• 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 385
Ел. инструментите. Консумативи.
prascho - майстор
изчетох и темата за ел.верижни триони. Като цяло съревнование е между Макита 3520 /3530 повечко пари/ и Mc Culloch PM2200. Не ми стана ясно макитата с метално водещо колело и съединител ли е или с пласмасово както споменва Koveslav.
koveslav - майстор
Водещото колело е метално при всички машини-това е колелото което непосредствено задвижва веригата.Пластмасово при електрическите верижни триони е голямото колело на редуктора.Пластмасата спомага да се получи т.н. самосмазваща и в същото време и по-тиха и необслужваема предавка.За някои машини,вече мисля че и за Макита се предлагат метални варианти на тези колела,но поне от теоретична гледна точка не е толкова добра идея.Освен всичко друго изброено,пластмасовото колело играе ролята и на предпазен съединител,т.е. в критична ситуация на удар,заклещване на верига,въобще при тотално претоварване не страда ротора или вала на ротора с колелото му,а се чупят зъбите на това сменяемо колело.Горе-долу една и съща е ситуацията при всички машини от този тип,но много са различни цените на тези резервни части.Затова поясних,че е важна подробност цената на консумативите и частите.Само при някои модели ел. Партнер и Маккулоч има и центробежен съединител,подобен на тези при бензиновите,който пази тези предавки,а освен това повишава и комфорта при работа,но цената на този съединител хич не ми хареса,а освен това тези модели машини работят със специализирана,разработена само за тях шина.Това във вмремето повишава доста разходите по експлоатацията им и те прави зависим да търсиш да купуваш и използваш само оригинални режещи гарнитури.
prascho - майстор
Благодаря за уточнението. Ти си го написал и в предходния пост, но повторението затвърждава мнението :).

Доколкото виждам и оценката на немците е добра:
http://www.testsieger.de/testberichte/m ... 520-a.html
Макар, че следващия модел явно си има предимства:
http://www.testsieger.de/testberichte/m ... 30-ap.html

Разликата в цената няма да я коментирам. Нашият стандарт е по-висок от немския. Няма как :lol:

Имам още едно питане. Рязането на дърва независимо дали машината е с електрически мотор или двигател /независимо и от диаметъра на дървото/ по този начин ли става:
http://www.youtube.com/watch?v=KrYQ42YjKu8

Тялото на машината преди да започне шината завършва с едни шипове. Тези шипове трябва да се допрат плътно до дървото и с леки натискания напред се реже. :? На принципа на лостова система. Лайк съм. Не съм рязал до сега.
koveslav - майстор
http://www.youtube.com/watch?v=ygYe6UyEEXk
Щом си начинаещ,по-добре разгледай този клип-точно за този модел говоря.Ето така се работи с машината,а когато са по-дебели дървата и в твоя клип има какво да научиш.Модела в твоя клип обаче е с конусна предавка и като устройство е малко по-капризен според мен,а е и доста по-скъп,без да ти дава някакви осезаеми предимства.След няколкочасово рязане с тези темпове и бутане и кастрене на стари и дебели овощни дървета с моята,електродвигателчето е с температурата на околната среда.Машинката си заслужава,а в поддръжката и просто няма какво да те уплаши.И винаги и при всякакви обстоятелства "пали" безотказно :D :D :D Ползвах я и за банциг и за циркуляр при строежа на покрива на новата ми "Направи си сам" работилница.Всичко мина през нея и се ряза и разкроява на мястото на монтажа.

Прикачен файл

Photo0311.jpg

Прикачен файл

Photo0310.jpg
koveslav - майстор
Едно пояснение за дължината на шината в случая-моделите 3520 и 4020 са една и съща машина,продавана с две различни по дължина шини.Вземи си по-късата,по-удачна е.Едва ли ще режеш някога дърво над 30см в диаметър,а всъщност възможната дебелина на рязане е режещата дължина(размера подаващ се извън машината и зъбната опора) на шината умножена по две.При всички други случаи на рязане дългата шина пречи,излишен и безполезен товар на машините е и създава опастност за непредвидени удари и отскачане.
prascho - майстор
Мхм. Благодаря за препоръката. Честита нова работилница ;).

Всъщност колкото по-близо е дървото до тялото на машината при сряза толкова по-малко се натоварва шината. При големи диаметри зъбците играят роля на лост и спомагат за рязането. При дълга шина и рязане в края има опасност при по-силни натискания шината да се откърти от тялото. Виждам, че самото тяло със зъбците отпред действа като опора на машината при работа.

П.П. Бързо се ориентирам с моделите :). Относно размера на шината и аз следвам твоята логика. Нямам лакомията на жена и мечо Пух :-D

При всички положения верига на производител Х може да се постави на машина Y. Без значение е машината. Виждам, че има стандартизиран отвор за шината. Веригата и шината вървят ръка за ръка /като дупе и гащи/. Т.е. мога да взема всяка една верига без да ме интересува каква и е стъпката .......и да я поставя на всяка една машина стига да е изпълнено само едно условие: да подбера/сменя шина подходяща за новата верига /най-лесно на един и същ производител/. Ама каква логика :).

Извод: комплект верига и шина от китайска машина /електрическа или бензинова/ за 100лв мога да сложа на модел за 1500лв на Щил или Хускварна. Май беше обратното :lol: .
stan73 - майстор
koveslav написа:
http://www.youtube.com/watch?v=ygYe6UyEEXk
Щом си начинаещ,по-добре разгледай този клип-точно за този модел говоря.Ето така се работи с машината,а когато са по-дебели дървата и в твоя клип има какво да научиш.Модела в твоя клип обаче е с конусна предавка и като устройство е малко по-капризен според мен,а е и доста по-скъп,без да ти дава някакви осезаеми предимства.След няколкочасово рязане с тези темпове и бутане и кастрене на стари и дебели овощни дървета с моята,електродвигателчето е с температурата на околната среда.Машинката си заслужава,а в поддръжката и просто няма какво да те уплаши.И винаги и при всякакви обстоятелства "пали" безотказно :D :D :D Ползвах я и за банциг и за циркуляр при строежа на покрива на новата ми "Направи си сам" работилница.Всичко мина през нея и се ряза и разкроява на мястото на монтажа.
Всъщност, човекът в клипът на колегата "Прасчо", използва по-правилен метод за рязане (единствено грешката му е, че натиска машината прекалено много).
А според мен в шернатият от теб клип, братушката прави няколко основни грешки: никога не ползва шината/дъската, близо до зъбите на машината (те са точно там и са точно с тази форма за тази цел) и реже само в плоскост (по-ефективно и лесно е рязането, показано в другият клип), също вместо той да обикаля с кабел само с "женски" (ако мога така да се изразя) щепсел включен към машината, той обикаля с цяла висяща макара, което е неудобно, недопустимо и даже опасно (явно човека си е джигит...). :)
stan73 - майстор
prascho написа:
Мхм. Благодаря за препоръката. Честита нова работилница ;).

Всъщност колкото по-близо е дървото до тялото на машината при сряза толкова по-малко се натоварва шината. При големи диаметри зъбците играят роля на лост и спомагат за рязането. При дълга шина и рязане в края има опасност при по-силни натискания шината да се откърти от тялото. Виждам, че самото тяло със зъбците отпред действа като опора на машината при работа.

П.П. Бързо се ориентирам с моделите :). Относно размера на шината и аз следвам твоята логика. Нямам лакомията на жена и мечо Пух :-D

При всички положения верига на производител Х може да се постави на машина Y. Без значение е машината. Виждам, че има стандартизиран отвор за шината. Веригата и шината вървят ръка за ръка /като дупе и гащи/. Т.е. мога да взема всяка една верига без да ме интересува каква и е стъпката .......и да я поставя на всяка една машина стига да е изпълнено само едно условие: да подбера/сменя шина подходяща за новата верига /най-лесно на един и същ производител/. Ама каква логика :).

Извод: комплект верига и шина от китайска машина /електрическа или бензинова/ за 100лв мога да сложа на модел за 1500лв на Щил или Хускварна. Май беше обратното :lol: .
Да, така е до известна степен, но е важна и направляващата ролка !!!
А иначе шините/дъските и веригите се различават също и по ширината.
iivanov - майстор
Има някои моменти от разсъжденията ви, с които не съм съгласен.Коveslav,колкото и да не ти харесва цената на съединителя, пак ще е по-евтин от пластмасовото колело, ако разчиташ на него, за защита от претоварване.Нямаш ли съединител, дърва недей режи-риска от "защипване" е голям.А зъбния гребен си е пълен т@шак, когато е поставен на малка машинка.Стигне ли се дотам, да трябва с него да си помагаш...по-добре си наточи веригата. :-D Единствения смисъл в него е при хоризонтален срез-да ти избутва машината.Само че хоризонталния срез е почти само при поваляне, а такова, с мотаещи се кабели в краката,не препоръчвам.
ПС А това с по-високата цена на консуматива е несериозно.Колко натоварване ще има тази бъзикня, че да и се износи шината? И след колко време?
bigdragon - майстор
prascho написа:
..... Т.е. мога да взема всяка една верига без да ме интересува каква и е стъпката .......и да я поставя на всяка една машина стига да е изпълнено само едно условие: да подбера/сменя шина подходяща за новата верига . .......
Грешка колега,

Стъпката на веригата зависи от междузъбието(стъпката) на водещото зъбно колело, това на вала на машината.
Ако искаш да промениш стъпката на веригата, променяш три детайла, водещо зъбно колело (обикновено то трябва да е от производителя на машината), веригата и шината, ако шината е със цвездочка на върха, такива са повечето шини.
Има и шини без зъбчатка на върха, тогава ако ширината на канала на шината отговаря на водачите на веригата, може да не сменяш шината.
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 385

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: