Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav - майстор
Голям кеф е да събираш нещо качествено,с качествени части,но и параметрите му да са качествени.Неповторим кеф е!Тогава съм не майстор,а направо виртуоз. Колегата е събрал най-практичните братчета на едно място.Да го слушат много му пожелавам!
themechanic - специалист
За всмукателния прозорец не можах да те разбера, когато е в ДМТ буталото също ли трябва да бъде наравно с долния ръб на смукателния прозорец ли?
Я сега пробвай да ги гледаш клиповете че съм забравил да ги публикувам като обществени!!!
bigdragon - майстор
themechanic написа:
За всмукателния прозорец не можах да те разбера, когато е в ДМТ буталото, също ли трябва да бъде наравно с долния ръб на смукателния прозорец ли?
.....
Много добре си разбрал.
themechanic - специалист
bigdragon написа:
themechanic написа:
За всмукателния прозорец не можах да те разбера, когато е в ДМТ буталото, също ли трябва да бъде наравно с долния ръб на смукателния прозорец ли?
.....
Много добре си разбрал.
Това обаче няма как да бъде вярно, поради факта че долния ръб на всмукателния и изпускателния прозорец не са на едно ниво. Долния ръб на изпускателния прозорец е по високо с цели 12 мм от долния ръб на всмукателния прозорец и когато буталото се намира наравно с долния ръб на изпускателния прозорец от всмукателния прозорец се вижда само долния сегмент на буталото. Това са факти от стария цилиндър и бутало които още не съм изхвърлил!!!
koveslav - майстор
Ясно казах "когато се качва нагоре буталото",но ти би трябвало да разбираш и без това какво искам да ти кажа,а то е че и двата прозореца се отварят нацяло в съответните мъртви точки.
Ако пък не си наясно да обясня с две-три думи принципа на работа на двутактов ДВГ: когато буталото се качва нагоре,с челото си сгъстява сместта,а долната част на буталото излизайки от картера,там се създава вакуум и се засмуква смес през всмукателния отовр.Слизайки надолу,в работния ход,долната част на буталото отново навлиза в картера,създвайки в него налягане като в същото време вче е затворило всмукателния отвор.От създаденото налягане,сместа се качва през преливните канали над буталото и пълни цилиндъра,избутвайки и изгорелите газове през аспуха.Това засмукване и компресиране на сместа в картера е причина всяко неуплътняване на същия(семеринги,уплътнения,гарнитури) да влияе пряко на пълненето,на качеството на сместта и т.н.
От това описание можеш да си направиш нужните изводи кое кога трябва да е отворено и съответно затворено.
Последна промяна от koveslav на пон ное 17, 2014 10:08 am, променено общо 1 път.
themechanic - специалист
koveslav написа:
Ясно казах "когато се качва нагоре буталото",но ти би трябвало да разбираш и без това какво искам да ти кажа,а то е че и двата прозореца се отварят нацяло в съответните мъртви точки.
Т.е. че долните ръбове на двата прозореца от равнината на картера са на еднакво разстояние???
При мене поне на стария цилиндър са на различно ниво а именно че когато буталото го сложа наравно с долния ръб на изпускателния прозорец от всмукателния прозорец се вижда само долния сегмент на буталото т.е. че всмукателния прозорец е на 12 мм по надолу от изпускателния.
Сега като разглобя всичко ще разбера и за новия цилиндър каква е разликата м/у всмукателния и изпускателния прозорец но съм убеден че и те не са на едно ниво...
koveslav - майстор
Не бе,колега.Когато буталото е в долна мъртва точка ще гледаш разрположението му спрямо изпускателния отвор,а когато е в горна-спрямо всмукателния.Няма как отворите да са на еднакво ниво на никоя двут. машина,тъй като единия отвор работи с горната част на буталото,а другия с долната му част.Но и двата трябва да се отварят напълно в съответните точки.Гледах сега и клипа ти-наистина буталото ти не слиза до долу,а в оригинала при мен,направо се скрива зад долния ръб на прозореца.
themechanic - специалист
Така кажи бе колега, сега те разбрах вече, в ДМТ буталото е на равно с долния ръб на изп. пр. а ГМТ долния ръб на буталото е наравно с горния ръб на всм. пр. нали така?
Тогава ще излезе че буталото не с определените размери, защото сега меря хода на стария цилиндър и действително всичко е според твоите замервания, хода от ГМТ и ДМТ излиза приблизително около 27 мнм, но нека не гадая повече като разглобя машината всичко ще стане ясно, старото бутало е високо 55 мм, и новото би трябвало да е със същите габаритни размери за да се получават и двата прозореца напълно отворени при хода на буталото м/у ГМТ и ДМТ...
koveslav - майстор
Ако хода на твоя вал е по-малък,буталото пак няма да слиза до долу,нито ще се качва до горе.Помисли логично.Премери другите неща,спрямо старите части,а ако трябва аз ще извадя вала и ще ти дам размери и на и него и на буталото от "оригинала".
За инфо,имам при мен Маккулоч 4-18ХТ,почти нов,работещ но с надраскан цилиндър,този Щил250 реплика на който е счупена едната мет. втулка за крепеж на двигателя към основата и китаец 52куб от "пазара",който е също работещ но със счупен стартер.Информация за тези машини мога да дам всякаква.
Само личния ми Партнер 351 не отварям,защото е железен и освен капачките на резервоарите,друго по него не пипам!
themechanic - специалист
То най вече ще ми трябва размера на вала колко му е ексцентрика от оста, би трябвало да е около 26,5- 27 мм максимум според старият ми цилиндър, защото като движа буталото в него се усеща до къде е била ДМТ и до къде ГМТ, разликата е точно 26,5 мм и размера на буталото, първо колко е високо и второ колко е разстоянието от повърхността на буталото до центъра на отворите за буталния болт. По принцип не би трябвало да има разлика в размерите на вала защото предполагам картерите за двата модела са едни и същи и пластмасовата основа и тя е една и съща. Аз като вземах комплекта цилиндър и бутало не ми станаха сегментите, бяха по дебели вместо 1,2 мм бяха 1,5 мм и се наложи да купя нови от минапартс по 7,20 лв, и сега си мисля че може би и самото бутало е объркано. Така че утре ще стане ясно от къде идва разликата защото сега тръгвам за работа!!!

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: