Ел. инструментите. Консумативи.
MrMurdjo - майстор
Някой може ли да ми обясни ролята на пружинките, вградени вътре в четките. В случая става дума за машина "Спарки".
Знам, че се води някаква защита, но не мога да си го обясня. До тук единствено пружинката в една от четките е оставила браздичка върху колектора. :?
novgradski - специалист
Преди пружинката има щифче.Когато четката се износи (стигне до глухия отвор) -пружинката избутва щифчето и четката се отделя от колектора назад (да не опира в колектора -няма въртене).
Изображение
При теб или е паднало...или е дефектна бройка...или е махнато .
Когато ми се случи го махам,но се маха и пружинката(за да не надере,както при тебе )...така може да се работи и изкара деня
Изображение
...за другия ден - нови четки.
Изображение
Ако колектора е надран много -дай го на стругар (да му "пусне една стружка").Почисти заосенъците от струговане и между полюсите -от стружки и графит.
lov - майстор
novgradski написа:
Ако колектора е надран много -дай го на стругар (да му "пусне една стружка").Почисти заосенъците от струговане и между полюсите -от стружки и графит.
Добрите майстори го правят на място без да се разглабя машината. Което е по добрия вариант от това да се качва на струг.
MrMurdjo - майстор
Благодаря за информацията.
Вероятно е имало и щифтче, но аз неотдавна придрънах леко четките без да ги вадя, колкото да видя дали се движат в каналите си. Вероятно тогава е станало нещо, защото въпросната четка е и доста по-къса от другата, износила се е повече.
Колекторът не е надран дълбоко, шкурка 800 бе достатъчна да заглади. То всъщност имаше повече черно отложение от недобрата работа на четката. Промени си леко звука на работа и това ме накара да я отворя и огледам.
Имам и нови четки, но понеже работи продължително време като шпиндел на фрезата, ще сменя и лагери, задното лагерче особено е доста ромолящо.
lov - майстор
Компромис с лагерите не си прави защото докато се усетиш и е заминала машината.
MrMurdjo - майстор
Купих лагери от сервиз на "Спарки", SKF, поне така пише на тях, но никой не можа да ми каже дали са с хлабина или не, защото според мен трябва да са с хлабина заради високите обороти.
lov - майстор
Щом е от техен сервиз вероятно са каквито трябва да бъдат. Поне по рано си ги доставяха директно и не вярвам някой да се заиграва да прави размени по сервизите.
MrMurdjo - майстор
Операцията приключи успешно, машинката работи по-тихо. Най-вероятно не съм поставил както трябва и от където трябва да мине кабелчето на въпросната четка. Сега са на мястото си. Но лагерите си бяха за смяна. Добре че преди време поръчах на един стругар да ми направи скоба за вадене на цангодържача, който е набит на вала на ротора, иначе ваденето с груба сила ще деформира нещо задължително.

Благодаря за съветите.

Тема "Четки със защита на електромотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: