• 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 101
Ел. инструментите. Консумативи.
gogo7777 - майстор
Ами заваряването до голяма степен е измислено от руснаците, традиционно са уникални в своите технологии.
Здравейте , колеги,
Моите уважения към почти всички марки, т.е. всеки престрашил се да основе собствена такава, но Мигатроник към "полупрофесионалния " клас ??? Незнам дали някой от форума е виждал или работил с истински Мигатроник , но фирмата е пример дори за една италианска марка със около 65 години опит в производството на заваръчни машини. Е , не са много разпространени в България , но това не е критерий за качество. В сервиза дойдоха два от моделите им, обаче е повече от удоволствие работата с тях. И всъщност машината има повече очаквания от работещия , отколкото обратното. По-големия модел , по спомен сигма 400 , със всички екстри подминавал цена от 20 хил. лева без ДДС, допреди да излезе от гаранция.
Относно по- обикновените, бих ги нарекъл , машини от по-известните марки , например транспокет 1500 на Фрониус - зависи от повредата, не е най-ремонтопригодния електрожен . Силовата част е в два модула ( само единия може да се намери подобен) , процесор мисли за всичко друго, и решава дали всичко ще работи .
На ЧЕЯ например , Рейнбоу 150 е изключително ремонто пригоден, ако изключим патентования импулсен трансформатор и ако някоя платка не се е запалила. И частите са относително евтини.
На Линкълн повечето от електрожените, които са доста разпространени в родината ни са също доста ремонто пригодни, но частите са относително скъпи, и е добре ако панела с процесорите е работещ.
Кемпи също са доста ремонто пригодни, като моя минарк 150, старата версия, новата е излишно усложнена с модули и процесор за един дисплей и бутони. На старата и частите са достъпни и не са безумно скъпи .
На ЕСАБ , вероятно доста хора са разбрали , почти всички модели и обикновените им електрожени са с модули, освен тези отпреди 12-20 години. Пак само единия модул е откриваем ( вторичния изправител). Иначе оперативно захранване и високочестотното запалване ( при ВИГ) са също отчасти ремонтируеми.
На ЧЕБОРА машините обикновено са доста по- издръжливи , но почти както и ЧЕЯ са ремонто пригодни.
За СЕЛКО мога да кажа, че силно зависи от повредата, но като цяло са също здрави машини.
КЮТРАЙБЕР , КАТИЛ и ОМИКРОН са на практика едни и същи почти , с еднаква ремонто пригодност, достъпни и относително евтини части.
ГАЛАГАР са също относително ремонто пригодни , но зависи от подготовката на ремонтиращия, имат хитри решения, а схеми няма много разпространени.
За ХОБАРТ разбрах, че първо МИЛЪР са ги купили, после се бяха отделили сякаш , после ЛИНКЪЛН са ги купили, напоследък незнам , само една изключително сложна такава машина , много стара е идвала за ремонт ( променливотоков трансформаторен 350 амперов ВИГ) и поради невероятната сложност и липса на всякаква информация както за интегралните схеми така и като инструкция за употреба не успяхме да се справим - правеше каквото си реши.
ТЕЛВИН и САФ ФРО са ремонто пригодни, както и италианските вече споменати ЧЕЯ и СЕЛКО.
Марката ГИС , въпреки, че твърдяха , че са френски изключително ремонто непригодни - освен за смяна на захранващия кабел или вентилатора другите части въпреки , че са относително евтини и достъпни почти няма шансове за смяна, на транзисторите на инвертора например. Всички силови елементи са запоени като едно време произвеждаха хибридните интегрални схеми, които пък от своя страна са залепени с платката на радиатори.
На разпространяващите се напоследък евтини китайски модели почти всичко е ремонтируемо, обаче трябва ремонтиращия да познава из основи схемата и къде какво да измерва при последваща настройка. Но имат сериозен проблем според мен - не са си доизкусурили платките, на някои машини едва след презапояване на всички елементи машината е възможно да бъде настроена.
От българските марки Вики -Б и Редко са почти идентични в ремонтите - ремонтират се и са с достъпни части, не много скъпи. Бусан използват скъпи и не най-достъпните части, но не винаги ремонта става от първия път.
За други марки в момента не мога да се сетя. Ако някой нещо конкретно иска да пита -нека го направи, ще се опитам да съм обективен.
gogo7777 - майстор
Преди месец правиха презентация на едни машини в центъра по заваряване във Витковице. Машините, с които си играх бяха EWM.....много симпатични машини, с много полезни глезотии особено при МИГ/МАГ апаратите. EWM са автори на своя технология и са стъпили здраво в бранша. От техните бумаги съм научил много. :) Кусура им е високата цена

https://www.ewm-group.com/en/ewmprodukte.html
Здравей, колега гого7777,
Темата е за електрожени, доколкото си спомням ?! EWM са добра марка, да . Само един такъв беше дошъл за ремонт в сервиза. Много здраво механично изпълнение по спомен , само че явно не и на кутията, щото собственика му беше направил домашна метална опаковка. По схема и разположение на елементите на инвертора много наподобява чешките КАТИЛ, КЮТРАЙБЕР и ОМИКРОН , или обратното - тези марки наподобяват EWM. За цената незнам - предполагам, че е сравнително висока като за немска машина.
gogo7777 - майстор
За цената незнам - предполагам, че е сравнително висока като за немска машина.
Ами за 200А DC TIG PULSE бяха турили цена 83000 крони /около 6000 лева/. Тая цена е доста гръмка, е верно машината си струва /перфектна е/, но и в Кастолин нямат такива цифри :wink:
По схема и разположение на елементите на инвертора много наподобява чешките КАТИЛ, КЮТРАЙБЕР и ОМИКРОН
Не знам как е схемно, но няма нищо общо с изброените марки що се отнася до характеристика и гъвкавост. КИТИН и КЮТРАЙБЕР са едно и също, ОМИКРОН е една недомислица /според мен/ :wink: абе видиш ли жълт електрожен бегай далеко :lol:
koveslav - майстор
По схема и разположение на елементите на инвертора много наподобява чешките КАТИЛ, КЮТРАЙБЕР и ОМИКРОН
Не знам как е схемно, но няма нищо общо с изброените марки що се отнася до характеристика и гъвкавост. КИТИН и КЮТРАЙБЕР са едно и също, ОМИКРОН е една недомислица /според мен/ :wink: абе видиш ли жълт електрожен бегай далеко :lol:[/quote]


Ами цената на най-евтината им машина,160А е около 650 евро,това е почти цена на Кемпи,бива и да не покажат ниво и класа.А ги сравняваме с чешки машини от 250-300 евро.Чехите за 600 също ще предложат доста.Но естествено марката си е марка-за това сте прави.
Аз имам познат работещ с Омикрон,жълт :D,с доста прилично натоварване.От електрожена е доволен,за около година и половина не е имал проблеми и не се оплаква от качеството на работа,но твърди че телоподаващото,което има на същата марка постоянно му правило номера.Не знам подробности,но скоро вероятно ще правим една поръчка заедно и ще си създам лични впечатления от тези "жълти" техники.
За нашия пазар като хоби-машина Кутил или Катил,не знам как се чете,според мен е добра.Макар че в нета из Европа е 180 евра,а тук е 280......И за нея твърдят,че прилично работи,но не знам с качеството на изработка и с поддръжката как е.За Кютрайбер 170A-ов (около 350 евро ценово ниво при нас)някъде из форумите един колега споделяше,че и при доста тежка експлоатация не се предава и имал добра характеристика.
pansim - майстор
[quote="toncho_b4"]
На ЧЕЯ например , Рейнбоу 150 е изключително ремонто пригоден, ако изключим патентования импулсен трансформатор и ако някоя платка не се е запалила..
[quote]

Само да допълня, че въпросния импулсен траф не е патент на Рейнбоу. Това си е планарен трансформатор, който се употребява в ЕСАБ LTV 150, както и в СЕЛКО Генезис 140
Разликата е в това, че в едните не се използува средния извод на трафа, поради друга топология на машината.
При това Селко и ЕСАБ са еднакви тези модели. Явно едната фирма ги прави и за другата :)
agj - майстор
toncho_b4,гледам че испанския ГАЛАГАР си го пречислил към марковите машини!Преди време един твой колега ,в поредния спор с мен , определи ГАЛАГАР като китайски боклук! :? Както и Бъди-то на Есаб!
Последна промяна от agj на вт май 12, 2015 12:52 am, променено общо 1 път.
gogo7777 - майстор
toncho_b4,гледам че испанския ГАЛАГАР си го пречислил към марковите машини
И аз гледам, ама не видях да го е класирал там. Бъдито си е китаец, не е от боклуците, но за мен не става :lol: Казвам ви съвсем отговорно....бягайте от жълтите машини.... :lol:
koveslav - майстор
gogo7777 написа:
.......Бъдито си е китаец, не е от боклуците, но за мен не става :lol: Казвам ви съвсем отговорно....бягайте от жълтите машини.... :lol:
Е,ай ся-жълтото виновно.Навремето подобни полемики бяха в зората на цифровата фотография.То бяха прехвалвания на силни фирми по електроника,то беше чудо...Но като попитах един професионален фотограф какъв апарат да си купя,отговора му беше-"Ако искаш наистина да снимаш,по-важно е да е марка,която традиционно разбира от фотография,отколкото от електроника!"
На външен вид Бъдито(но не и на цвят) наистина прилича на доста други машини,но все си мисля че в качеството на работа ще е по-добро от тях.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 101

Тема "Покупка на ЕЛЕКТРОЖЕН" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: