Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
pansim - майстор
koveslav написа:
Но преди два дни не познаваше "залятата" платка на моите снимки........
не разбирам какво точно искаш да кажеш...може би смяташ че те лъжа.
Ако искаш на ЛС ще ти дам името и телефонния номер на човека с вики-б 130А от Русенския край е. Инвертора му е подарен след повреда. Аз му го поправих, човека предполагам е доволен...
Не виждам проблем...
Ако пък смяташ, че мога и имам желание всички инвертори които са ми минали през ръцете да ги помня до последния чарк в тях... :)

Да добавя - съжалявам че вече не е при мен въпросния 200А инвертор, да ти направя две-три снимки да видиш черната заливка, и стърчащите резистори последователно закачени с ВИСЯЩИ във въздуха спойки - нещо абсолютно недопустимо за качествено заводско производство. Но явно напълно допустимо за китайски платки от 60 долара.
Ама нали сте доволни - резнали са ви главите от кръста с цената и сега не можете пред себе си да си признаете грешката и се самоуспокоявате с писаници
Продължавам - въпросния "велик" инвертор даже няма свестен антистик. Въпреки че е шумно рекламиран.
При залепване на електрода тока на късо не пада под 60-80А което е ток за работа с 2.5мм рутилка.
Е, що за антистик е това? Знам че няма да ми повярваш, но нали имаш приятел с такъв инвертор? Лесно ще го тествате
Та така...давайте повече факти и по малко емоция.
idunno - специалист
Kолега fore, аз вертикалните заварки ги правя на по слаб ток примерно 65A и ако е рутилов електрода го запалвам и от долу нагоре го карам като елхичка като задържам леко в двата края.Когато е базичен - просто движение като полумесец, като гледам тока да е една идея по-силен и воденето на електрода да е по бързо, дъгата по-къса.Като махнеш шлаката и няма надрези, значи си ок.Заварка на тръба за начинаещ- усилваш ампеража на 80-85А и отдолу нагоре правиш къси хоризонтални движения с прекъсване по вертикала , като се стремиш всяко следващо да покрива наполовина предишното, това с рутилови електроди 2,5мм.Не се засилвай към големите диаметри електроди освен ако няма да заваряваш 5-6мм дебелини.Не е лесно да се заваряват тръби, така че ако не ти се получи веднага не се отчайвай. :)
С базични електроди и без прекъсване тръба да завариш ще ти трябва доста опит, по-добре карай с рутилови.Ако ти се наложи да заваряваш профил(тръба, квадрат) към планка точковаш на три-четири места за да не ти дръпне заварката и караш прав шев без колебателни движения и без да надеждаш много електрода.Ако трябва повече шевове един след друг гледай всеки следващ да презастъпва наполовина предишния, тук базичните електроди ще са ти повече от полза и дръж дъгата къса.Понеже едният материал е почти винаги по- дебел от другия можеш да ползваш леко колебателно движение към по дебелия материал, но гледай и скоростта та да не прогориш по- тънкия материал.Малко практика трябва когато е тънко към дебело - гледай да не се задържаш много с електрода по тънкия материал.Ако ти се отвори дупка продължи си и после с рутилови електроди я запълни.Експериментирай с ампеража, дъгата и скоростта на водене на електрода за да свикнеш с различните видове електроди при вертикал и подобни.
fore - майстор
Ето я Асмата

Малко ги направих нарочно по дълги новите колонки от тръбите и се получиха леко на криво, но като се раззелени асмата няма да се вижда.
Нарочно ги вдигнах да е по високо. Че от страната на стеблото се беше смазала от едно време и сега като я орязахме и я вдигнах и там на макс.

Прикачен файл

3n.jpg

Прикачен файл

2n.jpg

Прикачен файл

1n.jpg

Прикачен файл

984025_10201730107115770_907955379_n.jpg

Прикачен файл

11006434_10203821652283092_8795644276469837443_n.jpg
pansim - майстор
idunno написа:
Ако ти се отвори дупка продължи си и после с рутилови електроди я запълни.
Имам питане като любител заварчик. С рутилови електроди или с базични се запълват по-лесно отвори. На мен ми се отдава повече с базични. Или нещо греша в технологията. По принцип не обичам рутилките...не ми се получават с тях заварките, както с базичните
Благодаря.
koveslav - майстор
С базичните по-лесно се запълват,даже с тях се работи с една идея на по-нисък ампераж.Т.е. с точния ампераж.Защото за да водиш по-точно дъгата с рутиловия иска да усилиш тока,леко да "духа".С рутилов Вежен 2,5мм например се налага в кофти ситуации да прикапваш или да заваряваш на последователни точки и при 110-115A за да пробива замърсяванията и да не прави шупли. При същия ток с базичен се пробива почти мигновено или от лош контакт не пали леко и губиш време.Обаче точно в ситуации като на асмата,на труднодостъпни места където се налага понякога дори да огънеш електрода,за да завариш както трябва нужната зона и чистенето с ъглошлайф е напълно невъзможно,рутиловия е за предпочитане като лекота на палене.Другата лоша страна на базичния в такива конструкции е че много повече "опъва" при изстиване.За това съветвам за OK 46.00-това е пак рутилов E6013,но стабилизиран като горене електрод.Пали си леко като Вежен,но дъгата е "послушна" и шлаката не те изпреварва.С обръщане на поляритета наливаш или проваряваш повече,според мен гори еднакво стабилно.На практика за битови нужди решава всички недостатъци и на трансформаторния електрожен в описаните ситуации и фугите се наливат перфектно.Една от много кофти ситуации за Вежен според мен е заваряване на две съседни тръби,независимо дали са успоредни или кръстосани.Ако пък са поцинковани.....С ОК46 дори и с 2,5мм се налива от първия преход,независимо дали си с трансформатора или с инвертора,а и позволява да намалиш ако трябва и в движение ампеража,за да не пробиеш, без да прави шупли при по-нисък ток(ако инвертора ти е на рамо и едната ръка е на потенциометъра,естествено).Килограма последно ми излезе около 5,20-5,50лв мисля,но и бройките вътре са повече,защото обмазката е доста по-тънка от на Вежен.Предлага се 2,0 2,5 и 3,25мм на пазара.Но с 2,5 може да се свърши всичко битово на практика,а и не само битово.Вземете за проба и ще ме споменавате с добро :D
idunno - специалист
Когато е малка дупката с възвртано постъпателно движение на електрода(базичен) става.Но ако е по големичка( виждал съм и колкото 2 стотинки тук таме :) ) и е тънък материала се налага да се насложи материал от ръба на дупката навътре това става лесно с прекъсване и затова се използва рутилов електрод,просто с него се работи по- лесно, когато трябва да се прекъсне дъгата и след секунда да се продължи.Базичните електроди са прекрасни, но при тях се започва шева и ...докато свърши електрода.Има места когато рутиловият електрод превъзхожда базичния-това са местата когато трябва да се правят къси шевове, защото повторното запалване на базичния електрод си има неговите недостатъци(не заради електрожена, а заради самия електрод), аз примерно когато заварявам с базични електроди, карам шева и ако спра по някаква причина слагам друг електрод(говоря за тръби с по големи цолажи), после с една пила оправям върха на използваните електроди и ги ползвам за други заварки, или ако не ми се занимава просто рязко ги чуквам да падне нагара и после драскам, по този начин палят по-лесно.Много зависи колко важна заварка се прави.За стандартните заварки, които не са подложени на вибрации или други динамични напрежения, рутиловият електрод е ок(лично аз ги харесвам с по тънка обмазка).
За съжаление няма универсални електроди- за всяка работа и съответния електрод.За целулозните даже не говоря, заради тяхната специфика на работа и местата където се ползват.
fore - майстор
Тия Ок къде се намират ?

Аз тук в София намерих Хюндайски-5 кила кутия за около 15 лева, не помня. Добре горят, незнам дали са много качествени. Като чели им е по дебела обмазката и има шлака, не е като да няма- бой с чука.
Някой пробвал ли ги е ?

Ей и тая обмазка не знаех че трябвало да е по тънка !

Есабските са Вежен нали ?

Имаше и някаква немска марка в Прованса- Вьортнер ли не помня точно- нещо с В ???

=============
Абе каква ръкохватка да си купя по на тънкана, че тая дето е в комплекта е ...........

Презапойх връзките и проблем нямам, но ръкохватката си е тънкана - последно се поразби бакелитната хватка дето я държа- всъщност шпилока се презави навътре в нея и тя започна да се мандахерца лево десно/ горе долу. Много мразя луфтове. Излекувах я с болтче-завито отгоре и стегнато, но стърчи над бакелита. Та я замотах и с микропореста гума за термо и токоизолация. Стана стабилка, но до кога ???

В прованса за 5,5 лева имаже една доста масивна и яка с яка пружина и точно с болт за фиксиране и прикрит в бакелита- абе мисля да я взема другият път. Два пъти по масивна от моят макарон и като масинг и изобщо- пак имаше китайски яроглиф, но ........
Последна промяна от fore на пон мар 23, 2015 9:12 pm, променено общо 2 пъти.
Avas_co - майстор
fore написа:
Тия Ок къде се намират ?

Имаше и някаква немска марка в Прованса- Вьортнер ли не помня точно- нещо с В ???
Косис, тоя Прованс къде се намираше във Франция ли ?
fore - майстор
Не на Северният полюс точно до на Амундсен флага, и малко в лево от на Скот !!!
Ако искаш Колега Авас-ко ще те упътя да вървиш на там на Франкфурт на ....................

Ей таман драмата спре и се помирят нещата и се появи некой нов/стар Режисьор/Аматьор и си ..................... :-D
Avas_co - майстор
fore написа:
Не на Северният полюс точно до на Амундсен флага, и малко в лево от на Скот !!!
Ако искаш Колега Авас-ко ще те упътя да вървиш на там на Франкфурт на ....................

Ей таман драмата спре и се помирят нещата и се появи некой нов/стар Режисьор/Аматьор и си ..................... :-D
И как я виждаш тая работа, с тоя ти начин на писане...
Та, я кажи все пак, къде се намира тоя Прованс?

Тема "Избор на инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: