Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
koveslav - майстор
gogo7777 написа:
По етикет,работно напрежение на Кракра- 56v.
160А при Кракрата е форсирания режим на трафа...т.е. с по-малко намотки в първичната. За това на табелката няма такива напрежения :)
По принцип всяка по-висока степен при регулиране с първичната се постига с работа с все по-малко намотки.Т.е. все по "на късо".Напрежението във вторичната зависи преди всичко от нейния брой намотки,който при същия случай остава постоянен и естествено се влияе и от силата на магнитното поле.Ако колегата Пансим е мерил напрежения на съвременна Кракра,това означава най-вероятно,че и липсват известен брой намотки от дебелата и скъпа вторична на трафа....Но дали ще вади и същите ампери? За компенсация дано не са "окъсили" още повече и първичната,което ще значи по-малко ПВ и по-голяма консумация на енергия.
При Кракрата една от особеностите на трафа е,че част от първичната е навита на бобината под вторичната.Мисля(не съм добър теоретик,извинете ме ако не се изразявам правилно),че точно това води до някакво търсено и постигнато балансирано втърдяване на характеристиката и по-уверено палене на електрода.По подобен начин е навит и поръчания някога от баща ми 200А траф на 8 степени,който пазя като много скъп спомен.Напреженията му варират от 42 до 74V,но при никакви обстоятелства съответния за степента електрод не ми е лепнал или не ме е затруднявал с паленето си с него.С такива трафове можеш да скъсиш дъгата до минимум и да забиеш електрода без да "клекне" и залепне,можеш и да я удължиш до необходимото.
agj - майстор
saraneron написа:
Колеги съфорумци!Бихте ли дали рпиблизителни данни за разхода на аргон и другите газове при заваряване в газова среда ?И цената на тези газове :? ,за колко заварка стига с едно зареждане на ,,Х,,литра бутилка?
Наистина "интересен" въпрос !На който едва ли някой може да да даде точен отговор ,защото разхода на газ зависи от доста различни по естество условия! И в следствие на тези условия една бутилка газ може да бъде изразходена в много широк диапазон от време-от няколко дни ,до дори година :) За цените на газовете може да се информираш при дистрибутора или дистрибуторите в града от който си!Всеки дистрибутор може да предлага различни условия за ползване и съответно различни цени на услугата .
saraneron написа:
Всичко като консумативи?Какво трябва да се купи допълнително към инвертора за да заприлича на използваема 100% машина?Навярно има и други малки и по-големи подробности които никъде не ги срещам като инфо.Благодаря предварително за отделеното време ,надявам се информасията да е полезна и за много други начинаещи и незнаещи!Въпросът може да не е зададен коректно и технически издържан ,за което се извинявам!
Поне така както си задал въпроса ,ми се струва че питаш за следното:
agj написа:
Почти всички заваръчни инвертори за РЕДЗ могат да бъдат използвани и за ВИГ заваряване. Това може да се осъществи с допълнително оборудване с ВИГ шланг с горелка с вградено кранче и маркуч за директно свързване към аргоновата бутилка.
Изображение
По този начин ВИГ заваряването се извършва с контактно запалване на дъгата.
Контактното запалване на дъгата може да са осъществи по два начина:
Scratch Start
Lift Start по често срещано като LIFT ARC или LIFT TIG
За повече подробности погледни тук: viewtopic.php?f=56&t=46743
pansim - майстор
koveslav, виждам че проявяваш интерес по темата за трансформаторните електрожени.
Може би ще ти бъде интересна информацията тук: http://tool-land.ru/raschet-svarochnogo ... matora.php
koveslav - майстор
pansim написа:
koveslav, виждам че проявяваш интерес по темата за трансформаторните електрожени.
Може би ще ти бъде интересна информацията тук: http://tool-land.ru/raschet-svarochnogo ... matora.php
Благодарско,интересен материал!
fore - майстор
saraneron написа:
След един ден четене по форума стигнах до мое заключение ,че един най-обикновен АС ЕЛЕКТРОЖЕН ЗА ДОМАШНИ НЕПРОФЕСИОНАЛНИ нужди е най-добрата инвестиция.На времето се продаваха по 110лева в Илиенци с плавна настройка.Около 10 килца в кашонче.Има ли ги сега ,незная....?Факта, че евтините инвертори се чупят по-често и работата им е по-скоро на голям късмет и то недълговечен а хубавите са златни е интересна дилема и избора към едното май клони към снобизъм !

Изобщо не е добре тоя тупан отникъде !
pansim написа:
nikolson написа:
Напълно аматьорско домашно ползване. Дават му 5% при 130А и 60% на 45А при 10 минутен цикъл. Малко слабичък ми се вижда, но като се замисля, аз 30 секунди шев/заварка кога ли ще правя. :lol: От друга страна, тежи 3 кг.
Питанката ми е, какви възможности има тая машина и колко е надеждна/дуракоустойчива?
Вчера ремонтирах предишния модел Гизми 131. След ремонта го тествах - един електрод 3.2мм рутилов и един 2.5мм пак рутилов и светна защитата. В интерес на истината много бързо охлади и тръгна пак. За домашна работа става. Работи прилично с базични електроди.
Трудна машина за ремонт и повече от 80-90А не е желателно да я напъваш. Няколко такива ми идват с пробити изправителни диоди, а смяната им е доста трудна и неприятна операция

Лично Аз като непрофесоналист тоя Гизми 131 го пускам в ОЛХ да пътува директно ! Какво е това да завариш два електрода с 3,2 и 2,5 и да прегрее ? Аз цял ден за заваряване на две арматури нямам. Като видях как изгорих над 30 електрода от 3,2 мм за усилване на една асма и добавяне на ферми от арматурни в конструкцията и за по 3-4 часа работа на ден за точно три дни. Какво правя ако трябва да чакам тоя Гизми да заварява по два електрода и да спира. Имаше моменти в които точно по два електрода ги топях един след друг- само тръскам угарката и още ми пари от нея. :?
nikolson - майстор
Отказах се от Гизмито. Засега оставам със стария. Няма нещо, което да е на хоризонта за усилна работа, да оправдава купуването.
Благодаря за разясненията.
pansim - майстор
fore, за всеки влак си има пътници :)
Твоя инвертор е тежък 8кг, а гизмито е 2.9кг. И е на една четвърт като обем. Не знам дали си виждал на живо но е доста миниатюрен. Та така...един си купува Опел корса и е доволен, а друг иска да си купи Камаз...Всеки според потребностите.
Важното е да има удоволствие от добре свършената работа в края на деня...на чаша вино например с поглед вперен в новата метална конструкция :partyman:
koveslav - майстор
pansim написа:
fore, за всеки влак си има пътници :)......
......Важното е да има удоволствие от добре свършената работа в края на деня...на чаша вино например с поглед вперен в новата метална конструкция :partyman:

+6! В това е истината! В удоволствието от работата. А изпитваме ли удоволствие от свършената работа и "апетита идва с яденето"!Тогава с кеф се харчат пари за още и за още по-добри машини!
fore - майстор
Виждал съм малко по голям от този.
fore - майстор
gogo7777 написа:
Електродите за дуплекс стомани ,неръждаеми стомани, доста често изискват малко повечко напрежение на празен ход ,така че да се работи с тях с пернишка саксия ще е доста трудничко
Така е за саксията, но аз говорех за АС машините и приложението им /макар и остаряло/ по принцип. Все пак саксията ГО МОЖЕ, за жалост само с 4 вида безични електроди и съответната манипулация върху тях.....заварява идеално. И още нещо, когато се налага да се заварява средно-легирана стомана, дуплекс или подобна, а разполагаме само с Пернишка саксия и великолепният Вежен :lol: , винаги можем да модифицираме електрода /да стане рутил-базичен/, а по време на самата заварка да долегираме с подходящата тел директно в стопилката. Вежена отдава много бързо метала във ваната и е много подходящ за подобни гимнастики.
Я обясни за това модифициране на електрода - рутил/базичен ?

Тема "Избор на инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: