Ел. инструментите. Консумативи.
Jack52 - специалист
Знам горе-долу какви са им предимствата и недостатъците. Наясно съм, че на пазара има много по-леки и удобни за работа, и икономични машини....
Интересува ме конкретно от тези две резачки Дружба и Урал - сравнени една с друга - коя е по-добра и по-качествена?! :tick:
themechanic - специалист
алцек написа:
http://www.bsi-instrument.ru/manual/51000003.pdf

http://www.motopila.ru/fake/?id=162

http://www.offroad-bulgaria.com/attachm ... 1288898287

Освен Урал,Дружба,Тайга братята имат още и Вихрь,Зубр, Амур, Арсенал, Буран, Росмаш, Ижмаш,Белмаш...
май и някакъв зил имаха...
koveslav - майстор
В нашия район Дружбата беше по-разпространена от Урала,не знам от какво зависи това. Имам и спомен от един приятел дърворезач,който беше водил статистика за издръжливостта,добиваха иглолистна дъревесина на трупи в местността Тошков чарк над язовир Батак.Той казваше: Една Дружба изкарва хляба на една бригада(нямам идея колко е била голяма бригадата) една работна година (един дърводобивен сезон), а една Хускварна(не знам с кой модел са работили)-пет години. Това беше по държавно време.
пишман_майстор - майстор
Помагайте колеги ! Имам "малък" проблем с резачка McCulloch Mac 3-14XT . Ако знае някой какви са първоначалните регулировки на карбчето на винтове L и H , да сподели . Машинката определено пали леко , но под товар ( при рязане ) сякаш "пропадат" оборотите и гасне . При опити за реглаж , не дадоха очаквания резултат . Та ще съм благодарен на инфо :prayer:
fore - майстор
Абе Л и Н е добре да се въртят от човек знаещ как да ги настрой правилно. Щото тоя за високите обороти ако го притвориш повече и сместа се обедни много може да пръснеш мотора на високи обороти. Трябва си безконтактен оборотомер.
Назад в темата е дъвкано вече как се настройват тия жигльори.

И двата се стягат до крайно завито положение. После ги отвиваш на 1.5 оборота, и после палиш.
Ако не ще да пали-даваш до край газта с ръка и пак палиш.
След което търсиш с Н -високите обороти. Колкото повече го затваряш-повече кислород и по високи обороти. Трябва да са около 14 хил.
Та с тоя Хай жигльор търсиш на ляво и дясно от това 1.5 положение -най добро форсиране до 14 хил.
Та ще ти се наложи на слух да се оправяш сигурно.
След това идва ред на болта 'L' сиреч ниски. От този болт се регулира ускорението на машината. Подаваш рязко газ,и ако машината глъхне развиваш леко този болт докато не започне да ускорява нормално. Ако не ,пробваш леко да го навиеш. След като регулираш и ускорението идва ред на ниските обороти 'Т'. Oт този болт определяш колко да е отворена дроселовата клапа. Ниските обороти трябва да са ти - 2500.
Веригата не трябва да се върти при тях.

Ако следваш това можеш и сам да си направиш реглажа, ако мембраните на карбуратора са добри, семерингите на коляновият вал са ОК и двигателя е в добро състояние.
koveslav - майстор
Аз действам според стари руски писания за Хускварна.Първо двата болта на по един оборот.Палиш,позагряваш я и започваш да търсиш максимално развитото положение на болта L,при което машината работи устойчиво.Докато развиваш болта сместта в ниските се обогатява и оборотите падат,компенсираш ги по малко с болта на дроселовата клапа.Идеята е в ниските да има сравнително богата смес.След като си сигурен в стабилната и безпроблемна работа на ниски оборотки,започваш да отваряш внимателно винта Н и да търсиш добрата работа на високи.Според мен ако пробваш да направиш първо високите,а след това ниските,понеже жигльора за ниски работи и при отворена дроселова клапа и влияе на общата смес,регулирайки го втори ще си променяш и готовата регулировка на високи и ще трябва пак да я пипаш.
А и още нещо-когато имаш проблем,пробвай първо да почистиш филтри и горивопроводна система,и ако трябва след това карбуратора без да го разрегулираш.Ако не става,чак тогава пипай регулировките,иначе винаги ще повтаряш целия този филм.И ако нямаш оборотомер,високите ги пипай с проба и на натоварване,а не само на "сухо" и на слух.
fore - майстор
Спорно е кои жигльор трябва да е първият. :mrgreen:
Понеже те са аналогични на тези на авто-карбовете. Тоест -единият е за качеството на сместта, а другият за количеството. Или единият определя колко да е бензин/въздуха, а другият дава дебита на сместа.

Точно L -не е само за ниските обороти, но и за това как да се форсира машината-бързодействието или какво да е количеството.
Н- пък пипа качеството на горивото. И когато го притваряме -обедняваме качествено сместта с бензин и оборотите скачат. Като доуточнение на казаното по горе.


Та можеби си прав колега - първо да нацепиш повече дебит, а после да го коригираш качествено ! :partyman:
koveslav - майстор
Може би говорим и за различни системи карбуратори.Карбуратор тип "Хускварна" и производните и,обикновено e Walbro с три класически регулировъчни винта и няма обходна смес,т.е. не се регулира въздуха и с винт L (15) буквално се регулира количеството гориво засмуквано през отвора за ниски обороти.Този отвор 12 се намира в стената на въздушния канал,точно пред процепа на дроселовата клапа,когато тя е затворена.Един от важните моменти при регулиране е да се убедим,че дроселовата клапа 9 е достатъчно затворена с винта Т,за да бъде този отвор пред нея.Ако винта Т предварително е много завит и клапата стои отворена,то тя пропуска много въздух,а горивото през тези малки отвори лошо се увлича и дори и при много развит винт L(много гориво) работата на свободен ход ще е лоша.Ако не искат да се регулират ниските обороти при правилно притворена клапа или жигльора и каналите са замърсени и през тях не минава достатъчно гориво,или отнякъде се просмуква въздух.
Докато работи на свободен ход,преминаващия въздух преди клапата е с ниска скорост и през дифузьора на основния горивен жигльор(бронзова втулка 11 пред дроселовата клапа) не се увлича гориво.След като се отвори клапата и въздушния поток има достатъчно скорост,се увлича гориво и през основния жигльор и се образува обща смес за високи обороти.Количеството на това гориво за високи се регулира от винт Н или 13 на схемата.
Ако първо настроим Н при недостатъчно отворен L то след отварянето му общото количество гориво засмукано през двата жигльора при високите обороти в известна степен ще се промени.Ако направим обратното,ще имаме по-добър и леснопостижим резултат.От тук произлиза и правилото за "двата винта на по един оборот" и първо L
Ако сместта за свободен ход е лоша,става трудно и паленето и ускорението на двигателя.
Възможно е да има и друг тип карбуратори,но те не са при старите модели Хускварна Партнер и Мак,какъвто е и при колегата задал въпроса.При Щила има разлика и мисля,че в повечето случаи те имат само Н и Т винтове.

Прикачен файл

0_3019_d479043_orig_0.jpg
0_3019_d479043_orig_0.jpg (42.66 KиБ) Видяна 3257 пъти
пишман_майстор - майстор
Да споделя, справих се , ма кой да ти каже , че този модел McCulloch Mac 3-14XT е на два оборота и за двата винта ( така "тръгна" добре ) разбира се не съм сигурен в това . По принцип са масово по един оборот , по-рядко оборот и половина , а на някои модели и марки, Джонсеред определени модели да речем - по два . Та сетих се за това . Просто не ми се вярваше да са по два оборота отвити и търсех другаде проблема ( захранване, горивопроводи, филтър гориво , "помпичка"-та и др.) :? Нагласих ги , после фино +- до четвърт всеки . И почна да реже добре . Но усещам че това е някакъв "скопен" изкуствено вариант на машинката, причината е на 95 % според мен от карбчето . Сега ще се прави тюнинг с Валбро или Тилотсън , в търсене сме на подходящ. Имам няколко Валбро-та в гаража, три от тях за 43 до 52 куб. резачки , мерих , гледах , кофти е конкретно закачването на жилото за газта и не пасват моите. Машинката е в чудесно състояние и компресия . Но някак си леко маломощна за кубатурата си ( 46 куб.) . Ще видим :wink:
П.п. почетох за регулирането от колегата koveslav , аз малко по друг начин подхождам и става доста добре бих казал :) . Нямам оборотомер , ще си купя , засега ушото не ме е подлъгало , но все пак друго си е с инструмент . При нови , неразработени машинки или при ремонт бутало/цилиндър , го "докарвам" на по-ниски макс обороти , след някой и друг месец вдигам малко летвата с около 1000-1500оборота нагоре . Маслото в бензина предимно на Хуск , в съотношение 35мл на литър бензин. Знам ,че някой ще каже - много е , но за мен е оптимално . Загрята, машинката не дими , работи много чисто и свещта е светло керемидено червена . Нагар по глава и бутало - минимален ( почти само оцветяване )
koveslav - майстор
Братче,тая 46 куб. е 1.1 kw,всички от тая серия ХТ са така,хич ги няма.Старите 34куб. машинки без ХТ означение бяха 1.3kw..... Сещаш ли се откъде идва чувството "скопена"?! Свали и аспуха и надникни през прозореца да не е надраскан вече цилиндъра или дали не е замазала сегмента в канала-навик им е на ХТ-то!

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: