• 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 386
Ел. инструментите. Консумативи.
Stefan_62 - майстор
dragozow написа:
Маслото не е измислено, а пребрандирано старото LS на Husqvarna. Продава се само в хипермаркетите, при дистрибуторите от година се продава LS+ на Husqvarna. За новите големи триони ползвайте само синтетично XP от новото.
Извинявам се, това че е пребрандирано старото LS на Husqvarna не го знаех, а каква е разликата м/у новите и старите "големи триони ", че за новите да се използва "само синтетично XP от новото".
Последна промяна от Stefan_62 на пет ное 22, 2013 10:16 pm, променено общо 1 път.
dragozow - майстор
Разликата е в машините, новите са по високооборотни. На семинаара имаше няколко случая с блокирали нови машини именно заради това че са ползвали от обикновеното масло. Синтетичното е двойно по-скъпо. Нещо като при колите, маслата покриват все повече изисквания, по-дълги интервали на смяна и т.н.
Stefan_62 - майстор
dragozow написа:
Разликата е в машините, новите са по високооборотни.

Извинявай за тъпият въпрос, но от коя година на сам да разбирам, че машините са от "новите" /и понеже не ми е много ясно/, но оборотите не се ли определят от мощността и работният обем на двигателя на моторният трион.
dragozow - майстор
От XP моделите насам изискванията към маслата са по-големи.
Sof - специалист
Значи маслата са си масла !

HP- минерално и най добре разтворимо в бензина- подходящо за стари и нови машини !
LS- Лоу Смоук- ниско-димно, полусинтетично масло за по нови машини !
XP- Синтетично масло за нови машини !



Майсторите предпочитат първото заради наи добрите смазочни свойства и добро разтваряне и смесване в бензина !!!!
Безоглед на това колко нова е машината !!!

Търговците предпочитат да продават по скъпото Нискодимно !!!
(моя майстор -идва клиент и майстора вика -твоята машина беше китайска нали, ето ти от това ЛС и се подхилква :mrgreen: )


Драгозов за пръв път чувам че има машини счупени от минерално масло !!!

Действително - на по мощните машини оборотите са малко по високи, но едва ли достигат кой знае какви разлики от по слабите си събратя че да е необходима пълната синтетика !!!

Тоест при един мотор на кола с турбо-дизел - оборотите са около 100 хиляди на турбина и за това се налага точно пълната синтетика, но дори да се нашиба полусинтетика пак мотора си работи макар че става по муден и турбото присвирва повече на студ ! Но турбо и мотор се чупи само когато остане без масло !!!!

Та един от най мощните триони достига до примерно 13-14 хиляди оборота, а слабите достигат до 12-13 хиляди и не вижам защо да е проблем да работят новите с синтетиката, тук 100 хиляди оборота няма !!!!

Това са си еко глупости и понеже се произвеждат тези масла трябва да се продават !!!


А да се говори за счупен мотор от ползването на минерално масло е просто несериозно !!!! :roll:

Синтетиката е необходима когато имаме по високооборотен форсиран мотор- за да достига по бързо ускорението си-бързо развъртане и да се разтоварва, през зимата по тънкото масло позволява по лесен старт и по малко тормозене на финните високооборотни части като турбо и тнт !!! Но в никакъв случай по гъстото масло не чупи тези възли - то има пак смазочни свойства дори и станало по гъсто !!!

:mrgreen: Аз не знам дали моторен трион има проблем с "замръзване на маслото в картера през зимата" :mrgreen:


И това пребрандирано от Хускварна ??? Какво точно значи по Български ???

Да не забравяме че тук при двутактовите мотори смазването идва от бензино-маслената смес и колкото по мазно и гъсто и смесено добре толкова по добре !!!
iivanov - майстор
Драгозов, за колко големи машини става на въпрос? Има ли проблем 545 да работи с LS?
Sof,сам си отговаряш.Знаеш ли защо 550xp вади повече киловати от 545? Щото като кубатура са еднакви.
vrangelov - специалист
Скъпите машини изискват скъпи масла. Колегата iivanov много добре е дал пример с 545 и 550. И двата са по 50 куб. см., но на вторият е хубаво да се слага пълна синтетика. Аз лично бих слагал и на първия. При по-мощните двигатели натоварването е по-голямо и именно затова се слагат по-добри масла. Има значение дали от 50 кубиков мотор ще извадиш 2 к.с., 3 к.с. или 4 к.с.

Към Sof: -Още ли не си го сменил тоя майстор! Ще си изпатиш от него! Помисли върху това, че препоръчва да се използват нискокачествени масла на висококачествни мотори по предлог, че най-добре се били разтваряли, а на нискокачествени мотори препоръчва висококачествени и скъпи масла, че дори и се подхилквал.


Поздрави!
dragozow - майстор
Драгозов за пръв път чувам че има машини счупени от минерално масло !!!
Има и не е една, няколко дистрибутори имат такива случаи. След консултация на сервизите и запитване до Швеция стана ясно че е задължително големите и мощни триони да се ползват със синтетично масло. Ясно е защо, при високи обороти и температури минералното няма толкова добри качества. Ако беше толкова безмислено щяхме да караме колите още с M10D.

И това пребрандирано от Хускварна ??? Какво точно значи по Български ???

Да не забравяме че тук при двутактовите мотори смазването идва от бензино-маслената смес и колкото по мазно и гъсто и смесено добре толкова по добре !
!!

Значи същото, това е старото LS с етикет на дъщерната фирма за продукти за хипермаркети.

Това с гъстото масло не е вярно, с гъсто масло не се развиват високи обороти и доброто смазване не е свързано с гъстотата.
Sof - специалист
Майстора нищо не препоръчва, а го гледам какво прави.

Никъде не съм твърдял че с минерално масло се развиват по високи обороти, точно обратното съм казал като съм дал пример с турбото на мощен ТДИ мотор !!!!!!!!!!!

Интересно ми е как едно време имаше пак мощни и професионални триони, но нямаше синтетика, и всичко бачкаше ок, а сега е проблем ???????

И не ми отговаряйте че тези мотори сегашните били съвременни и незнам какви, защото като ги разучих нищо кой знае какво не открих, освен начина на продухване на цилиндъра и мотовилковият механизъм от няколко части за по голяма здравина и износоустойчивост, та да е проблем минералното масло за тях !!!!!

Което няма отношение с тия 13-14 хиляди оборота които се развиват от всички триони с разлика 2 хиляди оборота !!!

Пак казвам тук мазането не става от картер помпа, а директно от маслото и ако ме разберете, ще ви стае ясно !!!!
Sof - специалист
iivanov написа:
Драгозов, за колко големи машини става на въпрос? Има ли проблем 545 да работи с LS?
Sof,сам си отговаряш.Знаеш ли защо 550xp вади повече киловати от 545? Щото като кубатура са еднакви.

Обикновенно разликата в мощността идва главно от три неща
- работен обем
-брой сегменти на буталото -1, 2
- вид карборатор !!!

От маслото да извади повече мощ е просто не сериозно !!! Само по бърза форсация може да има !!!!
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 386

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: