КПД.При двутактовия двигател КПД е поне още 5-10% надолу.Електрическата машина от своя страна,т.е. кой да е генератор или електромотор,дори и да е неефективен и несъвършен,пак е с КПД над 50%.Ако не греша в днешно време електрическите често надминават 80%......И въобще защо намесваме теорията колега? Според нея бутален ДВГ трябва отдавна да не се произвежда въобще.Виж-практичността,удобството,комфорта,а и бизнесинтересите са други,по-важни показатели. За нас,като потребители са важни първите три от така изброените качества на машините.
пишман_майстор - майстор
Ей.... то рязането на дърва си е било цяла наука :) Има ли пауър машинката, правилно заточена и подбрана верига,с висока периферна скорост , било то ел или ДВГ , рязането "върви" . За тези , които се съмняват дали ел.машина реже добре дебели дръвца , има един хейви дюти модел на Щил- stihl e30
mitko64 - майстор
За най- хеви дюти, което може да се сети човек е модела GS 461 за 4000лв. Ама трябва и маркуч и водопровод да има под ръка.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: