Ел. инструментите. Консумативи.
емовлаха - специалист


Husqvarna 564 XP

Първия инжекторен моторен трион на Хускварна

Kampani - помощник
Имах възможността да разгледам Stihl MS182 и MS212 и определено са по-леки, но пък качеството на изработка е по-лошо в сравнение с MS211 и MS231 . Хускварните също бяха по-добре направени от новата серия на Щил.
Та избора ми клони към Husqvarna 135 MK2 или Stihl MS231 и Husqvarna 435 II/ 440 II.
Не знам обаче дали си заслужава да се платят още 160 лева за MS231 и 440 II.
пет май 02, 2025 12:34 amТрифон П.Трифонов написа:

пп. Като спомена "дръжка", че и здрава, аксаковска, напомни ми, че има-няма едно десетина години от как заприходих парчета ясен за сапове. Дължина малко под метър.
Мога да проверя и ако на някой му трябва.....
Провери ако си довършил агнешкото от вчера, все пак майсторите във форума са в очакване за аксаковски матрял за сапове. :-D
емовлаха - специалист
Това е новото за 400 серия



Последна промяна от емовлаха на ср май 07, 2025 11:37 am, променено общо 1 път.
ср май 07, 2025 9:38 amKampani написа:
пет май 02, 2025 12:34 amТрифон П.Трифонов написа:

пп. Като спомена "дръжка", че и здрава, аксаковска, напомни ми, че има-няма едно десетина години от как заприходих парчета ясен за сапове. Дължина малко под метър.
Мога да проверя и ако на някой му трябва.....
Провери ако си довършил агнешкото от вчера, все пак майсторите във форума са в очакване за аксаковски матрял за сапове. :-D
Бактън от агнешко! Свежа......аксаковска маруля, пресен лук и.....как си му е редът.
Матряла става и за на "тислата дръшката", става и за печката.

Забелязвам, че са започвали да размиват отличителните черти във визията на профи машините, хоби и "фермерски".
Kampani - помощник
В крайна сметка се насочих към Husqvarna 435II/ 440II и Stihl MS211/212, все пак са по-леки и удобни за работа от 135 MK2 и MS182.
Сега е момента Трифонов, като стар щиладжия да изтъкне предимствата на Щил спрямо Хускварна .
Не позна.
Мисля поне веднъж упоменах, че нямам напоителен опит с Хуск.

Съвсем субективно и от историята;
- първият моторен.
- първият с електронен карбуратор
- първият инжекционен.
- първият с магнезиево бутало.
- до скоро най-лекият.
- най-красивият.
- най-оранжевият.
..................................
Сякаш първи въведоха 2-Mix, а после и Хуск.
Иновациите идват основно от Щил. За качеството не мога коментирам.
пишман_майстор - майстор
Първия моторен не беше ли на Долмар ? Или от основателя на Долмар. Не съм сигурен . Знам само, че собственикът на Щил и на Долмар са били едно , после се разделят . И да Щил прогресира яко, за разлика от Долмар.
пишман_майстор - майстор
От нета с гугъл преводач как и кои изобретяват първите триони :



1917: Доколкото знам, първите резачки, които си струва да се споменат, са построени около 1917 г. Първоначално това са били рендосващи триони с бензинов двигател, които са работили на принципа на лисича опашка.

1918: Holm Aktiebolag създава практичния по онова време верижен трион Sector. За съжаление, това не се утвърди.

1926: Първата резачка на Емил Лерп: Dolmar Type A. Вероятно първата двуместна резачка. Андреас Щил основава компанията си, която произвежда парни котли.

1928: Алберт Кюн Косвиг Дрезден, Ринко и Андреас Щил конструират двуместния верижен трион за напречно рязане през годината. За Щил, машината за отсичане на дървета Stihl Type A е първият му трион. Емил Лерп, от друга страна, продължава да изгражда успешния си модел Dolmar Type A.

Следват различни други триони от Stihl, Lerp, Kühn, Göbel и много други. Особено на Изток, двуръчните триони са ефективно изградени. Щил конструира първия електрически трион .

Поколението на двуръчните триони и ножовки се разраства в Америка. От 1936 г. нататък Херман Гьоринг поръчва двуръчни триони за всички горски райони (ГЛР). Ако е необходим такъв, човек трябва да се обърне към директора на лесовъдството на Райха Гьоринг. Популярни: Dolmar и Stihl KS 43.

1944: Industrial Engineering Ltd. произвежда първия едноръчен трион с IEL Model Beaver. През '44 прототипът е създаден и вече е бил наличен за продажба. (Отново благодаря на члена на форума martin-w)

1946: McCulloch Motors Corp., IEL и други марки като Home Electric Lighting Division (Homelite) работят върху верижния трион за еднолично рязане и напречно рязане. В същото време, изобретяването на IEL Model HA като първия едноръчен трион с директно задвижване е много полезно. През същата година Клод Каспер Пулан изобретява лъковата резачка. По-късно той обединява сили с Томас Т. Беърд (Беърд-Пулан).

След това, едноръчните триони стават популярни в Европа, например JoBu - Senior от 1948 г. През 1948 г. братята Ханс и Хайнц Емерих решават да основат своята компания Kleinmotoren Stuttgart GmbH (KMS). През 50-те години на миналия век Ремингтън изобретява първия електрически трион за еднократна употреба.

1957 г.:Solo - Kleinmotoren (бивш Kleinmotoren Stuttgart) произвежда Solo 127, първият едноръчен циркуляр с директно задвижване в Европа . Това е видимо само като предварителен преглед в някои магазини на Solo.

1958-1959: Сега е въпрос на дни . Октомври 1958 г. Соло построява по-добрата версия на 127, Solo ~ Rex! Цената по това време беше около 700 марки. Няколко дни по-късно, Reitter & Schefenacker се състезават с AS-5 на Solo ~ Rex. През зимата на 1958 г. Jonsereds Aktienbolag спасява Швеция с Jonsereds XD. Това е първият едноръчен трион с директно задвижване и карбураторно впръскване. През април 1959 г. Андреас Щил представя Stihl ~ Contra, който се предлага от 2 до 19 април. и на 21 май 1959 г. е трябвало да влезе в серийно производство. Той влезе в историята на боговете като Stihl Contra Type 1106. Сега има само 2 основни конкурента - Solo Rex и Stihl Contra. Долмар закъснява с божествения CX 107 през 1960 г.

1962 г.: Става известна като годината на верижния трион. Thomas Industries/Wright Saws Co. произвежда бензинови ножовки, за които се предполагаше, че са най-безопасните триони на своето време. Contra 1106 вече има своя по-малък брат, 07.

1965: Произведени са първите зъбни колела с венец. Щил конструира първия полупрофесионален трион; С10.

1967: Годината на превъоръжаването! Началото на легендарния 041, AV системите се произвеждат от Husqvarna Vapenfabriks Aktienbolag и Jonsereds Saws. Co. /Jonsereds AB, Solo конструира първия си трион с хоризонтален двигател и декомпресионен клапан, модел 640, а Dolmar си проправя път през гората с по-новия CC 116 Super.

1969: Jonsered изобретява спирачката на веригата , за която погрешно се смята, че произхожда от Stihl. За съжаление, Stihl 031 AV от 1971 г. не е първият трион с верижна спирачка.

1974: Произведена е първата верижна резачка с двигател Ванкел. Янмар RH57.

1975: В Европа Fichtel & Sachs - Dolmar KMS4 е ротационният верижен трион. Междувременно изобретателят Yanmar Diesel Co. продължи да развива своето изобретение на ротационния трион до 1978 г.
hidrazin - майстор
В 1926 г. се появява първият верижен трион с марка STIHL, използван основно в цехове за разкрояване на дървесина, тъй като задвижването му е било посредством електрически двигател с изходяща мощност от 2,2 kW. Заради познатите по това време материали и технологии, теглото на този трион (48 kg) е изисквало обслужване от двама секачи по време на рязане.

През 1929 г. Андреас Щил представя първия си модел бензинов верижен трион, който е първият в света преносим с такъв тип двигател. Наречен е „машина за поваляне на дървета, тип А“ (обслужвана отново от двама секачи, тегло от 46 kg и мощност 6 к.с.) и започва масово производство в основаната си през 1926 г. компания за горска техника и машини за почистване.

1950 г. е годината, в която се появява първият в света бензинов моторен трион, обслужван от един секач. Теглото му е 16 kg и отново е дело на STIHL, като с цел инструмента да бъде максимално практичен, се въвежда т.нар. „накланящ се карбуратор“ (конструктивно решение, според технологиите по онова време), за да може машината да се използва еднакво пълноценно за надлъжно (по вертикала) рязане и поваляне (хоризонтално рязане). Фирмата STIHL работи и до днес, а резачка от тази марка разговорно се нарича „щилка“.
Де се метнахте в дълбокото минало?
Щилката си е Щилка и всеки го знае...
И поне за сега е така...
Па някой ентусиаст мое да си вземе моторен триона Дружба, Урал...
:partyman:
пишман_майстор - майстор
Е аз правя разлика м/у първия моторен ( разбирам бензинов) и първия ел.
Както и да е.
П.п. преди време мернах ей тоя трион https://www.google.com/search?sca_esv=e ... 6&dpr=1.38 на селския битак
Беше в супер окаяно състояние и това ме отказа първоначално. После размислих и се върнах, но някой вече беше го купил.
Я да се похвали ( ако е тук във форума и го чете) с покупката :)

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: