Нека намерим най-тънките цени.
DundyTheCroc - майстор
Мерил съм тока и напрежението в различните етапи на заряда. В общи линии в началото зарежда с максимален ток, към края го смъква, докато не изключи на 14.4.В6 Mini и то зарежда по подобен начин, само където към края зарядният ток пада толкова, че не можа да компенсира утечките и не спира изобщо, а държи на 14.4 на подзаряд. Какви точно са ти притесненията, ясно е, че меря с мултицет, лаборатория нямам :-D
kozl - майстор
Е ако имаше можеше да хващаш и пикове. Мериш :finga: величини. Понякога пиковете са мноо по-големи от :finga: измереното.
И освен това правих си експерименти с разни зарядни и по спомени и едно от лидълските беше превишило напрежението на акумулатора след като го оставих включено за около седмица на откачен акумулатор.
DundyTheCroc - майстор
И да има пикове колко големи да са? Въпросът беше ще се прецака ли нова кола с повече електроника ако се зарежда без да се разкача, според мен не.
kozl - майстор
А според мен зависи от зарядното. Понеже тук се коментират лидълски да обсъждаме тях. Може лидълско да нанесе повреди по електрониката на колата. Еми аз не съм запознат с у-вото на тези зарядни, освен, че работят на импулсен принцип за осигуряване на зарядна мощност. И ти не си запознат, но си сигурен, защото си пробвал и зареждал безпроблемно.
Дори и да пробвам и да е успешно аз пак ще имам съмнения в сигурността на тези зарядни. Вече съм се убедил, че импулсните у-ва са по-ненадежни от тези с класически траф.
DundyTheCroc - майстор
Относно сигурността на импулсните сме на едно мнение. На това с траф обаче трябва да му баеш колко и как зарежда, понеже ако му набуташ електроника за контрол и то вече не е толкова сигурно. Иначе още си пазя едно правено от мен зарядно с траф и грец, което дори не знам колко ток дава, понеже 10А уред не го хваща, пазя си го за стартово ако се наложи бързо да заредя.
Shift - специалист
Благодаря ви за мненията и дискусията.Ясно е че решението дали да се разкача аку-то или не си е индивидуално и всеки си носи последствията от евентуално прецакване на нещо.
Тогава изниква друг въпрос - с цел да не се губят настройки по колата, възмоно ли е когато се наложи зареждане към системата на автомобила да се закачи временно една батерия на 12в от UPS /естествено нищо няма да се пипа през това време/.
Процедурата да бъде следната:
- закачване на + и - от батерията на UPS на кабелите към акумулатора
- разквачане на клемите
- зареждане и свързване по обратен ред.

Идеята е да не се губят станции, час , евентуално код и да се избегне т.нар. самообучаване на компа при някои автомобили.
DundyTheCroc - майстор
Точно заради загубата на куп неща не разкачам от колата. Това с допълнителното акумулаторче съм чувал да го правят тук и там, предполагам работи, доколко е безопасно божа работа.
Virtex - майстор
Какъв да е проблема на 'импулсните' зарядни ?

Схемите им са с микроконтролер, който с гаранция е минал някаква проверка и 'знае' какво прави.

Вероятно ползва нормален step-down converter до 15-16V и после с PWM дава необходимото напрежение/ток в зависимост от програмата.

Да не говорим за софтуера, който (отново вероятно) следи доста повече параметри от един траф + грец.

Казвам вероятно, защото би било голяма недомислица да няма наблъскани вътре функции, 'заети' от някое друго устройство, доказано във времето.

Иначе как да се 'прецака' електроника ако и се подаде 14.4V ? Нали самият алтернатор понякога може да даде такова напрежение.
Вариантите са или да е некадърно направена (което е възможно за отделни марки автомобили) или да е прецакан някои елемент с времето. Но това пак ще се сведе до първият вариант, защото примерно да сложиш елемент, който няма да издържа на минимум 20% над максимално очакваното напрежение/ток би било голямо малоумие от страна на производителя.
Последна промяна от Virtex на ср окт 19, 2016 11:53 am, променено общо 1 път.
stan73 - майстор
Shift написа:
bobko написа:
Shift написа:
Някой знае ли характерстиките на зарядното? Какви индикации има и става ли като цяло?
Зарядното е супер,имам едно същата марка,но без дисплей купено преди 2 години от Лидл.Ползвам го редовно,работи перфектно.Заслужава си парите,даже мисля да си купя и едно от този модел с дисплея просто да си имам.Характеристиките зарежда акумулатори 6V и 12V.Като може да зарежда акумулатор 12V с капацитет до 100ah.
Взех зарядното. Компактно, добра изработка. Пише че е "умно" и само разпознава акумулатора, регулира тока и изключва като зареди. Пробвах го, зареди си, изключи. И в мен изникна въпроса - след като е така "умно" проблем ли е с него да зареждам аку-то БЕЗ да разкачвам клемите? :?

Даже в ръководството е показана такава снимка...
Прикачен файл:
Capture.JPG
Аз зареждам и така (без да разкачам). Няма проблим с Голф МК3 и МК4 (моя и на мацката (даже нейният е междинка м-у 4 и 5 и е ултра наблъскан с екстри, а моят си е нараво спартански (особено в сравнение с нейният), та и с двете машини проблеми никакви (и това с двата модела зарядни - с дисплей и без (преди имах и това без дисплея)). Отварял съм старият модел (без дисплей) - трябваше да сменя бутончето за стартиране и избор на режим, та зарядното устройство изглежда добре направено.
Последна промяна от stan73 на ср окт 19, 2016 10:11 am, променено общо 1 път.
kozl - майстор
potrebitel22 написа:
Какъв да е проблема на 'импулсните' зарядни ?

Схемите им са с микроконтролер, който с гаранция е минал някаква проверка и 'знае' какво прави.

Вероятно ползва нормален step-down converter до 15-16V и после с PWM дава необходимото напрежение/ток в зависимост от програмата.

Да не говорим за софтуера, който (отново вероятно) следи доста повече параметри от един траф + грец.

Казвам вероятно, защото би било голяма недомислица да няма наблъскани вътре функции, 'заети' от някое друго устройство, доказано във времето.

Иначе как да се 'прецака' електроника ако и се подаде 14.4V ? Нали самият стартер понякога може да даде такова напрежение.
Вариантите са или да е некадърно направена (което е възможно за отделни марки автомобили) или да е прецакан някои елемент с времето. Но това пак ще се сведе до първият вариант, защото примерно да сложиш елемент, който няма да издържа на минимум 20% над максимално очакваното напрежение/ток би било голямо малоумие от страна на производителя.
Гледам, че пишеш като разбирач. Я обясни как "стартер понякога може да даде такова напрежение". :?

Тема "Промоция в Lidl на Parkside и Powerfix инструменти - 2" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: