Нека намерим най-тънките цени.
stan73 - майстор
Tiger221 написа:
Като цяло предимствата са,че най-различни операции могат да се извършват с един агрегат:за боядисване,пясъкоструй,помпане на гуми,продухване и мн.др.Като цяло ел. инструментите,които заместват пневматичните винаги са компромисен вариант и дори и да се изравняват в параметри,разликата в цената е огромна.За гайковертите на ток:трудно може да се докара такава сила,каквато може въздухът и пневматиката е много по-надеждна. Макар ,че един приятел има Milwaukee на батерии ,което може да развива джанти на трактор,но цената е 4 цифри.
Прав си, но до някъде обаче.
Примерно имам акумулаторен гайковерт Гризли със 180 Нютона (предостатъчни, да не госворим и, че предпочитам да си навивам болтовете на колелата на ръка и да ги дозатягам с динамометричен ключ) и цената е близо 200 но е много далеч от 4 цифрена сума (освен това съм изумен от силата и бързината на машинката, но за съжаление тук я не може да се купи лесно - донесоха ми я от Германия), не се занимаваш с кабели и маркучи. Виждал съм също тук в страната кабелни електрически гайковерти с въртящ момент 300 до 400 Nm за суми между 100 и 200 лева. Също имам система за боядистване/продухване (мисля, че беше Меджик Пейнтър или нещо такова) - върши работа, а цената и на промо беше около 45 лева само от сестринската верига - Кауфланд. Компресори за помпане на гуми имам 2 - един акумулаторен и един захранващ се от запалката на кола (определено са по-слаби от този, но пак мога да си свърша работа даже и с тях). Почти всички други неща също ги имам в електрически или акумулаторни варианти. Май манията по пневматиката е останала от преди, когато са нямали приемлива алтернатива.
dadko - майстор
Спрях да си купувам инструменти от Lidl, обаче ще трябва този месец да наблегна на пазаруване на хранителни стоки заради подаръците, които дават за всеки 15 лв. покупка.
Т. нар "стикита" (stikeez) Миналата година ги събрахме с размени, тази година детето ще ги колекционира пак- няма измъкване.
Така, че- след като си напазарувате компресори и пневматични аксесоари и тези гумени мъници не ви трябват- ще съм благодарен на съдействие от форума да ги съберем... че- тая промоция е за един месец, а толкова покупки в lidl сам трудно ще направя.
Стикитата- не безвъзмездно, естествено ;-)
fore - майстор
Че има аналогични заместващи ел инструменти е вярно, но по големите сервизи работят с плевматика. Просто силата е голяма. Когато се наложи да се продухва нещо, Няма алтернатива. Примерно режа с резачката- всичко е в трици и масло. Не ми останаха дробове да духам като откачен. А като се дупчи нещо и после стружките пак с уста духанката :mrgreen:
Абе компресора си е компресор. Той има своите предимства пред електрическите аналози.

И да не забравяме- ударният ефект- чук. Това майче го няма при електрическите.
А точно това развива на 90% болта.
Моят гумаджия вдига двустранно колата- предната ос с два крика и задната после. Като почне да удря с гайковерта - колелото не се завърта макар и освободено от спирачка и скорост, ами ударнят ефект развива болта и после се доразвива. А нека това да стане с електирчески гайковерт. Тогава го признавам.

Също има малко компресорче към запалката. Специално го избирах да е с алуминиев цилиндър. Само за донапомпване на гума и загрява здраво. А го смазах вътре с допълнително масло и тнт. Така че .........

А как се включва удара ?

С какво алтернативно масло се смазва гайковерта. В комплекта са дали едно такова прозрачно тънко-хидравлично. Ама Аз едва ли ще намеря същото. Продава ли се и къде ? С моторно не може ли да се маца машинката ?
lov - майстор
Течен парафин от аптеката. :)
Не се шегувам.

Достатъчни са 2-3 капки в присъединителния щуцер преди да започнеш работа. Но това е ако си вършиш само твоя работа. Ако по цял ден работиш закачаш омасляващата станция.
fore - майстор
Имам цяло шише от аптеката за да си мажа обувките :-D

А обикновенно машинно масло- жълтото за шевни машини ? Жената шие.

Поразгледах упътването. Тоя удар не се споменава. Предполагам че като не върти и бие по дифолд при по стегнати болтове.
За маслото действително казват машинно само.
Смазването е интересно.
Доколкото разбирам-има такаламит който се завива с тефлон към верта и после бързата връзка. През тоя такаламит се капе маслото.
Защо има прозрачна пластмаса върху него ?
Само не разбрах дали се маха от маркуча или отстрани има едно болтче и през него ?
Тоест отвора отстрани на верта за смазване не бил препоръчителен ???

Как е номера точно с това мазане че много са писали ?

От другата страна на корпуса има един болт -за регулиране. Нищо не пише за него. Какво регулира ?

Отдолу се регулира усилието с врътката.
stan73 - майстор
Ако разбрах правилно - питаш за акумулаторният гайковерт (наричан още импакт драйвър), да големият въртящ момент (180 Nm) се постига, чрез удари (около 3000 за минута). той първо почва с голяма скорост (около 3000 об/мин.) и без удари, и ако затягащото усилие надвиши около 15 ... 20 Нютона, намалява много скороста и почва да завива с удари.
Примерно нещо, което тествах на двора скоро с един сух пън - навива за около секунда винт за дърво с дължина 70мм и фрезенкова глава (без пилотен отвор), на края като го е завило целият - превключва на ударите и за части от секундада скрива главата на винта на 1 см в пънът (дотолкова ми е дълъг битът). Странното е, че не къса винтовете, а преди при едни тестове с лидълски отвертки и завиване на ръка (с 2 ръце тяло всъщност) ги късах (и то преди да достигна толкова голямо скриване на главата на винта)... Не ми е попадала друга толкова яка машина.

А относно продухване - системата за боядисване и продухване (с турбинен компресор) - може да няма налягането на бутален компресор, но като дебит/струя е като 3 нормални прахосмукачки, или 2 сериозни (визирам нещо поне от ранга на голямата лидълска). Така, че за издухване на опилки със сигурност става...
inspo - майстор
stan73 написа:
Само се чудя (а и въпросът ми е към всички) защо е нужно човек да се мъчи и с компресор..
Заради това, че пневматичните инструменти имат елементарен и труден за повреждане механизъм (удари, прахоляк, вода, не може да прегрее ) и са с елиминирана опасност от токов удар във влажна среда.
fore - майстор
Сега разгледах такаламита в комплекта. Има кръстат болт и уплътнение- разви се на ръка. Завит е в прозрачен пръстен нанизан върху металният щуцер. А металният щуцер пък има шестограмна пробка разместена спрямо болта. Но тя е непроходима.
Чудя се в нея дали има съчма ? Щото има като каналче вътре в пробката.

Мисля че болта се отвива и се налива смазката между прозрачната пластмаса и металният щуцер. После като се развърти верта и той отваря съчмата на пробката и засмуква смазката.
Мисля че се сипва повече смазка там -да се напълни "джоба" ?

Незнам дали съм прав.
monster18 - специалист
Колеги понеже съм на косъм да си купя въпросния гайковерт последно със компресора от лидъл аз имам подобен но на енхел ще работи ли или не ?
stan73 - майстор
inspo написа:
stan73 написа:
Само се чудя (а и въпросът ми е към всички) защо е нужно човек да се мъчи и с компресор..
Заради това, че пневматичните инструменти имат елементарен и труден за повреждане механизъм (удари, прахоляк, вода, не може да прегрее ) и са с елиминирана опасност от токов удар във влажна среда.
Да, това са разумни доводи.

Тема "Промоция в Lidl на Parkside и Powerfix инструменти - 2" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: