Нека намерим най-тънките цени.
kozl - майстор
Имам руски кабели, които са навъртели над 20 г. стаж. Предимно се мотам около дизели. Липсва ми статистиката, но за цялото време през което съм ги ползвал се получи само едно засрещане и то от невнимание щото единия акумулатор беше дефектен, хем собственика ни предупреди, че надписите на полюсите са разменини и + е минус. И двигателя запали с обратния поляритет, а генератора се запали от обратния поляритет. Изненадата беше пълна и погромна. И както се казва мечешка услуга. Но засрещат се грешки.
Авто генераторите имат защита за максимален ток. За да се претовари генератора защитата трябва да е повредена. Когато от зареден акумулатор се подава ток на изтощен зареждащия ток е голям и изтощения може да гръмне. В моя стаж съм записал и такъв случай.
Така - сега на партнера обаче съм в шах. Акумулатора е така напъхан, че едната клема се достига само с демонтаж. Как ще давам и приемам токове :? Въпросът е решен. Няма да менкам токове - кабели ми не трябват. Вместо кабели пари в джоба за акумулатор. Така мислят на запад, а ние купуваме кабели.
koveslav - майстор
vasko9999 написа:
Не знам дали е вярно но преди време с едно момче (елтехник) се заговорихме съвсем случайно за даването на ток,с такива кабели.Та той ме посъветва да избягвам (само в краен случай) да правя такава операция.Според него примерно ако аз давам да друг автомобил ток посредством кабели(нали това че,трябва да са хубави кабелите е едно на ръка) трябва да се изчака 3-4 минутки преди автомобила с падналия акумулатор да завърти на стартер понеже енергията подавана от моя акумулатор,(моя автомобил през това време работи) един вид ЗАРЕЖДА неговия паднал акумулатор,и чак след това пристъпваме към паленето.Друг важен момент е,че при запалването на другия автомобил (моят също работи) в този момент динамото (алтернатора) му също започва да произвежда ток при което се получава някакво ЗАСРЕЩАНЕ на токовете от двата автомобила и има голяма вероятност на някой от автомобилите динамото,по точно диодния блок с релето за зареждане да изгори което само по себе си струва от порядъка на 100-150 а може и повече лв. горе долу колкото един нов акумулатор.Всичко това не знам КОЛКО Е ВЯРНО но някак си виждам някаква логика.Ако има някой компетентен нека да изрази мнение а не общи приказки.Пак повтарям момчето каза,че е възможно а не,че сигурно ще изгори някое динамо.
Приятеля ти перфектно ти е обяснил нещата,като се е престарал малко в "засрещането".Стартовия ток,който сонсумира стартера на автомобила е няколкостотин ампера.При достатъчно дебели кабели,способни да проведат такъв ток,реално погледнато голяма част от този ток ще бъде взета от твоя алтернатор,ако колата ти работи.Варианта първо да "възбудиш" акумулатора на отсрещния автомобил за наколко минути,след това да загасиш твоята кола и тогава отстрещния да стартира е най-правилен.Освен това за така изпълнена операция не са нужни големи и тежки кабели,а масовите "ментета" с характеристика 100-150А също вършат перфектно работа.
sstefanov - майстор
Ако кабелите не са особено дебели, те ще се запалят преди да изгори нещо по системите. Затова 4-6 истински медни квадрата са достатъчни. И не закачайте минуса на щипките на приемащата кола директно на акумулатотната клема, а някъде на маса (по двигателя, например).

(някой да отцепи разговора за кабелите в друга тема, моля)
Passa - специалист
Чакай преди да отцепваш, да питам, защо е добре да се закачи минуса на корпус, а не към клемата на другата кола ?
:mrgreen:
Явно моите кабели дето съм ги правил са много по добри от тия дето ги купих сега, не само като габарит и материал, но и като квадратура.
sstefanov - майстор
За да не протече прекалено голям ток, който да взриви акумулатора.
Георги Иванов(алцек) - специалист
Защото стартера е замасен на корпуса на двигателя и така избягваш замасяващия кабел който тръгва от -минуса- на акумулатора към корпуса на двигателя или корпуса на автомобила.А този кабел се явява като допълнително съпротивление,така си го обяснявам аз.
Passa - специалист
Подавш минуса към тернекията, която е с по голямо спец съпротивление от на оловото и така намаляш тока през акуто и алтернатора.
Ясно. Ама трябва да имаш добре оголена тенекия или винтово съединение.
lov - майстор
На повечето двигатели лапите или ушите за закачане и вдигане са на много удобни места. Масивни метални планки където щипката прави много добър контакт.
vasko9999 - специалист
kozl написа:
Вместо кабели пари в джоба за акумулатор. Така мислят на запад, а ние купуваме кабели.
=D> =D> =D>
Георги Иванов(алцек) - специалист
kozl,vasko9999 не знам къде ходите с вашите коли,сигурно карате само по асфалт,не че и там сте застраховани.Но ако скитате като мен по язовирите както аз го правех до преди три години и там ли да нося нов резервен акумулатор.Много пъти съм подавал ток и на мен са давали,по различни причини,не че ми е бил стар акумулатора, а поради други причини.

Тема "Промоция в Lidl на Parkside и Powerfix инструменти - 2" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: