Ел. инструментите. Консумативи.
preslav - майстор
Привет на всички!
Налага ми се да свържа "индикатор за последователност на фазите" EK-RSTB на ЕЛМАРК - не открих схема в сайта на продавача. Интересува ме само функцията за размяна на фазите, достатъчно ми е трифазен двигател да не се запуска при промяна в последователността. Моторът е около 2 kW - интересува ме дали е нужен допълнителен контактор и горе/долу с какви параметри да е. Схема на свързване (дори и на ръка) върши идеална работа.
Благодаря предварително!
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Ще се мести ли тоя двигател някъде, че да му се разменят фазите. С трифазен щепсел и ще се мести на друг контакт вероятно? Контактор трябва да има, имаш ли някакъв - трифазен?
Не че искам да те плаша ама от това реле нищо не става - работи 2-3месеца и дотам. 2-3 поредни изгарят без причина. Без да е товарено без нищо.
Контактора на схемата трябва да е трифазен с бобина на 220 VAC.
Ако има нещо неясно - питай. :partyman:
Прикачен файл:
RSTB.JPG
RSTB.JPG (40.33 KиБ) Видяна 1926 пъти
hidrazin - майстор
Ами то схемата на свързване май я има нарисувана на самото реле. :?
:partyman:
preslav - майстор
Благодаря за бързите отговори!
Релето още не съм го виждал и не знам дали на него има схема или не - извинявам се, че ви занимавам, но ми беше нужна предварителна информация, а не като отида на място да се почесвам.
Ситуацията с размяната на фазите е малко по-сложна и дори звучи абсурдно, но машината е стационарна, няма щепсели, УЖ няма от къде да се завъртят фазите, но това се случва вече трети път. Става въпрос за болница в Бургас, имат две самостоятелни захранвания и отделно дизел-генератор, моето предположение е, че когато минават от едното на другото захранване се получават тези фалове с фазите. Преди време са крали кабели в единия трафопост, после са сменяли автоматиката по превключването от едното на другото захранване, всичко това е правено от външна фирма и местните ел-техници не са на ясно какво се е случвало и къде нещо е объркано.
Те са си купували релето и си е техен проблем колко ще изкара.
Важното за мен е след като релето се скапе какво се случва, надявам се да не може моторът да се завърти обратно? Добре би било ако просто не тръгне.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
При единият вариант като се скапе, смята че фазите са неправилни и не включва контактите 15-18 и няма разрешение на контактора - съответно двигателя не завърта.
При вторият вариант отчита че фазите са ОК, свети зеленият светодиод, но пак не включва 15-18 и няма разрешение на контактора - съответно пак двигателя не завърта.
Не ми се е случвало, но е възможен и трети вариант (най-лошият), да залепнат контактите 15-18 и става както е сега - пуска двигателя без значение от фазите пък каквото стане.
Щом е за болница може би е хубаво да тръгва автоматично, както и да са фазите - общо с две релета за контрол на фазите и два контактора може да стане.

Тема "индикатор за последователност на фазите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: