• 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 441
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
agj - майстор
a_stoev написа:
П.П.П. За промяната на параметрите каква би била причината? Скапване на кондензаторите или деградация на транзисторите?
Според мен причината е единствено във Фрониуса -скапал се е нещо :-D И може би ще трябва да ходи на ремонт ....а пък то пусто ремонта доста скъп ....може да е и колкото цента на един нов "китаец" ! :drinkers:
themechanic - специалист
pansim написа:
По-голямо сечение, няма да навреди на електрожена,но на теб, със сигурност :)
Просто е много тежък и неудобен толкова дебел кабел.
А 16мм^2 истински качествен меден проводник е точно за такава машинка. То и без това там едва ли има повече от 130-140А
Не се притеснявай!
Благодаря колега, точно това исках да чуя, дали му вреди по големия квадрат кабел или не, а това че щяло да ми тежи нали знаеш то "луд не умалява " :) :)
themechanic - специалист
Аз съм виждал още в ония години, преди демокрасията, когато нямаше инверторни апарати, ппоне в България де,а стартират трактор от инверторен агрегат, (триодин май беше или нещо таков, чешко производство) , трактора си запали без проблем, а сега тия инверрторните китайци дали могатда изпълняват същата роля не знам. А би трябвало да могат, защото с триодините се изпълняваше същата работа, заварява се със стоманени електроди и заварки на аргон...
pansim - майстор
Ще обясня накратко:
Напрежението на празен ход на инвертора е най-често от 60 до 85 волта На ТРИОДИН-ата е подобно, смо че това е мотор-генератор, което не променя нещата

Ако говорим за трактор от преди 30 години, в който единствената електроника са крушките на фаровете, може и да мине номера.
НО ВНИМАНИЕ - при всички съвременни трактори, камиони и леки автомобили, има достатъчно скъпа, сложна и чувствителна на пикове в захранването електроника.
Акумулатора на автомобила, се явява един сериозен филтър на всички смущения по електросистемата, но това е така само ако той /акумулатора / е технически изправен. При заминал акумулатор, и пускане с инвертор, с напрежение достигащо 85 волта, има голяма вероятност от повреда на електрониката.
Не си правете експерименти!
a_stoev - майстор
Именно заради напрежението на празен ход не ми се рискува.
Конкретно трактора е т-150 където единствената електроника е реле регулатора и има акумулатори 2х12V 120Ah. Проблемите са при голям студ. На теория като закача електрожена на клемите би трябвало да започне заряд и напрежението да спадне до 28V. Само че тока на зареждане би бил много голям и дали няма да кипнат или взривят акумулаторите от голямото количество водород. Евентуално ако се свърже през съпротивителен проводник за ограничаване на тока??? Или неговото си регулиране за ограничаване на тока е достатъчно, не знам как работи.
Питам общо взето теоретично, нямам дупе да пробвам, дори и да имам инверторен електрожен.
juvesan - специалист
Здравейте,
за да съм и аз "барабар Петко с мъжете" се сдобих , благодарение на колегата dragozow с един arc 140. Поръчка, доставка, документация, много "питанки" от моя страна ( на които любезно обясняваха) - а бе както се полага. Едва дочаках да се прибера от един обект и почти посред нощ заседнах да тествам... Измъкнах една шепа рутилови дебелообмазани универсални електроди и започнах да ги пържа както ми падне. Нямам забележка, с изключение на един неясен за мен момент, който не мога да си обясня: нещо като "забързване" на дъгата с намаляване на електрода и приближаване на "щипката" на "масата". Не знам ще се види ли на снимката самият шев... просто усещането е, като че тока осезаемо и плавно се увеличава с края на електрода в последните 7-8 см..... имам едно Кемпи 160 мини - не го наблюдавах там този момент, поне не така явно. Не следва ли тока да е стабилен през цялото време?Или нещо аз се задълбочавам ? Теста го провеждам- започвам електрода и до край... Иначе съм много доволен от тестовете на машинката , надявам се да продължи така =D>
https://picasaweb.google.com/lh/photo/V ... directlink
п.с Да уточня -наз не съм заварчик, заварявам неотговорни детайли за лична употреба... за тези , които ей сега ще ме сдъвчат, че нещо не е по реда си :)
pansim - майстор
Най-добре е да се проведе бърз експеримент с амперметър. Това ще покаже дали си внушаваш, или наистина е така. Може да се увеличава тока с намаляне дължината на електрода, ама не е редно. Може да има не добра стабилизация на заваръчния ток.
Пробата ще покаже- тествай. Или обратно при Драгозов - да видиш дали друг екземпляр го прави същото

ПП И не го сравнявай с КЕМПИ :) Много е далеч от него.
hidrazin - майстор
малко офтоп. :-D Пансиме, пансиме, намери и ти къде да питаш за IGBT транзистори. :)
:partyman:
juvesan - специалист
да се проведе бърз експеримент с амперметър.
:prayer: ей , как не ми хрумна веднага, тъкмо да си проверя правотоковите ампер клещи на по-високи токове =D> ... и леко уточнение - има ли някаква стойност или някакви проценти, които да стандартизират този момент? Не, че бих тръгнал да се формализирам толкова, все пак, това не е фрониус или кемпи, говорим за различни пари все пак и въпреки всичко, за спортна злоба би ми било интересно...
а относно сравнението с кемпи - е, че то е доста дърта "прангия" изгорила доста електроди ( признавам - абсолютно безпроблемно засега) - има логика кЕтаеца да е поне на неговото ниво - все пак се сравнява с "дяда" си ... :drinkers:
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 441

Тема "Избор на инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: