• 1
  • 2
Ел. инструментите. Консумативи.
gnf - помощник
Здравейте,

Провокиран от последната промоция на Лидл на пневматични инструменти се зарибих за гайковерт, компресор и евентуално пистолет за боядисване. Всъщност и преди съм искал да се обзаведа с тях, но явно сега желанието е повече :) Тъй като не намерих тема за гайковерти във форума реших да отворя такава и тук да се коментират различните марки/модели, пневматични или електрически за предимства и недостатъци и т.н. Ако пък вече има такава, то нека модератор слее тази с другата.

Прочетох малко за тези Лидълските и се отказах от тях, най-вече от гайковерта и компресора и не ги купих, както и пистолета за боядисване. По-нататък, като пуснат двуглавия компресор с 50л. бутилка (може би) ще се опитам да го взема.
Та да си дойда на думата за гайковертите.
Предвид, че пневматичните изискват и компресор, а от там цената на цялото оборудване расте в пъти, какво бихте казали за електрическите модели, струват ли си, примерно този? Да, оборотите на празен ход са доста малко и има сравнително по-малък максимален въртящ момент, отколкото марковите пневматични. Но пък цената на този е по-ниска, няма разход за компресор, малко по-тежък е и евентуално след време ще трябва да му се сменят четките. Повечето от оценките на притежателите му от линка са в положителна посока, разбира се има и недоволни.
Ако пък ще вземам пневматичен, то той ще е нещо от по-евтините модели на Hazet, Chicago Pneumatic и Ingersoll Rand, след което ще чакам двуглавия 50л. компресор на Parkside да се появи на промоция в Лидл. Спрях се на тях, тъй като искам нещо с нисък разход на въздух (120-160l/min), и номинален въртящ момент около 400-450Nm, а на максимум достигат до към 550-650-700Nm и в същото време да са от доказан производител.

Ще се ползват за любителски цели - смяна на джанти (пролет и есен) на два автомобила, ако е пневматичен компресорът ще се използва и за помпане на гуми, евентуално боядисване на врати и по-малки стени, и когато потрябва въздух, да се продуха нещо. Като съпоставим целите и разходите, които бих направил за пневматичния гайковерт май не е много рентабилно да се охарча толкова пари. Но аз малко съм от породата, която като тръгне да купува нещо първо събира информация, поставя си някакъв бюджет и започва да търси набелязаните продукти. И винаги става, така че, когато настъпи момента на закупуване, бюджета се е вдигнал многократно (гледам да не прекалявам и търся през повечето пъти златната среда или малко отгоре) :), защото обичам да се обзавеждам с качествени неща и поне досега не съм останал разочарован от това, което съм купил до момента. Дано така да продължи и занапред!

Сега е ваш ред да се включите с мнения, препоръки, насоки и споделите придобития опит с гайковерти.

Благодаря!
Последна промяна от gnf на вт окт 14, 2014 6:16 pm, променено общо 1 път.
griffin - майстор
Ами колега аз имам подобен на тоя дето си показал само че производстви на райдер :) преди да ме анатемосате бързам да кажа че винтоверта е зет точно с цел да не си въртя гумите на колите а и по времето когато го земах немах и компресор(не че сегашния ми би захранил гайковерт). Както и да е гайковерта е на 2 години близо и поне от мойта камбанария ми върши работа, много ама много завити болтове не успява да развие, но в повечето случаи успява да се справи с болтовете на джантите на няколкото коли дето съм го пробвал. Според книжката моя е около 450-500 нМ но според мен му е далечко до тия по казатели. Няма регулиране на силата което може би е минус, но аз винаги го ползвам само за отвиване. Леко намирисва ако го напънеш повече но това е може би от искренето :). Може да си отвиеш някой болт където не може да контрираш детайла примерно някоя гайка завита на ос която не може да се блокира. По спомени дадох към 110 или 108 лв и според мен за парите си е повече от добре. Предполагам модела който си дал като линк е сходен с този който ползвам аз. Преди да зема райдъра си бях взел някакъв за акумулатор с две щипки се връзваше към акумулатора, винтоверта само направи едно кръгче извън магазина да го тествам как и беше моментално върнат като рекламация удъра беше умряла работа :).
Четки продават под път и над път и лесно може да си ги сменяш, пневматиката изисква поддръжка също мазане с масълце и отделяне на водата от магистралите на въздуха.
dyaneff - майстор
Не мога да коментирам електрическите, защото нямам опит с тях. Относно пневматичните, компресор с 50 литрова бутилка е малък. Дебита на въздух който се изисква от професионалните гайковерти е голям, и с малък компресор само ще се мъчиш, и себе си и компресора.
gnf - помощник
dyaneff написа:
Относно пневматичните, компресор с 50 литрова бутилка е малък. Дебита на въздух който се изисква от професионалните гайковерти е голям, и с малък компресор само ще се мъчиш, и себе си и компресора.
Явно пропускам нещо съществено.
Този разход на въздух 127л/мин, който го дават по спецификация е някакъв усреднен и този компресор няма да смогне да му осигури нужния дебит, така ли? Всъщност, при какъв въртящ момент на гайковерта се консумират тези 127 литра? Налягането е стандартно 6.3 бара.
griffin - майстор
Колега тия литри са за убавите пневматики :), ако може да ми осигуриш такъв ще го зема даже и с мойта 6л бутилчица, по спомен повечето средностатистически пневматики които повечето хора могат да си позволят са с консумация около 300л или поне така е по книжките им. В темата за лидъл някой беше писал точно какво е дадено в книжката мисля.
gnf - помощник
griffin написа:
Колега тия литри са за убавите пневматики :)
Предполагам този Hazet е от хубавите и е най-евтиния от тези, които съм набелязал ако взема пневматичен. 100-тина евро е и още 15-20 за доставката. Затова искам да знам ако се спра на подобен гайковерт с разход 130-180л/мин. (усреднен) дали посочения компресор на Einhell или аналога му на Parkside ще е достатъчен да му осигури нужния дебит.
griffin - майстор
Аз бих си го зел, ако имам избор и ми трябва :-D, в лидълската тема колега беше писал че лидълския гайковерт който консумира повече го кара с по малък компресор и няма проблеми.
gnf - помощник
ЧНГ на всички! Много здраве и късмет през 2015г.!

Да повдигна малко темата :)

След дълго умуване, чакане, дебнене и малко късмет най-накрая се сдобих с Ingersoll Rand 2130XP. Употребяван е съвсем малко и на външен вид е доста запазен. Тествах го в един вулканизатор, развихме и завихме няколко болта на джанти, бачкаше без проблеми и замисляне (учудващото за мен беше, че човекът изобщо не беше чувал за марката, а практикува тази работа от мнооого години). Сега остава да се сдобия с подходящ компресор, маркуч и накрайници, за да го окомплектовам :-D
gnf - помощник
Да поизтупам малко насъбралия се прах от темата :)
Другата седмица от Понеделник в Лидл пускат акумулаторен гайковерт Parkside PASSK 20 Li A1 за 140лв. Някой има ли мнение за модела и дали си заслужава за тези пари?
lov - майстор
Сега дали си заслужава парите е относително понятие щото ако ще го ползваш 1-2 пъти в месеца да развиеш 4-5 гайки е едно. Или всеки ден по толкова е друго. В първия случай не си заслужава щото след 2 години ще ти трябва нова батерия без да се е изплатила старата..
  • 1
  • 2

Тема "Гайковеврти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: