• 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 385
Ел. инструментите. Консумативи.
prascho - майстор
здравейте,

Интересувам се от закупуването на трион за домашни цели. Поизчетох темата диагонално. Моят случай е сходен с този на "I_van". Целите са същите. Добро качество на приемлива цена /явно в 'хоби' класа/. С машината може и да работи баща ми /по-възрастен човек/. Около 10-12м3 дърва + нещщо странично ако се появи.

От това, което изчетох дотук препоръчвани модели са:

Щил 170 /370лв/ - http://www.stihl.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE% ... S-170.aspx

McCulloch /270лв/ - http://www.argo-market.com/Products/Details/1582

От малко по-скъпите:
Хускварна 135/475лв/ - http://www.argo-market.com/Products/Details/1575
Щил 181 /480лв/ - http://www.stihl.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE% ... S-181.aspx

Ако веригите и шините на Щил са за предпочитане то би следвало да се избере Щил. Ще се избегне ходенето по 'мъките'/сервизи/. Чудя се 500лв дали си заслужава имайки предвид, че ще се ползва по 'домашно му'. Щил 170 къде се произвежда?

П.П. Все пак да споделя. Никога не съм ползвал моторен трион и съм невеж с двутактовите двигатели. Вуйчо ми на село ползва някакъв ментак на Хускварна за 200лв и си реже дърва.
fore - майстор
Хускварна 135.

Заслужава си 500 лева.
Щилката 170 е много малка- кастрачка и един път ще ти се наложи да събориш някоя по голяма ябълка и тогава ще е проблем.
А точно с Хускварната ще можеш дори и по дебели дървета да събаряш.

Щилките принципно мисля че се правят само в Немско, за разлика от Хускварна.
Тия от 200 лева не ги гледай, че спестиш 200 лева в началото, но после ще разбереш че си сбъркал.
Георги Иванов(алцек) - специалист
prascho написа:
Щил 170 къде се произвежда?
Господ Бог създал Адам и Ева,всичко останало го правят Китайците. Майтапя се. Нищо чудно и немците да са прехвърлили част от производството в Китай.
Имам Хескварна от 7-8 години,не помня точно но там някъде.Купих я от Метро за 520-530 лв.и като се прибрах в къщи видях че е правена в САЩ, а не в Швеция.Е от тогава до сега всяка есен по 15-20 кубика дърва и през лятото каквото падне както пишеш.Чак оня ден смених шината защото я ударих по време на работа челно в дърво без да искам разбира се и отпред се разтвори и изпадаха ролките.Дадох 35 лв. за нова шина и машината е на бойна линия.И двете марки са хубави,но ти преценявай,все пак всеки се разпростира според чергата си ,но и такава машина не се купува всяка седмица.
fore - майстор
Да Хускваран я правят и в САЩ и в Китай. Зависи от конкретната машина. Маклуча и Партнера пак са на Хускварна марки и ги правят по чести в САЩ, но и в Китай.

Обикновено по качествените и скъпи машини на Хускварна ги правят в Швеция.
koveslav - майстор
Какво се случи с оня колега,дето си счупи смукача на Партнера и се оказа,че все още няма внесени части?Дали се оправиха нещата?
kuger - майстор
fore написа:
Хускварна 135.
Заслужава си 500 лева.
На времето си купих такава, на промоция от Метро, за 506 лв. Сигурно има над 10 години. Имаше верига, масло и шапка в добавка. И пила! Още я суркам, само имам малък проблем с маслото за веригата, трябва да почиствам отворите за мазане, иначе не маже веригата, а изтича маслото като не я ползвам. Има една шибана гумена джаджа, която не уплътнява добре между шината и помпата.
fore - майстор
koveslav написа:
Какво се случи с оня колега,дето си счупи смукача на Партнера и се оказа,че все още няма внесени части?Дали се оправиха нещата?

Колега къв е тоя смукач на Партнер ? :)
kuger написа:
Още я суркам, само имам малък проблем с маслото за веригата, трябва да почиствам отворите за мазане, иначе не маже веригата, а изтича маслото като не я ползвам. Има една шибана гумена джаджа, която не уплътнява добре между шината и помпата.
Еми то и филтъра трябва отвреме на време да се чисти, не само отворите на маслената помпа. Някой ползват до край-филтъра задръстен, мръсен. И като неще да наема мотора я носят на майсто. А просто е трябвало да почистят въздушният.
Не съм сигурен на 100% ама и картера е от пластмаса, а не като на старите класически машини от метал при тези машини.

А относно лягането на уплътнението- или я слагай да седи на една страна или трябва да се пробва да се уплътни с гума там където е неплътността.
Аз избягвам да държа много масло в резервоара и не съм усетил дали ще ми изтича от тая гумичка. Но и моята машина е от старите Хукварни.
Георги Иванов(алцек) - специалист
Здравейте! Моята Хускварна е 137,но проблема с маслената помпа го има и на модела 141.Под съединителя се намира помпата и се задвижва чрез червячна предавка.Оста на помпата е метална и е облечена със пластмаса на която са нарязани зъбите на червяка.Уплътнението към самата предавка не е от най-качествените и аз се помъчих да поставя много тънко кече и като че ли помогна.Самата кухина на предавката се запълва със фин прах от пилките по време на работа,и когато станат пределно много затрудняват въртенето на помпата и металната резба която е на коляновия вал изява резбата на пластмасата и помпата спира да работи.От там спира и подаването на маслото,спира мазането на веригата и вече имаме износване на шина и загряване на верига.Винаги когато режа по-големи количества дърва след работа отварям,почиствам и тогава прибирам машината.За да се разбере дали правилно работи помпата трябва когато преди работа заредим двата контейнера с масло и бензин,трябва и бензина и маслото да свършват почти по едно и също време.Преди работа паля машината и насочвам върха на веригата на два три сантиметра към някое по светло дърво или дъска,форсирам машината и гледам дали има маслени пръски по дървото,по това разбирам дали помпата работи.След работа винаги с една преправена отвертка почиствам хубаво канала на шината защото на дъното на канала остава фини пилки смесени с масло и ако останат там при следваща работа по-едрите частици изместват дребните омаслени и запушват отвора на шината от където излиза маслото.По принцип практикувам така,гася машината,разглобявам и с компресора продухвам навсякъде.Не се ли грижим за машината и тя няма да ни отвърне със работа.

Горе написаното за помпата се отнася за малките класове Хускварна,доколкото знам по-големите класове имат други помпи,но не ми се е отдавала възможност да видя такава помпа и не знам как е принципа на работата и.
kuger - майстор
Всичките тези процедури ги спазвам, дори в ЗИП-а имам бобинажен проводник точно за тази цел. След работа машината се освобождава от ГСМ, и се чисти. С тягата на машинката нямам проблеми, филтъра се пере, работи като бясна, пу, пу, да не и е уроки :-D
Много ме е яд обаче, нарязал съм примерно 0,5 кубика стари мертеци /много мръсна работа/, спирам да почине машинката, че и аз, и ето ти локвичка масло. А де!
Има сервиз на Хускварна в Карнобат, ама пусти мързел :?
fore - майстор
Е да не е добре толкова много масло да изтича. На 36 така не е ставало никога. Виж да я запуша от мръсно масло не е проблем. Но да тече от неплътности - никога и то без да работи. Ама и уплътнението влиза в каналче плътно и се натиска от една ламаринка на тоя модел. Явно е направено по добре от новите.
Ама така е. И картерите на новите са пластмасови-директно в кожуха е картера и лагерите се обличат в тефлонови кожуси и всичко е по лабаво.
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 385

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: