Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
sek.1 - специалист
Боите си има достатъчно голяма еластичност ако им влияеше толково температурното разширение и свиване на металите върху които са нанесени колите трябва да ги пребоядисваме всеки месец. Обикновенно проблема е че няма как да почистиш идеално ръждата и къквото остане продължава да работи. Аз за тази цел съм си купил малко песоструйно пистолетче от Мосю Бриколаж но за него ти трябва и мощен компресор.
bikerider_ - специалист
Напротив. Сега, след ръждопреобразувателя не мисля, че е останала ръжда, която да работи. А и според мен проблемът на евтините емайллакове е, че се пукат, пропуксат вода под себе си и корозията тръгва отново.
Eто снимки(в тази зона ръждата се оказа по-упорита и желязото не посивя, както пише в указанието на ръждопреобразувателя, затова ще третирам още веднъж):
http://img90.imageshack.us/img90/9156/dsc01662h.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/9771/dsc01661k.jpg

А и между впрочем, нали не смяташ, че колага ти е боядисана с авто емайллак за 10лв. от железарията?! Има бои и бои. Знам за бои по 100 паунда килото, но с тях работят само професионалните бояджии и никой не ги продава на простосмъртни...
tonkata - специалист
Телена четка, шкурка, ръждопреобразувател, кит ако ще има, грунд, после запечатваш фугите с акрилен силикон инакрая боята.
Не знам какъв ръждопреобразувател ползваш - има един нашенски зелен, рядък като водичка- имам много лошо мнение за него. Същия зелен, самоче от завода в девня изкаран е с гъстотата на олио и действието му е мноооого по добро. Най-добрият който съм ползвал е на Вюрт но е около 80 лв, за литър и няма малки разфасовки. Но дава малък разход и 50-тина грама ще ти стигнат ако има от къде да вземеш.
Най-често ръждата тръгва от фугите, където се събира водата и затова се минават с акрилния силикон. Използва се АКРИЛЕН а не ацетатен по 2 причини. Първо ацетатния не се боядисва отгоре и второ е на киселинна основа.
sek.1 - специалист
bikerider_ написа:
Напротив. Сега, след ръждопреобразувателя не мисля, че е останала ръжда, която да работи. А и според мен проблемът на евтините емайллакове е, че се пукат, пропуксат вода под себе си и корозията тръгва отново.
Eто снимки(в тази зона ръждата се оказа по-упорита и желязото не посивя, както пише в указанието на ръждопреобразувателя, затова ще третирам още веднъж):
http://img90.imageshack.us/img90/9156/dsc01662h.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/9771/dsc01661k.jpg

А и между впрочем, нали не смяташ, че колага ти е боядисана с авто емайллак за 10лв. от железарията?! Има бои и бои. Знам за бои по 100 паунда килото, но с тях работят само професионалните бояджии и никой не ги продава на простосмъртни...
То външно ръжда може и да няма след обработката но няма и начин да бръкнеш във фугата между викела и ламарината а там ако метала не е обработен при правенето на вратата винаги ще избива ръжда. Колкото до боите преди петнайсетина години си стягах за вилата един ГАЗ 69 боядисах го със световрачански автоемайл лак за няма и десет лева килото и не е мръднал вече петнайсет години а джипа седи целогодишно на атмосферните влияния и се кара най много зимата когато по пътищата са наръсили всякъкви гадости.
parvev - специалист
Стефан написа:
Сивото Боди е 999. Що не пуснеш една снимка?
не пиши неподготвен Боди 999 е продукт с бял цвят който се нанася с четка и не осигурява антикорозионна защита
bikerider_ - специалист
М да. Точно този редкия и зелен ползвах. :-D Грундирах и запечатах с Боди 999. Бяло и лепкаво, стяга за секунди. Колко не пропуска вода, ще видим за в бъдеще.
Сега остава въпросът с какво да боядисам цялата врата, респективно и Бодито?

sek.1, не знам за тоя джип, сигурно ламарините са му били прави и здрави, като си го мазал, сигурно и грунда е бил хубав, ама тая врата бая сол и луга я е яла до ден днешен. :wink:
sek.1 - специалист
Тогава мажех всичко с обикновен оловен миниум разтворен с безир просто тогава имах цяло варелче и по мои наблюдения това си остава едно от най добрите антикорозионни средства лошото е че вече не се продава такъв. Джипа го купих от военните и върху него имаше двайсетина слоя боя пръскана през годините свалих я до метал със смивка която тогава ползваха по самолетите и на голата ламарина (която е поне 3мм) изпръсках две ръце миниум за основа и отгоре без шприц кит три ръце световрачански автоемайл лак. Другото което ми прави впечатление е че боята много трудно се надира от клоните в гората и почти никъде няма следи явно качеството на старите матеряли е от значение.
parvev - специалист
Боди 999 не пропуска вода http://www.hbbody.com/prod5.htm може да се боядисва ,боядисай вратата с боя и цвят какъвто желаеш ,но само да не е на нитроцелулозна основа
Единствения начин за истинско предпазване предпазване от корозия е нова врата и каса изработена от 304 или ако са много агресивни условията 316, докато си жив няма да имаш проблем, а това ще компенсира по-високата цена.
Вариантите са много.
Най- скъпия и съответно най- добър е да обработиш цялата врата с пясъкоструйка до стандарт Sa 2,5, след което се нанася епоксиден грунд (150- 200 микрона) и накрая полиуретанова боя (50 микрона) за финиш и забравяш.

Тема "Защита от корозия на стоманена врата?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: