Пусковите токове на такива двигатели и то под товар е възможно даже да са няколкократно по големи в началото... (което накратко си е отвратително)
Излиза, че за нормална работа на пневматичен ексцентрик/орбитален шлайф са нужни компресор/и (или компресорна група) консумиращи около 3 киловата, заемащи доста място, а и средства (около 400 до 600 лева поне). Ето и равносметката - същата работа, но с много по-малко средства, енергия и място се върши от електрически шлайф (около 300 вата), лидълски за около 50 лева (много издържлив и незагряващ (имам такъв и писах на времето за него)), но с доста вибрации и поради това задължително трябва да се използва с дебели кожени ръкавици), или марков - също издържлив, но с много по-малко вибрации и все пак наполвината на цената на компресорната група. Та колеги - моля не изпадайте в резонанси ! Почти цялата тази работа за която се мъчите да събирате пневматични системи (имам предвид и доста други задачи) може да се свърши с други инструменти с по-малко преубразуване на енергия, съответно по-малки загуби, няколко независими инструмента, които могат да работят даже едновременно (а така едва Ви стига дебитът за един от тях) и т.н. Пневматичните системи са много нужни на някои прота (примерно гумаджии и бояджии (не, че няма и прилични електрически алтернативи)), но за любители като нас не е много удачно да се похаби толкова място, а и средства, за нещо, което има много по-елегантно решение.
Излиза, че за нормална работа на пневматичен ексцентрик/орбитален шлайф са нужни компресор/и (или компресорна група) консумиращи около 3 киловата, заемащи доста място, а и средства (около 400 до 600 лева поне). Ето и равносметката - същата работа, но с много по-малко средства, енергия и място се върши от електрически шлайф (около 300 вата), лидълски за около 50 лева (много издържлив и незагряващ (имам такъв и писах на времето за него)), но с доста вибрации и поради това задължително трябва да се използва с дебели кожени ръкавици), или марков - също издържлив, но с много по-малко вибрации и все пак наполвината на цената на компресорната група. Та колеги - моля не изпадайте в резонанси ! Почти цялата тази работа за която се мъчите да събирате пневматични системи (имам предвид и доста други задачи) може да се свърши с други инструменти с по-малко преубразуване на енергия, съответно по-малки загуби, няколко независими инструмента, които могат да работят даже едновременно (а така едва Ви стига дебитът за един от тях) и т.н. Пневматичните системи са много нужни на някои прота (примерно гумаджии и бояджии (не, че няма и прилични електрически алтернативи)), но за любители като нас не е много удачно да се похаби толкова място, а и средства, за нещо, което има много по-елегантно решение.