• 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 385
Ел. инструментите. Консумативи.
Георги Иванов(алцек) - специалист
И при мен никога не е правило локва масло,НИКОГА не слагайте в контейнера за мазане горяло двигателно масло,имам познати които от пинтилък (мислят че правят голяма икономия ) слагаха горяло масло и после си сменяха и вериги,шини и помпи.Горялото масло е вече отработено и вече няма тази способност да маже и да охлажда,защото маслото охлажда по време на работа.Аз ползвам М 10 Д има наливно по-евтино и върши чудесна работа.Навремето когато Руснаците наводниха пазарите и битаците през ръцете ми минаха и "Дружби" и "Урали" и още се намират чаркалаци от тях в мазата,при тях нямаше проблем какво им наливаш за мазане,но с тези оборотните машинки нещата не стоят така.
fore - майстор
Най големият проблем на горялото масло е фините частици които повреждат червяка на помпата и задръстват канала му.
Ако бъде филтрирано прецизно може да се ползва. Поне при мене е ставал проблем само за помпата, шината и веригата не са се износвали заради такова масло.
kuger - майстор
Да не ръся бисери, ходих да видя модела, 136 е.Също това с маслото не винаги го прави. Последно, слагал съм 10Д, слагал съм ЕП90, слагал съм и отработено от фрезата. За мазане на веригата говоря.
За мотора само оригиналното на марката.
koveslav - майстор
Пичове,аз имам една теория,която не е оспорена.Тези проблеми с отказ на помпата никога не го правят машини с метални картери и с лагери лежащи директно в тях.Проблема винаги,ама винаги се появява при моделите с "облечени" лагери-т.е. когато лагерите са т.н. лагер-семеринг. Според мен,когато такава машина попрегрее при по- зверски натоварвания,материала в който лежи лагера се степва,поддава в посока на натоварването на веригата (коляновия вал директно задвижва веригата,т.е. дърпа я) и съответно ако съм прав вала се измества,поддава в тази посока и луфта между червяка на вала и зъбното колело на помпата се увеличава.За сравнение,при Хускварна 55,353,346 и по-големите професионални модели,при използване на изгоряло масло се е случвало от киселините в него да се пробият маслените резервоари,но не и да откажат помпите.Но при тези модели всичко е алуминий и лагерите директно лежат в алуминиеви легла,а до тях са набити семерингите.Т.е.-няма какво да поддаде.Помпите спират да се задвижват при Партнер 351 и 371 и производните им модели,а също така при Хускварна 137,142 и т.н. Ако разгледате конструкциите на тези машини ще видите,че помпите и червяците им са различни,но основните лагер-семеринги на коляновите валове са едни и същи дори по оригинален номер.И съответно след претоварване и прегряване,всички тези модели създават едни и същи проблеми.А при новите модели на Хуск и Партнер,същите тези "специални" лагери вече не лежат и в метални легла,а в пластмасови...При тях какво ще се случва след малко повече работа...все още нямам никаква идея.Засега не са ми попадали в ръцете,но скоро и това ще стане.Ако имате преблем с помпите на някои от посочените хоби-модели,препоръчвам преди да пипате помпите,да свалите съединителя и верижното колело и внимателно да проверите,дали коляновия вал няма радиален луфт.....и да помислите влошеното мазане на веригата,дали случайно не е съпроводено и с промяна в оборотите на свободен ход.Споменатите "лагер-семеринг" могат да бъдат причина и за двата проблема.
kuger - майстор
Да поясня, помпата не ми е отказвала, машината не е прегрявана. Просто се запушват каналите от стружки, и калпавото уплътнение си казва думата. Мотора работи като часовник и на ниски и на високи обороти. Имам я от доста време, но не е работила чак толкова. За мен си е калпаво уплътнение,, защото проблемите започнаха скоро след закупуването.на машинката. Защо изтича маслото при спрян мотор, това ми е проблема.
koveslav - майстор
Маслото от помпата се подава по пластмасов улей отдолу нагоре,като този улей е покрит без никаква гарнитура от ламаринената подложка върху която ляга шината.Две зъбчета от тази ламарина я закопчават за едната от крепежните шпилки,с които се стяга шината.Ако тази подложка се е деформирала или между нея и пластмасата има боклуци,маслото което е запълнило улея,след като загасиш при покой ще изтече.При работа това стичащо се масло олива шината и веригата и се разнася и няма как да го видиш,но като спреш става локва отдолу.Също трябва да видиш дали не тече от отдушника на резервоара на маслото,който пак се намира под тази ламаринка,но в долната и част.Може да се наложи да се почисти и продуха този отдушник.Виждал съм прегряла шина дори да стопи пластмасата под подложката и част от този улей.Трябва да се огледа,има причина за този теч.Опаааа-ти си бил с Хускварна 136,а аз ти написах нещата за Партнер,сори.Не съм сигурен дали точно така беше и при твоята помпа,сега ще разгледам.
fore - майстор
Мисля че и неговата Хускварна е с лагери/семеринг и с пластмасов картер.
И на мене друго ми е интересно-как когато това уплътнение ляга плътно не изтича маслото ? Та те са на едно ниво и двете с отвора присъединяващ се с шината ? Тоест все тая.
Поне на 36 е така, тук не съм го виждал и не знам дали е същият принципа. Но явно по големите луфтове допринасят за изтичането на маслото. Тоест ако аз сипя бензин в масленият си резервоар за да го промия може и да изтече от помпата ако го оставя, защото червяка няма да може да го задържи поради различната му плътност.
koveslav - майстор
Червячни помпи няма,те помпят с едно скосяане в предната част на роторчето,което играе ролята на лопатка.Ето го роторчето на 36 и на 136.Мисля че е същото и за 137 и 142.С други размери,но точно така изглеждащо е роторчето на Партнера.Като се поразхлопа отвора в който се върти роторчето,също намалява дебита на помпата,а и може да протече.

Прикачен файл

product_264.jpg
product_264.jpg (61.51 KиБ) Видяна 2528 пъти
Георги Иванов(алцек) - специалист
fore маслото не преминава през червяка,а през метална втулка в която има ос задвижвана от червячната предавка.Отпред оста е изпилена и посредством това изпиляване става като лопатка и от единия отвор на втулката влиза масло и от срещуположния отвор излиза.До самата червячна предавка масло не отива и не трябва да отива.Ето цялата помпа на моделите 136 и 137.

Изображение

Това е така наречената от мен "втулка",на снимката се вижда единия отвор.

Изображение

Това е оста със червячната предавка и изпилената част като лопатка.Когато коляновия вал задвижи оста тя се върти по оста си и в същото време изпълнява възвратно постъпателни движения в самата "втулка ".По този начин засмуква масло от контейнера и после го изтласква към шината.

Изображение
Последна промяна от Георги Иванов(алцек) на нед юни 01, 2014 5:59 pm, променено общо 1 път.
Георги Иванов(алцек) - специалист
Ами то не може хем да пишеш на компа,хем да зяпаш телевизия.Ето колегата koveslav ме е изпреварил. :lol:
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 385

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: