Нека намерим най-тънките цени.
zz_stefanov - майстор
:supz:
brum - майстор
Специлано за гуми по колите взех един Девалт с кабел. Тежи мамата си тракало и пак не отвърта гайките всеки път. А беше 440 нютонметра по спецификации.

Ей сега го издирих - DeWALT DW292. Струва две торби пари тая гад и се ползва веднъж на високосна година. Трябва да го подарая на някой дето ще го ползва.
Явно Nm от ориз нямат много общо с истински Nm.
oberst - специалист
пет яну 12, 2024 8:34 pmbrum написа:
Ей сега го издирих - DeWALT DW292. Струва две торби пари тая гад и се ползва веднъж на високосна година. Трябва да го подарая на някой дето ще го ползва.
Тази година е високосна, значи ще се ползва.
oberst - специалист
пет яну 12, 2024 8:34 pmbrum написа:
Специлано за гуми по колите взех един Девалт с кабел. Тежи мамата си тракало и пак не отвърта гайките всеки път. А беше 440 нютонметра по спецификации.

Ей сега го издирих - DeWALT DW292. Струва две торби пари тая гад и се ползва веднъж на високосна година. Трябва да го подарая на някой дето ще го ползва.
kozl - майстор
Преди години не можах у нас да се доредя до Гризли импакт в Лидл. Купих си го от Валенсия, преоценен и вероятно недооценен :roll:
При мен употребата му мина тук там в късане на болтчета и винтове.
Понеже батерията му несъвместима с нищо друго, а го ползвах много рядко и го подарих на монтьор, който поне да го ползва.
Скоро отново се сдобих с лидълски импакт, безчетков и по-умен, но още не съм го ползвал по предназначение.
За гумаджийски нужди също ползвам и лидълски Енструмент, основно за затягане.

И понеже напоследък темата се понапълни с гумаджийство да попитам:
На професионалните гайковерти по гумаджийниците как се постига точност в затягящия момент?
Последна промяна от kozl на съб яну 13, 2024 10:55 am, променено общо 1 път.
съб яну 13, 2024 10:16 amkozl написа:
...
На професионалните тайковерти по гумаджийниците как се постига точност в затягящия момент?
Динамометричният ключ е незаменим, Козлин.
"Профи" гайковертът е за хамалската работа. Профито му се заключава до качество и надеждност.
Обикновено след него мижавото ключе в багажника не върши работа.

Квалитетните гумаджийници и табеитлии автомобилисти не пишат по форумите, а се отнасят с техниката както е положено.
съб яну 13, 2024 10:16 amkozl написа:

И понеже напоследък темата се понапълни с гумаджийство да попитам:
На професионалните гайковерти по гумаджийниците как се постига точност в затягящия момент?
Познай как.
Едва ли ще ти изкарат числа в нютони.

Мери се по степени: 1. Хлабаво, 2. Яко, еало си майката.
3 ъгълни конфигурации на затягане са също изключени. Карат подред.

Изненадващото е, че се постига прилично стягане и равномерност. Поне, където аз съм бил.
Е, може да е 2но повече нютони на спецификациите, ама поне не е по-малко.

С гайковерт с батерии не съм имал проблем при развиването.
До сега ползвах един канадски, куча марка, ама не съвсем (Mastercraft). Нещо като парксайда, но точно преди 2 дена си взех от лидълските, новите безчеткови на 12 волта. Ще ги пробвам като му дойде времето. Би трябвало 350 нютона да са достатъчни. Старият и той е някъде толкова, ама е 2но по-голям, голяма батерия, NiMH.
От тия Mastercraft имам и с кабел, ама е 110волта. Това би отвинтило и дявола, но в България не го ползвам. Май отиваше към 700 нм

Иначе, ако питаш за самия инструмент, теоретично би трябвало да има ограничение в нютони, което се настройва и след като се постигне, машинката спира. Но то е най-вероятно за кръгли числа от типа 100, 200,300, а за гумите май е към 130 ли колко. (Проверих, между 110 и 120 е) Все пак, ако имат малко съвест би трябвало да си ограничават гайковертите поне на 200, за да не затегнат с 300.

Да се програмира ограничение близко до спецификациите за стягане на болтове за гуми в машина, произведена да стяга болтове за гуми явно не е хрумнало на производителите. Примерно да има сетинг бутон за 130 или 150 нм.
brum - майстор
Моя гумаджия стяга леко с гайковерта и после минава с динамометричен ключ. Дали следва реда описан по книгите не съм гледал :) . Не знам и на колко затяга с динамометричният, че всеки път е отвиване с подскачане на ключа.
kr1100 - майстор
съб яну 13, 2024 4:13 pmbrum написа:
Моя гумаджия стяга леко с гайковерта и после минава с динамометричен ключ. Дали следва реда описан по книгите не съм гледал :) . Не знам и на колко затяга с динамометричният, че всеки път е отвиване с подскачане на ключа.
На гумаджия вяра нямам. Преди 4-5 г на кръговото под Метро вечер една кола с жена закъсала - гума. Я!вно доста са се постарали със затягането . С тръба 80 см и кръстат ключ успях да се справя, но кръстатия стана крив.
Иначе бая с чука през месинг бой по болтовете. Резки удари после се мъча да развивам. На алуминиеви джанти яко запичат болтовете. Смазки не използвам.
Последна промяна от kr1100 на съб яну 13, 2024 6:52 pm, променено общо 1 път.

Тема "Промоция в Lidl на инструменти, уреди и техника - 7" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: