Ел. инструментите. Консумативи.
пишман_майстор - майстор
Това със сложена верига ли? Ако е така - има два основни варианта: бутален/биелен болт и/или съединител. И двете се хващат от опитен мастер за около 10-ина минути оглед
nautilus33 - майстор
Да, с верига. Ще поразпитам за читав майстор, защото знам за един, но не съм чувал добри неща за него. По принцип сам дали ще мога да се справя или не е препоръчително?

ПП възможно ли е да е от разхлабен болт на водещото колело, защото и това ми казаха?
пишман_майстор - майстор
Защо да не се справиш? Никой не се е родил научен , просто може да ти отнеме повечко време. Съединителят се хваща по-лесно . Докато проблем с кол.вал изисква малко повече опит и практика без да се разглобява , да се установи дали има проблем там. Принципно за да е достоверна диагнозата за там и да се разбере със 100% сигурност кое точно е ( бутален или биелен болт, второто е проблем ) , се налага смъкване на цилиндъра .
Вече оттам насетне какво точно ще се прави, зависи дали е наложително, дали държиш да се прави и дали въобще е финансово оправдано.
Почни първо със съединителя. В повечето случаи с тез старите машинки е в повече олуфтен съединител и моментните колебания при работата на мотора , на ниски, провокират такива звуци. Ако не е нещо фрапантно , ползвай си я и не се впечатлявай толкова :)
П.п. това са корави модели , не ти ли е тежка за работа?
Последна промяна от пишман_майстор на чет дек 12, 2019 8:33 pm, променено общо 1 път.
nautilus33 - майстор
Ясно, благодаря. Ще видя кога ще имам време да разглобя и да видя съединителя. Ще го снимам за да видите. Зад маховика се намира съединителя, нали?
пишман_майстор - майстор
Зад барабана на теглещото колело . Беше с обърнат барабан нали? Със зъбчатката отвън?
Да не бъркаме понятията, на кое казваш маховик?
plamen6703 - майстор
чет дек 12, 2019 8:27 pmnautilus33 написа:
Ясно, благодаря. Ще видя кога ще имам време да разглобя и да видя съединителя. Ще го снимам за да видите. Зад маховика се намира съединителя, нали?
Не си разглобявай машината, още повече, че описаното не е проблем и машината може да те кара дълго време без да я пипаш :wink: ! Само на приказки е лесно да се сменят съединители, биелни болтове... иска и опит и инструменти... :partyman:
koveslav - майстор
чет дек 12, 2019 8:27 pmnautilus33 написа:
Ясно, благодаря. Ще видя кога ще имам време да разглобя и да видя съединителя. Ще го снимам за да видите....
Щом не знаеш как се сваля съединителя,значи никога не си почиствал и смазвал и игления лагер на камбаната му.Провери луфта и лекотата на движение на камбаната върху коляновия вал и ако си позакъснял я сменяй заедно с лагера на време,за да не надере шийката на коляновия вал върху която шийка тя лагерува.Съдейки по написаното от теб,имам чувството,че шума ще е от там.Като подадеш газ и съединителя зацепи този лагер вече е неподвижен спрямо вала и се върти заедно с вала и камбаната и шума изчезва....
1st0r1k - специалист
чет ное 28, 2019 7:22 pmпишман_майстор написа:
Това няма как да знам. Не съм там, да видя наложително ли е .
Може би е по-добре да я види човек наясно с нещата. Така по форума...
Хем ще има и инструменти, да смъкне съединителя.
Сложих стопера за буталото. Развих съединителя и извадих старото водещо колело. Проблемът е,че новото водещо колело не иска да влезе плътно в тази пластмаса:

Изображение

Изображение

Ето как е влиза старото:

Изображение

А ето новото:

Изображение
koveslav - майстор
Я попитай в сервиз на Хуск дали тази пластмаса не е в два варианта-за колело със и без ринг.Защото "пружината" върху тази пластмаса представлява всъщност "червяк" за задвижване на маслената помпа(Хускова щуротия,с такава пружина е и при хоби-моделите им,но там е без пластмасата).И ако плитките зъби на новата камбана превъртят в пластмасата,работата на помпата ще спре на момента.Ролята на пластмасата е маслената помпа да работи само когато се върти верижното колело,а при работа на свободен ход да не помпи масло.Но пластмасата също се износва с работата,защото на свободен ход вала се върти вътре в нея.Виж и нейния луфт върху вала,може и да си е за смяна.
Последна промяна от koveslav на чет дек 19, 2019 6:27 pm, променено общо 1 път.
tushee1 - напреднал
Колегата е прав.
Дали са ти водещо колело с ринг, а твоето е без ринг.
Няма как да стане на червяка на маслената помпа.
Или го замени с такова като старото ти, или смени и червяка.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: