Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Frysco - специалист
Става дума за задните на пода на Опел Вектра А, 1989.Който се е сблъсквал с тях, знае за какво става дума-доста засукани по форма и изработени оригинално от застъпени ламарини.Гние та се не трае.
Та на моята и е време да бъдат сменени, но такива неща за резервна част няма.И въпроса ми е могат ли да бъдат изработени по поръчка?Цената която бих платил, не е определяща, важно е качествено да станат.

Изображение

Изображение
На тази снимка, там където е мацано с грунда се явява чупка за амортисьора.

Ето няколко линка, на изкърпване на място на тази греда:
http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg
http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg
http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg
http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg

Там където виси ухото на моста, при мене е най много загнило.Малко по нагоре, където е уширено стъпва пружината-при мене е кърпено там, но изработката е отвратителна.Въобще цялата искам да я направя наново, от прага до бронята.
Spokoiniq - майстор
Кърпи с дебела ламарина, една вектра на покойния ми баща кърпих с 3мм ламарина точно на бомбето при пружината и наоколо, още я карат, но...ПРОДАВАЙ Я!Ако не си виждал паднал заден мост на път...аз съм :-D
Frysco - специалист
Да, благодаря за мнението, но ако искам да я направя за да си я карам, а не да я пробутвам на друг да му бере кахъра?
schuldiner - майстор
За можене - със сигурност, ама не знам кой и къде. На мен ми правиха на две коли такова нещо, обаче се пенсионира тенекеджията преди 3-4 години. Дори едната кола минава на техническа комисия, че по невнимание й беше изрязал номера на шасито. Бе после пак на скрап отиде, ама и в КАТ се накефиха на изпълнението...
Spokoiniq - майстор
Frysco написа:
Да, благодаря за мнението, но ако искам да я направя за да си я карам, а не да я пробутвам на друг да му бере кахъра?
Ако търсиш кой да ти я направи, моя тенекиджия, който прави вектрата живее и бачка в с.Герман, мога да те свържа, пиши на ЛС
Frysco - специалист
Не бе хора, явно не съм се изразил ясно.Заварките не са ми проблема, вече я изкърпих отпреде, но там беше на лесни места-изрязах си и си оформих парчета, после заварка на електронит и яка обработка отвсякъде, дори и по скритите места.Гаранция-10 год. [-o<
Въпроса ми е за изработката на греди-имам идея как става, абкант, матрици, поансони.Въпроса е че нямам опит с изработката на толкова сложен детайл, затова питам, може ли да стане.Адреси и места където да питам направо, също са добре дошли.
Също така, ако някой знае и не му бърка в паницата, може да сподели как се правят такива засукани греди.
mcm - специалист
Предстои ми да оправя пода от долу на колата, няма нужда от кърпеж, но покритието му е доста повредено. Ако не е тайна, би ли споделил с каква боя или покритие обработваш заварките и кърпежите. Това червеното и бялото покритие от снимката. Благодаря предварително.
Frysco - специалист
Бялото е епоксиден грунд.Има на лакпром, много добър.Избягвай Body.Епоксидния е двукомпонентен винаги, тъй че не забравяй и втвърдителя.Черното е Тектил Бодисейф, аз също го ползвам, във вид на аерозол-страхотен защитен продукт за кухини и вътрешни повърхности.Едно към едно с гадната руска черна консервираща течност, която няма миене и чистене.Не става обаче за отдолу на колата-по добре е една ръка битумен продукт, примерно ларопласт на лакпром.Отново избягвай Body.
Можеш върху грунда да сложиш и една ръка боя.Идеята е че битума все някога ще падне, просто е такъв продукта.Като падне, трябва боята да опази доколкото може.
Заварки и кръпки се мажат по ръбовете с полиуретаново лепило или поне строителен битум на флакон.Битума обаче остава мек.
На снимката червеното е алкиден грунд, препоръчвам го само за места където не е изложено на солната баня зимата.Примерно в коша може.Тази кола не е моя, дадох снимките само за да онагледя въпроса си.
zimel - специалист
Фриско, засуканите греди, аз си ги правех от две или повече надлъжни части от по-дебела ламарина, напр. 2-3 мм.
Отделните елементи от гредата ги "снемах" с шаблон от хартия, после нанасяш шаблона на ламарината, изрязваш, огъваш доколкото може по формата предварително, прикачваш, причукваш и така равномерно от единия край до другия.

Когато всичките детайли са прикачени и напасвани започваш да заваряваш всички детайли с цялостни шевове.

Ааа и някой да не си помисли, че съм кърпил коли с три милиметрова ламарина , това е само при гредите с пружините.
Frysco - специалист
Аха, разбрах... това ми е единия вариант и на мене.Двете стени труд и творчество на народната младеж, а отгоре затворени с трета.А как засече положението на ухото за моста?

Тема "Изработка на ламаринени греди на автомобил." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: