• 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 386
Ел. инструментите. Консумативи.
Stefan_62 - майстор
iivanov написа:
Има вероятност да се развие.
Абе не съм съгласен с теб, то по тази логика може да се развие и при поставена верига и капак, но хората са го измислили. :lol: :drinkers:
Sof - специалист
Чакайте малко- развиването на съединителя е с обратна резба и когато се върти то се самозатяга.

Аз ли бъркам или е така ? Аз това знам и съм гледал по клиповете.

Майстора като правеше ремонт на двигателя на една машина си има една специална резбована втулка, която я навива на местото на свещта и блокира буталото. После се чуква по Центробежният съединител с секач и чук в посоката на развиване-обратна -демек -дясно и се развива механизма. На ляво се стягаше.
Други в полеви условия слагаха въже- но трябвало да е конопено мисля в цилиндъра за да блокират буталото.

А да се саморазвие при работа съединителят е немислимо и невъзможно -конструктивно !
Това би значело и задиране в капака на машината в даден момент. Няма какво да го спре просто. Шината е завита заедно с капака, веригата е опънати на нея и толкова.

Маслото при мене специално си тече и маже екстра, но не пръска- и това не е проблем.

Действително имаше такова предупреждение в упътването. Можеби за да не се получи контакт с ръцете на оператора и водещото колело.

И второто възможно нещо е че така се форсира без товар и оборотите стават прекалено високи-не е добре за мотора, ако не се внимава при форсажа.
Последна промяна от Sof на чет яну 30, 2014 11:49 am, променено общо 2 пъти.
dragozow - майстор
По инструкциите пише да не се пали триона без капак, шина и верига.
iivanov - майстор
Помислете! Веригата се явява своеобразна спирачка на рима и по този начин неговата скорост <= на скороста на съединителя. Когато я няма ,рима в един момент получава > скорост (след форсиране или сваляне на полугазта), а това е предпоставка за отвъртане на съединителя.В края на краищата само обратното усилие го държи затегнат. :wink:
Sof - специалист
Не може да се отвърти сам. Физически и конструктивно. Самозатяга се постоянно.
iivanov - майстор
Ами направи го експеримента, заснеми, качи в тубата и разбий мита.Ама направи няколко опита, за да го размажеш напълно.Само се варди, да не ти нося цветя и портокали в болницата.Че май си ми наблизо. :-D :partyman:
Stefan_62 - майстор
dragozow написа:
По инструкциите пише да не се пали триона без капак, шина и верига.
Така е, но в инструкцията основно го пишат с цел безопасност за потребителя. Не виждам никаква основателна причина за притеснение освен тази дето я е описал Иво /въпреки, че за една проба изобщо това не е фатално/ вкрая на краищата никой няма да си тормози машината без шина и верига :lol: , а камоли да се разглоби съединитела от едно пускане без тах, при положение, че се самозатяга. Друг е въпроса както казах, че ако накой "майстор" е решил от "много разбиране" да си троши сам машината. :drinkers:
Тани - модератор
Не знам конструктивните особености на резачките, но в мнението на Иванов има логика.
Соф, пробвай да сложиш някоя боркорона на резба, която се самозатяга при рязане, на винтоверт с добра спирачка. В момента в който пуснеш спусъка, оборотите на потронника на винтоверта намаляват, но от центробежните сили боркороната продължава да се върти по инерция и се саморазвива , ако не е опряна в нещо да и убие инерцията.
Stefan_62 - майстор
iivanov написа:
Ами направи го експеримента, заснеми, качи в тубата и разбий мита.Ама направи няколко опита, за да го размажеш напълно.Само се варди, да не ти нося цветя и портокали в болницата.Че май си ми наблизо. :-D :partyman:
Иво както писах по-горе правил съм я тази операция с моя трион и няма никакви проблеми /даже когато я носих за малък ремонт майстора я запали пред мен без шина и верига да ми покаже къде е бил проблема/.Може наистина да е грешно, но досега не се е разпадал съединителя, а и както казах от една проба просто няма как да стане.
Stefan_62 - майстор
Тани написа:
Не знам конструктивните особености на резачките, но в мнението на Иванов има логика.
Соф, пробвай да сложиш някоя боркорона на резба, която се самозатяга при рязане, на винтоверт с добра спирачка. В момента в който пуснеш спусъка, оборотите на потронника на винтоверта намаляват, но от центробежните сили боркороната продължава да се върти по инерция и се саморазвива , ако не е опряна в нещо да и убие инерцията.
Тани не бъркай винтоверта и боркороната с резачката. При резачката когато пуснеш спусъка веригата също продължава за момет да се движи до пълното спиране от цетробежната сила, но няма рязко спиране, освем при използване на ръчната спирачка за принудителто отцепване на съединетеля от двигателя при аварийни ситуации.
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 386

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: