Стана един гаф с един двигател и при набиването на ремъчната шайба се оказах по як
-отколкото умен и тялото се счупи.
Та въпроса ми е ще мога ли да го заваря сполучливо(пуснал съм тема в Купува за същото тяло) за да стане достатъчно здраво да се използва отново. Имам право токов инвертор 100 ампера и електроди за чугун SUPER NI(Въй джанъм много скъпи 1,40лв броя). Имам и опит в заваряването, но не и с чугун. Как точно да процедирам при заварката за да не сгафя. Варианта майстор отпада или ще стане, или не. Поздрави.
- 1
- 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
ZEDYCUS
- майстор
18 мнения в "Заваряване на чугунено лягерно тяло от ел.двигател ?"
zimel
- специалист
- Мнения: 389
Според книгата " Заваряване и рязане на металите", която имам:
Електроженно заваряване на чугун. Особености при заваряване на чугун.
Чугун се нарича сплавта от желязо и въглерод, в която се съдържа от 1,7-4 % въглерод, 1-3,5 % силиций и 0,3 -1% манган.
Въглеродът в обикновения леярски чугун се намира предимно във вид на графит, разположен между зърната на сплавта.
Основните затруднения, които се намитат при заваряването на чугуна са следните:
1) Местното превръщане на зърната на графита в химическо съединение на желязото и въглерода- циментит, от което напластеният материал получава структура на бял чугун и шевът не се подава на последваща механична обработка. Това явление се нарича" отбелване" на чугуна и може да стане в напластения метал или в основния метал, нагрят до температура , близка до температурата на разтопяването . За отбелването на чугуна спомага изгарянето на силиция в мястото на заваряването,което облекчава отделянето на въглерода във вид на графит, а така също ускорява охлаждането на течния метал в мястото на заваряването.
2) При охлаждането на чугунената част, особедно ако тя има сложна форма, възникват значителни напрежения в резултат на неравномерното свиване , което предизвиква пукнатини в напластения и основния материал.
3) Сравнително ниската температура на разтопяване и бързото преминаване на чугуна от твърдо в течно и обратно,в резултат на което газовете не успяват да се отделят от метала и шевът често се получава шуплив. Това заставя да се извършва заваряването на чугуна само в долно положение.
4) Образуват се при заваряването ципи от много трудно топими окиси на силиция, имащи по-висока температура на стопяване, отколкото на основния материал.
Чугунените части в зависимост от техните размери и форма могат да се заваряват без и с предварително загряване.
-----------------------
Бел. на авт.
-----------------------
Според това, което аз съм учил , има няколко вида чугун и единия оттях въобще не подлежи на заваряване.
Пожелавам ти успех в ремонтните дейности.
Електроженно заваряване на чугун. Особености при заваряване на чугун.
Чугун се нарича сплавта от желязо и въглерод, в която се съдържа от 1,7-4 % въглерод, 1-3,5 % силиций и 0,3 -1% манган.
Въглеродът в обикновения леярски чугун се намира предимно във вид на графит, разположен между зърната на сплавта.
Основните затруднения, които се намитат при заваряването на чугуна са следните:
1) Местното превръщане на зърната на графита в химическо съединение на желязото и въглерода- циментит, от което напластеният материал получава структура на бял чугун и шевът не се подава на последваща механична обработка. Това явление се нарича" отбелване" на чугуна и може да стане в напластения метал или в основния метал, нагрят до температура , близка до температурата на разтопяването . За отбелването на чугуна спомага изгарянето на силиция в мястото на заваряването,което облекчава отделянето на въглерода във вид на графит, а така също ускорява охлаждането на течния метал в мястото на заваряването.
2) При охлаждането на чугунената част, особедно ако тя има сложна форма, възникват значителни напрежения в резултат на неравномерното свиване , което предизвиква пукнатини в напластения и основния материал.
3) Сравнително ниската температура на разтопяване и бързото преминаване на чугуна от твърдо в течно и обратно,в резултат на което газовете не успяват да се отделят от метала и шевът често се получава шуплив. Това заставя да се извършва заваряването на чугуна само в долно положение.
4) Образуват се при заваряването ципи от много трудно топими окиси на силиция, имащи по-висока температура на стопяване, отколкото на основния материал.
Чугунените части в зависимост от техните размери и форма могат да се заваряват без и с предварително загряване.
-----------------------
Бел. на авт.
-----------------------
Според това, което аз съм учил , има няколко вида чугун и единия оттях въобще не подлежи на заваряване.
Пожелавам ти успех в ремонтните дейности.
agj
- майстор
- Мнения: 1986
Доста си го начупил този капак!Но не е невъзможно да се завари! Дано да не деформира след заварката!
Цена от 1,40лв. за електрод не може да се нарече скъпа има доста поскъпи електроди!Важно е електрода дали е за топла или студена заварка(знаеш ли какъв е ?) за да знаеш и как да процедираш преди и след заваряването.Освен това ако електрода е 3,25 ще големичък за това капаче!
Не знам защо изключваш възможността за майстор?
Цена от 1,40лв. за електрод не може да се нарече скъпа има доста поскъпи електроди!Важно е електрода дали е за топла или студена заварка(знаеш ли какъв е ?) за да знаеш и как да процедираш преди и след заваряването.Освен това ако електрода е 3,25 ще големичък за това капаче!
Не знам защо изключваш възможността за майстор?
ZEDYCUS
- майстор
- Мнения: 3093
Чука беше доста голям
Нали сме направи си сам, колега
. Електрода е 2,5мм, но забравих да питам продавачката в Редко, то как да се сетя като не го знаех -топло студено. Ама тя дали ще знае, не се знае.
Ако се изметне съм се уговорил с един стругар да пусне една стружка. Електрода е тънко обмазан и пише Супер Ни, с червено е белязан.
sparow
- специалист
- Мнения: 116
Изобщо не мисли за струг, след като е вече заварено.Имах същия проблем с един капак на 2.2мотор на турбината на една пещ,отзаде откъм капака ,по незнайни причини/така го свалих за смяна на лагери/ се беше спукал точно през единия вътрешен болт и по цялата дължина до леглото на легера.Занесох го на най-добрия заварчик из региона горе в работата,обесни ми момчето ,че може и да не стане,демек да се спука пак.Хвана двете парчета на менгемето и ги прореза с флекса ,завари на къси шевове ,като го оставаше да се охлади и очукваше стабилно,за да олаби напрежението в метала.Дотук всичко-ок.Качвам обратно на мотора, и като стегам ,се спука
тогава още неможех да заварявам чугун
или по точно нямах електроди , а да се връщам пак при заварчика не вървеше, викам дано дръжи.
Като веднага след това направих един капак резерва ,ако тоя даде фира.Но вече се минаха 2-3години , и няма ядове.
Заварвал съм след това ,цялата задна част с ел.мотора на настолна бормашина,и нямаше никъкви ядове ,беше се откинал целия , и го заварих на 4места ,без никъкъв подгрев и така я купи човек от мене ,не съм чул да се е скъсала
Знам само че сивия чугун е заваряваем, белия-не,или поне не лесно.
Като веднага след това направих един капак резерва ,ако тоя даде фира.Но вече се минаха 2-3години , и няма ядове.
Заварвал съм след това ,цялата задна част с ел.мотора на настолна бормашина,и нямаше никъкви ядове ,беше се откинал целия , и го заварих на 4места ,без никъкъв подгрев и така я купи човек от мене ,не съм чул да се е скъсала
Знам само че сивия чугун е заваряваем, белия-не,или поне не лесно.
gogotattoo
- специалист
- Мнения: 71
Иде ми друга идея - заварявай го сглобен и ако можеш го стегни с голяма водопроводна скоба - продават ги на метър, или с една две стеги; така и лагерът ще ти центрова системата - нали от даване на акъл глава не боли, ти ще заваряваш....
А Ако стане и не закача никъде, направо ще го остави така, няма да му дадеш възможност да се изметне....
А за неръждавейката - не си точен, пробвай тая дето ти пратих
Ако не я хваща магнита - не става за ножове 
А за неръждавейката - не си точен, пробвай тая дето ти пратих
- 1
- 2
Тема "Заваряване на чугунено лягерно тяло от ел.двигател ?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!
