Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
antmadara - специалист
Имам стара фреза У320, на която е нужен ремонт. Търся схема на ел. инсталацията, и евентуално кинематична схема. Благодаря!
sek.1 - специалист
Схема на ел инсталацията имам но май друга документация не е оцеляла. В работата имам две такива ФУ 320 на които никой не работи от поне десет години защото имаме поне десет по нови включително център и Декел работа няма а и машините имат много електрически проблеми. Дай нещо имейл да ти пусна схемата.
antmadara - специалист
Може на този: antmadara@abv.bg
Благодарности!
sek.1 - специалист
Пуснах ти я схемата но да си знаеш на тия машини електро инсталацията им е слабо място. Преди няколко години един колега се беше засилил да пуска едната в работата десетина дена се бори си инсталацията докато ние го спуквахме от бъзици. Накрая ни събра няколко човека да ни покаже че всичко е оправил и машината работи перфектно . Пусна една пробна стружка и някъде на средата на детайла бързия ход се включи сам счупи инструмента и детайла изхвърча от менгемето. Човека се скъса да псува не за друго ами защото знаеше че ще го бъзикаме до пенсия.
antmadara - специалист
Благодаря за предупреждението, но аз съм оптимист и не смятам да се разколебавам. Кажи нещо по-конкретно за слабостите на ел. инсталацията (електромагнитен съединител, бключватели и т.н.), да зная на какво да наблебна?
sek.1 - специалист
Ако искаш машината да ти работи без проблеми трябва да подмениш почти цялата ел. инсталация . Изолацията на кабелите в сноповете се пука в следствие на дългогодишната експлоатация и въздействието на маслата охлаждащите течности и стружките. Другия основен проблем са ключетата които включват самоходите и бързия ход ако въобще работят обикновенно са много разбити и трудно се регулират. От съединители обикновенно не страдат на наще две никой не знае къде са и как се стига до тях което означава само едно че никога не са дефектирали. На новите модели ФУ 251 и 321 до съединителите се стига много лесно цялата редукторна кутия на масата е на касета заедно с двата съединителя за няма и половин час се вади. Получихте ли ел схемите на струговете които ви пратих?
antmadara - специалист
Между другото фрезата е много шумна, има нещо повредено в главното предаване и ще я отваряме, към какво да се насочим?
Благодаря и за схемите за струговете!
sek.1 - специалист
По принцип ФУ 250 и 320 са доста по шумни от 251 и 321 първо вижте има ли въобще масло (в редуктора и фрезовата глава) после свалете вертикалната фрезова глава и я включете без нея. Ако шума не е в нея свалете ремъците на ел мотора и го чуйте той как работи бедна ти е фантазията къкви звуци могат да идват от един ел мотор със скапани лагери също огледайте и шайбите да няма някоя с разбита шпонка ако и това не е трябва да се отваря основния редуктор там всичко е възможно и най вероятно се е озъбил някой лагер наще са произведени някъде около 1965 година и никога не са им отваряни редукторите. Ако стигнете до него пробвайте с превключвателния механизъм да наместите колелата в неутрално положени така можете да диагностицирате половината редуктор дали шуми. И наще две служебни са доста шумни но понеже никой не работи на тях не им обръщаме внимание. Снощи сканирах целия технически паспорт на ФУ 320 но дори и архивиран идва доста голям и не минава през скапаното АБВ. Пуснах паспорта разделен на две писма не знам точно на кой адрес от ваще е.
antmadara - специалист
Отворихме скоростната кутия на фрезата, защото явно шуми от там, но не се вижда някаква явна причина за силното дрънкане. Онцепих валовете с трите вилки, и каточели всеки един се движи що годе безшумно, когато се зацепи всичко обаче явно се натрупват шумовете и може би в крайна сметка се дължат на олуфтяване в зъбните колелета.
sek.1 - специалист
Ако са поизносени зъбните колела спасение няма така ще си работи докато "умре". Сипете и малко по гъсто масло по принцип старите масла от серията Толина бяха по гъсти от сегашните ММ 20 и ММ 30 които ги дават за редукторите на металорежещи машини а може и някоя автомобилна молибденова добавка за скоростни кутии да и сипете. Маслото във вертикалната глава е хипоидно (диферинциално SАЕ 80W90).

Тема "Ремонт на Фреза У320" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: