Нека намерим най-тънките цени.
stiv1961 - майстор
sstefanov написа:
Малко встрани от темата, но на едно море преди много години си направих зарядно от подръчни средства: една ютия и един диод. Свърши прекрасна работа! Неволята учи...
Носете си по един диод 5-6A 400V в жабката :)
Това зарядно ли :-D
Един път ми се наложи да заредя акумулатора с подръчни средства и го направих с диод и ютия Фазата през ютията, последователно на нея - диод и на плюса на акумулатора. Минуса - в нулата на контакта.
http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=73801
stan73 - майстор
Chefo77 написа:
Стънка, като казваш (и другите), че си доволен от зарядното ... колко пъти (за зима, за година) зареждаш един акумулатор при нормални условия?
Малко - 3 или 4 пъти за година и то дозаряд (за всеки случай - обикновено гълта само по няколко амперчаса). Нали знаеш, живея в част на града (принципно хубава), на която комуникациите са като на вилна зона (ако не и по-лоши) и родителите ми за които се опитвам да се грижа са инвалиди, та затова ми трябва и изряден акумулатор, затова и със зарядно компромис не мога да правя. Не е добре акумулаторите да се "изцеждат до край" и тогава да се зареждат. По принцип и алтернаторът ми е добър - Бош, 70 ампера. Но карам обикновено на къси разстояния (от по няколко километра), а и за нещастие от доста време всички трябва да караме на фарове, на затова се налага да дозареждам.
Така - нещо интересно, което открих преди малко - правя тестове с новото зарядно и с един UPS и с акумулаторът му. Оказа се, че при еднакъв товар на юпиеса ако акумулаторът е бил зареден с новото зарядно - издържа 3 пъти повече, отколкото ако си го зарежда самият юпиес. Но и нещо друго, което не ми харесва - новото зарядно зарежда до 14.6 волта, а според данните с които разполагам от много време трябва да е макс - 14.44 волта. Това пренапрежение вероятно ще им съкращава живота. Предният модел (който ми се повреди) зареждаше до 14.25 волта... Ако никой колега не ми съдейства с бележката за старото зарядно до ден или 2 ще бъда принуден да звънна на националния телефон и да си кажа проблемите, да видим дали ще се смилят. (вероятно не, но ще опитам...)
sstefanov - майстор
Да, "това" зарядно. :)
Chefo77 - майстор
Интересно ми е, защото аз също си карам колата основно на къси разстояния, но дозареждах веднъж на годината - на профи станция. Като взех малката, си мислех, че съм спестил едни пари, а се оказа, че върши някаква работа, но не такава работа, каквато трябва. Та ми стана странно като толкова много го хвалите, дали е защото върши каквото трябва или върши достатъчно за парите си ...
stiv1961 - майстор
stan73 написа:
Ако никой колега не ми съдейства с бележката за старото зарядно до ден или 2 ще бъда принуден да звънна на националния телефон и да си кажа проблемите, да видим дали ще се смилят. (вероятно не, но ще опитам...)
Абе Станко, звънкай на телефона, бе :) , ставаш банален с тая касова бележка :partyman:
stan73 - майстор
Chefo77 написа:
Интересно ми е, защото аз също си карам колата основно на къси разстояния, но дозареждах веднъж на годината - на профи станция. Като взех малката, си мислех, че съм спестил едни пари, а се оказа, че върши някаква работа, но не такава работа, каквато трябва. Та ми стана странно като толкова много го хвалите, дали е защото върши каквото трябва или върши достатъчно за парите си ...
Според мен върши каквото трябва добре (и старият и новият модел (е факт е, че при мен старият модел се повреди, но предполагам, че не всички са така)) и са много удобни и щадящи за ползване (в смисъл - старият модел е по-шадящ, а новият е по-удобен).
П.П. При професионалните зарядни устройства идеята е повече изместена към по-бързият заряд (а и на повече акумулатори) и не толкова към щаденето.
ESPACE - майстор
stan73 написа:
Оказа се, че при еднакъв товар на юпиеса ако акумулаторът е бил зареден с новото зарядно - издържа 3 пъти повече, отколкото ако си го зарежда самият юпиес. Но и нещо друго, което не ми харесва - новото зарядно зарежда до 14.6 волта, а според данните с които разполагам от много време трябва да е макс - 14.44 волта. Това пренапрежение вероятно ще им съкращава живота. Предният модел (който ми се повреди) зареждаше до 14.25 волта...
Най-общо казано максималния заряд, респективно гъстота на електролита 1,28 при оловните акумулатори се достига при различни напрежения в зависимост от температурата. От 13,6V при 35градуса до почти 15V при -20гр. Затова алтернаторите на по-новите коли правят и температурни корекции на заряда.
juvesan - специалист
offtopik: Не знам, колеги, как успявате да прецените колко добро и щадящо е едно зарядно... :drinkers: Понеже произхождам от времето на ТНТМ ( хаха ) и някога акумулаторите бяха нещо оловно и скъпо, някога бях и отделил време да си правя зарядно с асиметричен заряд... да е полезно и акумулатора белким стане вечен... ама не... На последната ми кола обаче, още като я взех си сложих от устройствата , които палят светлините плавно, сами и ако напрежението в мрежата на автомобила превиши 13,6 ... оказа се, че всичко идва от алтернатора - хайде един 120 А, хайде допълнителна кабели по силовата част на зареждането и хоп... нито дозареждам, нито пипам нещо... Защо казвам всичко това ли ? Ами защото с всичките тези "нови" "литий, натрий калий калций и всякакви такива" технологии е неясно вече кое е полезно и кое не и всякаква борба за живота на акумулатора се свежда ( според мен де) до правилният избор при купуването му от магазина и що годе разумно ползване... което и обезсмисля донякъде и задълбочаването в тази материя... :axe: сори за оффтопика, ама доста се задълба и аз се притесних, че моите зарядни ( на едното на което пише Сделано в СССР) и които се търкалят къде ли не са страшно вредни... както не ги пипам с години :rolleyes:
lov - майстор
:2thumbs: Най смисленото разсъждение по темата.
Потдържайте си ел. инсталацията на автомобила в изправност и кога се наложи дозаредете с какво да е и толкова. Колкото и да е калпаво зарядното сигурно разликата в купуването на нов акумулатор ще е отложена само с няколко дена защото сме ползвал супер качествено зарядно.
Не казвам че ако всичко е наред в колата няма да ни се наложи никога. Но това са инцидентни случаи къде от забравено радио или фарове и т.н. Но не вярвам на някой това да му се случва всеки ден. То ако е така май трябва да посети някое лечебно заведение.
А ако имаме акумулатор който трябва просто само да го съхраняваме наистина си трябва зарядното да потдържа точни стойности на напреженията. Но те пък са съвсем други като схемно и техническо изпълнение.
stan73 - майстор
Точно зарядно за поддръжка/тренинг на автомобилни акумулатори има в Кауфланд за 15 лева. Купихме такова за мой приятел, капитан. Машинката върши работа за поддръжка - зарежда само с малки токове и от време на време разрежда с идеята да държи акумулатора в кондиция.

П.П. Но Лов, не си прав, че ако човек може и му трябва добро, удобно и евтино зарядно (клонинг на лидълското имаше Бош за почти 200 лева (частите/схемното решение не е много по различно от лаптопско захранване, но ако ти изгори оригиналното - за друго такова най вероятно ще ти поискат между 120 и 200 лева), и в този ред на мисли - лидълското си е на добра цена от 39-40 лева) трябва да кара със старото, без автоматика, без всичките удобства, сигурност и т.н. Например моето старото, което правих преди поне 25 години е вероятно по-добро от повечето други по-това време, но си взех лидълското понеже ми хареса с функциите/възможностите, екстрите дизайна и това, че не трябва да си ангажирам вниманието и със заряда и т.н. Ти прогреса ли отричаш или какво ? Предполагам имаш автомобил ? Що не караш с каруца например, и тя върши подобна работа...

Тема "Промоция в Lidl на Parkside и Powerfix - инструменти?!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: