Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
djogobg - специалист
Здравейте,

Някой дали може да ми даде идея, къде да търся проблема: От известно време тренирам с телоподаващо Tesla Weld 285. Като цяло заварява, покрай него и аз се понаучавам.
Днес, обаче, дойде време да заварявам вече в реални условия асмата и като нагласих телоподаващото, натиснах спусъка и някакъв прекъсвач вътре в корпуса на машината започна да прецъква.
Реших, че може би иска да е хоризонтирано и наистина, като го попреместих - тръгна пак, ама пак спря. Пак преместване - тръгне-спре. В един момент, в дадена поза започна да работи уж нормално - направих две секунди шев и спря окончателно. При спирането пак се чу изцъкване, като от защита.
Говорих със собственика на телоподаващото и не знае, да има защита за положението на машината - хоризонтално, стъпило и т.н.
Някой дали може да даде, дори бегла насока, като отворя машината накъде да гледам. Имам опит в ремонт на различни инструменти, но досега заваръчна техника не съм отварял и ако някой има идея, бих си спестил времето за изследване от нулата...
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
Повечко подробности трябват за да има идея.
Дефинирай какво означава спря и не тръгва.
Когато не работи е важно какво става! Когато работи не ни интересува.
Натискаш спусъка и какво? ...
Нищо не се чува и няма реакция никаква?
Цъква и ... ? - пуска/ не пуска газ?
Тръгва телта или не?
Или не заварява, пък другите две тръгват?
djogobg - специалист
Наистина малко бегло съм се изразил. Как лесно човек, когато бърза, губи представа, че трябва да ползва точни изрази, когато помагащите не са до него...
Под "не работи" всъщност имам предвид - включвам в контакта, натискам стартовия ключ на машината(главния) и вентилаторът не тръгва, дисплеите не светват, все едно не съм я захранил с ток. Под "тръгне-спре" имах предвид, че все едно ту го включвам в контакта, ту го изключвам. Иначе, когато свети дисплея и вентилаторът работи - тогава няма проблем с телта - подаваше и заваряваше... 2 секунди, докато спря тотално машината, все едно не е захранена с ток.
Отворих корпуса и от пръв поглед не виждам нищо изгоряло. Бушонът е здрав, до първото влизане в платка стига ток. След платката се притеснявам да проверявам, защото не знам какво мога да изгоря без да искам.
Едно нещо, което забелязах беше, че един от болтовете, които крепят елементите се беше развил(завивал се е директно в един елемент и резбата се е скапала) и се беше залепил за моторчето, което дърпа телта. Правеше контакт между кожуха на моторчето и корпуса на уреда. Прикачам снимка на положението на болта. Възможно ли е да е окъсил нещо този болт?
Прегледах връзките на всички кабели, които успях да намеря - няма измъкнати кабели, няма нагоряло.

Прикачен файл

IMG_20200529_134317.jpg
djogobg - специалист
Ами проследих проблема до платката на кондензаторите... Също така, като остява с включен бутон по-дълго време, кондензаторите загряват. За жалост инструментът ми е супер ефтинджос и не мога да замервам кондензатори, нещата отиват към сервиз...

Тема "Проблем с инверторно телоподаващо Tesla Weld - прекъсва" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: